Neostrada - rozłącza

Witam

Dotąd starałem się pomagać, teraz sam potrzebuję pomocy. Wiem, że NTG, ale ludzie tu życzliwi. Przeszedłem na Neostradę, zrobiłem wszystko, co trzeba (łącznie z łatą dla VIA), a mimo to kilka razy dziennie mnie rozłącza. _NIE PYTAM_: co to może być? PYTAM: czy ktoś miał podobny problem i co to było?

Pozdrawiam dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

dziadek Ben napisał(a):

Ja tak miałem u klienta, ale tego pewnie domyśliłbyś się - w linię wpięta była centrala alarmowa i wysyłała jakieś raporty do SMA.

digi

Reply to
psb

to może być problem ze sterownikami do chipsetu VIA płyty głównej, lub cokolwiek innego - za mało informacji , a dodatkowo usługa nesostrada przydziela dynamicznie adres IP i co jakiś czas rozłącza z załozenia

ToM

Reply to
ToM

Domyśliłbym się - dlatego na próbę odłączyłem telefon: nie pomogło.

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5qukl$2e1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Ja MAM podobny problem. :-( Tzn. zależnie od humoru i pogody Neo zrywa mi synchronizację od kilku do 50 razy na dobę. Najczęściej pomiędzy południem a wieczorem, rano i w nocy prawie nigdy, choć nie jest to absolutnie ścisła reguła.

Na razie wiem tyle, że na chwilę przed zerwaniem napięcie na linii zamiast przepisowych 65.5V (AFAIK centrala Siemens EWSD) zaczyna jeździć, malejąc niestabilnie o kilka...kilkanaście V. Widać to na woltomierzu jak i na oscyloskopie, choć w wahaniach tych nie występuje nic interesującego (może trochę przydźwięku sieci, ale nie na pewno) Oczywiście dzieje się tak w czasie gdy nikt nie gada, więc linia nie jest obciążona prądem płynącym przez aparat telefoniczny. Uszkodzenie jest o tyle wredne, że pojawia się co kilka minut lub co kilka dni Takie stany niestabilne trwają zwykle po kilkadziesiąt sekund. Jednak wdzwonienie się na numer domowy, tzn. podanie sygału dzwonienia na linię zazwyczaj od razu przywołuje Neo do porządku. Aha.. używam Thomsona na USB.

Centrala jako źródło zasilania jest mocno nieliniowa. Początkowy spadek napięcia o te kilkanaście V następuje po obciążeniu linii rezystancją

100..200kohm. Czyli wniosek z do uzyskania takiego samego spadku wystarczą stosunkowo niewielkie upływy. Niestety w skład mojej "ostatniej mili" wchodzi jakieś 250m linii napowietrznej ze skrzynkami połączeniowymi na słupach. Częstość uszkodzeń prawdopodobnie koreluje się z pogodą, choć nie jest to oczywista reguła. Przypuszczam że jak podgrzeje słoneczko i wiatr pokołysze kablami to pojawiają się upływy między żyłami lub z linii do ziemi. Na ucho, przy podniesionej słuchawce praktycznie są nie do wysłuchania, natomiast prawdopodobnie generują szerokopasmowy szum kładący ADSLa. Zgłaszałem to już ze dwa razy na Błękitną. Raz nawet przyjechał monter, ale nieczego nie usłyszał więc pojechał. Facet był "od kabli" i to telefonicznych, więc absolutnie nie rozumiał pojęcia "log" czy "sygnał w.cz.". ;-( Pomiar szumów zrobiony w danym momencie z centrali (w pasmie 300...3400Hz ??) też niczego nie wykazał. Ale cóż... tego dnia akurat nie wiało.

Następne podejście jakie zamierzam zrobić to systematyczne reklamowanie uszkodzenia Neostrady na 0-800-102-102 . Niech tym razem sami się martwią o własne logi i jakość linii.

Reply to
Marek Dzwonnik

Wyraźnie zaznaczyłem, że _NIE PYTAM_: co to może być, lecz: czy ktoś miał podobny problem i _co to było_? ... ale dzięki za dobre chęci.

Ludzie ze Wsparcia Technicznego Neostrady kategorycznie temu zaprzeczają!!! Także nikt ze znajomych (11 osób - większość informatycy) mających od dawna Neostradę tego nie zaobserwował.

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Dnia Tue, 10 May 2005 20:30:57 +0200, dziadek Ben snipped-for-privacy@op.pl napisał:

Powiedz, czy po rozłączeniu od razu możesz się ponownie zalogować? Jeśli przez jakiś czas nie możesz, to problem może być po stronie TPSA.

Reply to
Rafał Szulc

Użytkownik "ToM" snipped-for-privacy@klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:d5r05c$3d8$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Rozł aczenia "z urzędu" następują dokładnie na dobę, zazwyczaj dokładnie o tej samej godzinie. Poza tym następuje wtedy tylko wylogowanie klienta, bez zrywania synchro na łączu. Dzięki temu ponowne zalogowanie trwa kilka sekund. Ponowna synchronizacja i logowanie po zerwaniu łącza jest niestety znacznie bardziej upierdliwa.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5qukl$2e1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

"Ten typ tak ma" i trzeba się przyzwyczaić:-( na grupie alt.pl.neostrada podobne problemy omawiają codziennie

SP9LWH

Dnia 2005-05-10 20:30, dziadek Ben napisał(a):

Mialem identyczny problem, takze chipset VIA z tym, ze mam starszy modem Lucent CellPipe pod ethernet'a. Karta sieciowa zintegrowana z chipsetem (VIA Rhine), rozlaczalo bardzo czesto i dluuugo (czasami nawet pol dnia) nie moglem sie zalogowac ponownie. Co pomoglo? Jako, ze brat rowniez chcial korzystac z sieci, to zakupilismy router DLink'a (Dl-604) i problemy zniknely calkowicie. Obecnie nie ma sytuacji, ze samo sie rozlacza.

Reply to
Ania i Grześ

Czyli nie jestem sam!

pomiędzy południem

U mnie codziennie, bez względu na porę, czasem co kwadrans, a czasem co kilka h.

Dzięki za cenne szczegóły techniczne.

U mnie to tylko "mignięcie": 1-2 s (LED ADSL nie zdąży zgasnąć) i już mogę się łączyć ponownie.

Ja SpeedTouch 330 na USB (płyta główna z chipsetem VIA, ale z "należną" łatą).

zamierzam zrobić to systematyczne reklamowanie uszkodzenia Neostrady na

0-800-102-102 . ...

Ja im jak dotąd jedynie sygnalizowałem problem (bez reklamacji) i zawsze słyszałem odpowiedź: najprawdopodobniej winien jest mój PC - hard lub soft. Ponieważ nie mam pewności, że u mnie jest wszystko OK (nie mam teraz czasu na instalowanie gołego Win i/lub podmianę PC), więc z reklamacją muszę się wstrzymać.

Pozdrawiam serdecznie dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Właśnie tak jest u mnie!, tyle że kilka razy na dobę, z różną częstotliwością.

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Natychmiast!

Ale tak nie jest, więc nie mogę bezczelnie "zwalić" na nich :(((

dzięki dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Dzięki za podpowiedź! Jestem tak "zapatrzony" w naszą grupę, że nie próbowałem szukać na innych ;)

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

W przypadku łącza sieciowego zrobiłbym to natychmiast (na próbę). Tylko, że ja się łączę przez modem USB :(((

BTW. Jak maleństwo i mamuśka ?

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Czesc! Nie potrafie tego zweryfikowac ale brzmi logicznie, otoz w ADSL wazne sa kable :-) Odkrywcze - nie? Fachowiec mowil mi, ze nawet potrafi skopac transmisje laczenie kabli przeciwnie skreconych. Tzn. od centrali do abonenta trzeba laczyc kable ciagniete w jedna strone. Jak ktos sobie przyspieszyl prace wciagajac kable do studzienek z dwoch kierunkow a nie caly czas posuwajac sie w jedna strone, to pozniej papa :-) ISDN i ADSL. Dla rozmowy telefonicznej i modemu analogowego to nie ma znaczenia ale ADSL ma wysokie wymagania. Oczywiscie zle wybrane pary w kablu, tzn. jeden drut z jednej pary, drugi z innej powoduja klopoty nawet w czasie normalnych rozmow. Wiele wstawek, ktore masz na slupach moga byc wlasnie tak pokreconych i nic Ci nie pomoze. Masz ruch na sasiednich parach i zaczyna sie cyrk. Nie sadze zeby to bylo takie proste do naprawy. Przy cieciu kosztow nie liczylbym na wymiane kabla. Jedyne co mozesz, to do znudzenia (raczej Twojego) zglaszac na infolinie neostrady i zapisywac numery zgloszen. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek

dziadek Ben napisal(a):

Mam neostrade 640 od 2 lat (prawie). Komputer wprawdzie nie ma chipsetu Via lecz Intel 845PE. Modem Sagem Fast@800. Bywają dni, ze modem się WYŁĄCZA. Gasną lampki kontrolne - zasilania i synchro ADSL. Co to jest - nie wiem... Natomiast adres IP zmienia się samoczynnie (przez TPSA oczywiście) ok. godz. 01.00. Ale szanowni państwo - nie ma wtedy przerwy w połączeniu - synchronizacji sygnału ADSL, tylko komputer zostaje wylogowany, a to chyba jest róznica. Jeśli zatem mówimy o ROZŁĄCZANIU, to rozumiem to jako brak synchro ADSL - czy tak? Jęsli o to chodzi, to doświadczyłem tego tylko 2 razy:

  1. Awaria linii telefonicznej - wiadomo.
  2. Uszkodzony mikrofiltr - zwrotnica przy telefonie.

Mieszkam w samym centrum Wrocławia i instalacja tlf jest idealna i nowiutka (potej awarii). Do centrali jest 400 m (centrala centrum). Pozdrawiam.

Reply to
matador

Dnia 2005-05-10 21:57, dziadek Ben napisał(a):

Dzieki, ze pytasz. Mama dobrze, natomiast maly to straszny niejadek. Glukoza niska, a jutro po badaniach okaze sie, czy aby go zoltaczka nie dopadla. Ciagle spi, bardzo trudno go wybudzic do karmienia, mamy nadzieje, ze winna jest ta zoltaczka, ktora jeszcze nie zostala zbadana w 100%. Tak wiec jutro sie okaze.

Reply to
Ania i Grześ

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5r39l$j8u$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Skrócę więc poszukiwania i opiszę swoje spostrzeżenia:-)

Neostrada ma mnóstwo wad, żadnych gwarancji poprawności działania To o czym piszesz jest typowe i zdarza się mnóstwu ludzi.

Warto poczytać czasami

i grupę neostrada

Mam nadzieję, że Twój problem jest inny niż:

" 31. Rozłącza mi się połączenie z siecią co ok. 20 min! odp. Poszukaj we właściwościach połączenia dwóch opcji o rozłączaniu połączenia gdy nie jest używane i je po prostu wyłącz."

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5r39l$j8u$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jak Neo nie działa dłużej, warto zajrzeć na grupę: pl.internet.komunikaty Na pewno nie warto często dzwonić na 9393 ani 0 800 102 102 , 0801 321 123

Reply to
SP9LWH