Neostrada - rozłącza

Ze wstydem przyznaję, że nie umiem znaleźć takiej opcji :(((

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Wczoraj przed wyłączeniem PC przejrzałem w Win wszystko, co jest możliwe do ustawienia pod kątem USB, modemu i przyległości. Trafiłem też na ww. opcje - były załączone! Odhaczyłem obie. Dziś testuję PC dopiero od 2h: jak dotąd trzyma jak drut, ale za wcześnie na radość, choć jest iskierka nadziei!

Pozdrawiam dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

dziadek Ben napisał(a):

Panel Sterowania >> System >> Menadżer urządzeń >> Kontroler USB (chyba) >> Oszczędzanie energii >> i tam są jakieś "ptaszki". :P

Reply to
Virus_7

Sprawdzenie linii tak w tak prosty sposób to świetna rada...tylko, że u mnie naciśnięcie ALT+D nie przynosi żadnego skutku - ten test jest dla mnie niedostępny :(

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Oczywiście jest on zainstalowany!!!, ale problem istnieje nadal! - co kilkadziesiąt minut pojawia się kilkusekundowa przerwa w połączeniu - tyle potrzebuje "Autoconnect" na odzyskanie połączenia. A to wystarcza, żeby partner w grze (np. "Literaki" na KURNIKU, w którą namiętnie grają moje córy) wściekał się, że uciekasz od stołu - bo u niego tak to wygląda!

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Aż taki drętwy nie jestem ;) Ponieważ to jest Win Me i w Menadżerze urządzeń niewiele można ustawić, więc zanim napisałem: "Ze wstydem przyznaję, że nie umiem znaleźć takiej opcji", sprawdziłem w Win wszystko, co jest możliwe do ustawienia pod kątem USB, modemu i przyległości - jednak usypiania, hibernacji, wyłączania (itp.) USB nie znalazłem :(

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

dziadek Ben napisał(a):

A to sorki. :)

Reply to
Virus_7

Użytkownik "Virus_7" <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisał w wiadomości news:d5tlok$bca$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

:)))))))))))

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

ADAM napisał:

A u mnie jest : margin 30dB i attenuation 27dB :-( Po RESET dalej są te same wartości i jakoś działa. Ze szczególnym podkreśleniem jakoś. Tzn. mam odłączenie od linni mniej więcej 3 razy dziennie.

pzdr Artur

Reply to
Artur

Użytkownik dr Dzekyl napisał:

Żartujesz, prawda? Zapytanie DHCP jest wysyłane podczas konfiguracji połączenia. Po co więc byłoby wysyłane gdy połączenie funkcjonuje?

A jeśli jest tak jak piszesz, to co ile wg Ciebie to zapytanie jest wysyłane? Bo skoro przerwy trwają, jak wszyscy zgodnie stwierdzają kilka sekund, to co tyle lub częściej musiałyby komputery je wysyłać.

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

... oraz po upływie 1/2 lease time (w Win można czas wypożyczenia/ważności mozna sprawdzić za pomocą winipcfg/ipconfig)

Bo tak mu serwer dhcp podał

Reply to
pisz_na.mirek

Fajnie, zgoda, tylko 2 problemy:

1.Jak się to ma do Neostrady?
  1. Pokaż mi sprzęt/oprogramowanie, które potrafi się przekonfigurować (np IP, na podstawie danych z DHCP, lub jakichkolwiek innych) bez utraty połączenia ;-). Bo to sugerował mój przedpiśćca.

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

Adres IP jest z DHCP "wypozyczany" na okreslony czas. Po tym czasie "wynajem" musi zostac odnowiony. Moze to tez zostac zrobione w dowolnym innym momencie. Poza tym ppp nie uzywa dhcp. Odpowiednie mechanizmy negocjacji parametrow lacza (w tym i adresow) sa wbudowane w protokol.

Renegocjacja parametrow moze zostac wymuszona przez dowolna strone i mniej-wiecej tyle trwa.

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Podobno lease jest na dobe, ale IP zmienia się bardzo żadko - też podobno ;)

Normalny klient(program) musi zerwać połączenie, ale teoretycznie możnaby zestawić jakiś tunel (oczywiście musiała by być jego druga strona), o którym klient nie musi nic wiedzieć :)

Reply to
pisz_na.mirek

Przez klienta, więc musiałby on znać moment przekonfigurowania się serwera, lub słać zapytania co sekundę.

Dlatego piszę, że żartował ;-)

Serwer może to zrobić tylko w momencie przydzielania dzierżawy. To prowadzi do wniosku, że gdyby to miało działać, to czas dzierżawy każdy klient musiałby dostawać różny (różnica czasu przekonfigurowania i momentu nawiązania połączenia), lub serwer musiałby kontrolować każdego klienta i gdy kończy mu się czas dzierżawy to indywidualnie jego połączenie przekonfigurowywać. Po co?

I pozostaje pytanie jak zmienić IP bez utraty połączenia ;-)

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

Niech będzie, ale to nie jest odpowiedź na pytanie o związek z Neostradą. Hint: ppp, pppoe.

Ale w każdym połączeniu są dwie strony. Dla tej drugiej (dowolny komputer w sieci) musiałoby to być przeźroczyste. więc ten Twój tunel musiałby w locie przekonfigurowywać pakiety na stary adres ;-) A kiedy miałby to skończyć robić? A co z nowymi połączeniami rozpoczętymi w czasie gdy stare jeszcze trwa? Podsumowując: powodzenia. Zwłaszcza na taką skalę jak Neostrada ;-)

Albert

Reply to
Albert Bartoszko

[...]

Hm, dawno czytalem odpowiednie RFCe wiec nie bede sie klocic, ale o ile skleroza mnie nie myli LCP mozna wykorzystac miedzy innymi do tego, aby dowolna strona moze zarzadac w dowolnym momencie renegocjacji parametrow lacza przez wyslanie Configure-Request.

po co ?

Tak wlasnie sie dzieje w przypadku zmiany adresu. O okreslonej godzinie serwer wysyla Configure-Request (badz kladzie i podnosi lacze wysylajac stosowne komunikaty LCP), a klient grzecznie robi to, co serwer mu kaze.

Albo latwo albo trudno. W przypadku protokolow polaczeniowych (np. TCP) najprosciej korzystac z tunelu do jakiejs innej maszyny o niezmiennym IP. Wtedy zmiana adresu spowoduje tylko krotkotrwale przytkanie transmisji.

Na protokolach bezpolaczeniowych (np. opartych na UDP) zmiana adresu nie zrobi najmniejszego wrazenia.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Użytkownik Jacek R. Radzikowski napisał: [...]

Wiesz, ja tego nie odczuwam jako kłótni z Tobą. Zwróć uwagę, że potwierdzam wszystkie Twoje stwierdzenia odnośnie protokołów.

Natomiast ja odnosząc się do mojego poprzednika piszę o protokole DHCP, Ty natomiast o PPP, który jest przy Neostradzie ;-) Bo ja także RFC to bardzo dawno temu ..., ale LCP to przy PPP prawda?

Dokładnie. Drugi koniec połączenia będzie słał pakiety na nieistniejący już adres, a Ty przy Windzie czekasz, aż program dociągnie dane. ;-) To jest to co potocznie nazywamy zerwaniem połączenia.

Pozdrawiam Albert

Reply to
Albert Bartoszko

dokladnie.. we francji tez mialem ADSL, 512 kbit ,a sterej linii przed 30 lat albo wiecej.. do tego linia rozgaleziona do kilku katow w meiszkaniu zrywalo czasami kilakrazy na tydzien, i trzeba bylo reset routerowi (Siemens) czasami zrobic. Koledzy maja 8mbit, wyciaga im 6 mbit i 0 problemow, a placa ok 30eur/mc:)

Reply to
greg

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5th77$pbt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Witam

Sciagnij nowsze sterowniki i bedziesz mogl podejrzec. Np. ze strony

Michał Słowik