Neostrada - rozłącza

dziadek Ben napisał(a):

Jak mialem plyte z via to o malo nie pomordowalem rodziny. Kupilem na sisie (745 bodaj) i jak reka odjal. Mam modem sagema. Tak czy siak raz czy dwa razy na dobe rozlacza ale tak ze traci synchro i trzeba chwilke poczekac na polaczenie (3-7 sekund). Jesli mozesz to tak jak poradzili inni pozycz jakis routerek z dsl-em i podepnij sie sieciowka. jak pomoze to wiesz ze problem lezy w tandemie sagem+usb na plycie. Jesli masz gdzies tam kabelki jakies sztukowane to najlepiej wymien na porzadne (mowie o podlaczeniu w obrebie domu). Jesli podniesiesz sluchawke telefonu i masz ladny czysty sygnal to ok jesli slyszysz jakies traski to pewnie kabelki gdzies tam felerne sa:(. To tyle. zycze powodzenia!

Reply to
lukasz sczygiel

Uzywalem routera (PC) z modemem SAGEMA i mialem ten problem, na poczatku uzywtkowania Neo- poprostu tragedia, ale z czasem przeszlo.

Zmienilem caly sprzet na router sprzetowy z modemem ADSL Cerberusa. Smiga super, choc czasami zdarza sie utrata polaczenia bez zerwania synchronizacji.

Wygodne o tyle, ze szybki, zdalny reset mu robie i tyle.

Tak samo jakies dziwne problemu mialem z transferem, ale z czasem tez przeszlo. Teraz nawet jestem zadowlony (moze z braku alterantywy dla TPsa)

Nie wiem czy cos pownienes robic z tym problemem i czy Technicy z TPSA przyleca tak szybko. Zawsze mozesz zadzwonic i zapytac, raz mialem straszne problemy przez pod dnia. Jedynie co moglem odpalic to FTP i to z trudem. Zadzwonilem-okazalo sie ze tam gdzie ja tkwie, padla im jakas karta i sprowadzaja nowa z drugiego konca polski.

Michał

A nie ma między Wami aby konfliktu w grupach głównych? Matka '0+', ojciec 'A+'. Dość powszechnie znany jest konflikt Rh i dość rutynowa procedura jest stosowana w takich przypadkach. Natomiast konflikt w grupach głównych bywa przez lekarzy lekceważony a daje bardzo poważne komplikacje w przypadku pojawienia się przyciwciał w pokarmie.

W przypadku mojej żony i syna wymusiłem badania na przeciwciała i zrobiono je dopiero w 4 dniu życia syna - już miał poważną żółtaczkę. W pokarmie było bardzo wysokie 'miano przeciwciał antyA' (mogłem coś pokręcić - to było prawie 20 lat temu). Żółtaczka w efekcie tego zaniedbania trwała aż 6 tygodni zamiast zwyczajnych kilku dni :-(

matador napisał(a):

Czy mógłbyś zrobić doświadczenie i podłączyć amperomierz w szereg z modemem. Słyszałem pogłoski, że ten Sagem pobiera zbyt dużo prądu z portu USB. Podobno pomaga włączenie go przez HUB z zasilaczem.

Reply to
Virus_7

Witam

Też miałem taki problem, że rozłączało mnie ale bez zrywania synchonizacji na modemie (Sagem). Płyta na via ze staruszkiem Win98 jako system. Pomogło dopiero jak wywaliłem te głupkowate aplikacje jakie dają z neo. Teraz korzystam z tego co system daje czyli łączę jak dial up. roblemy zniknęły.

Pozdrowienia Jarek

Reply to
Jarek

[...]

Użytkownik "Virus_7" <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisał w wiadomości news:d5rcei$n6q$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Mam HUB - od dzisiaj testuje na nim - zobaczymy. Co do amperomierza, to dobry pomysł lecz nie mam kabla USB z rozbierana wtyczką, a tej zalewanej szkoda mi ciąć.

matador.

Reply to
matador

Jeśli chodzi o złe działanie Neostrady to w 90% winna jest tepsa , a w zasadzie jej przetarzały sprzęt oraz leniwi i niedouczeni technicy. Około roku miałem podobny problem z neostradą (rołaczała sie kilkanaście razy na dobę a nieraz znacznie częściej), rozwiazanie problemu przez TPSA trwało ponad miesiąc i kosztowało wiele nerwów i straconego czasu. Najpierw sprawdziłem we własnym zakresie linię telefoniczną w w mieszkniu (wymieniłem gniazdko) i na klatce schodowej (skrzynka tepsy jest oczywiście nie zabezpieczona...). Sprawdziłem też sam komputer tzn. podłaczyłem inny. Nic to jednak nie pomomogło wiec zgłosiłem awarie. Po zadzwonieniu na 9393, pani odesłała mie do jakiejś bezpłatnej infolini Neostrady , a tam zdalnie stwierdzono że wszytko działa dobrze. Po kolejnym telefonie zobowiazali sie przysłać montera, no i przyszedł , wymienił gniazdko telefoniczne (było nowe bo sam kilka dni wczesniej wymieniałem) i poszedł. Oczywiście nic to nie pomogło więc zadzwoniłem znowu na infolinię i dowiedziałem sie że powinno działać dobrze bo został wymienony MODEM ! . Kolejna wizyta panów monterów polegała na pomiarze parametrów linii, oczywiście wypadły bardzo dobrze, chociaż "gołym uchem " w telefonie słychać było trzaski i szumy , po podłaczeniu modemu to jeszcze jakieś piski. Trzecia wizyta monterów zakończyła sie sukcesem , skrosowali nową parę i od tej pory Neostrada działa idealnie. Teraz porada jak samemu sprawdzić parametry linii: Klikamy na ten trójkącik (zielony lub czerwony, w zalezności od stanu modemu), wyświetli sie okienko z predkościami wtedy naciskamy ALT+D i pojawi sie okienko z róznymi parametrami. Istotne są dwa MARGIN (odstep sygnału od szumu) oraz ATTENUATION (tłumienie). Wartość pierwszego nie powinna być mniejsza od 10dB a drugiego tak około nie wiecej niz 30dB i parametry te powinny być satbilne w czasie. Na mojej neostradzie jest margin

34dB i attenuation 19dB.

Użytkownik "Jarek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@wp.pl...

Reply to
ADAM

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5r3n2$fk2$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A skąd wiadomo czy pisał Grześ czy Ania? No dobrze po końcówkach - "em" się można domyśleć :-P

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Dnia 2005-05-11 00:10, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Mamy dokladnie odwrotna sytuacje, tzn. zona A+ a ja 0+, zaraz dzwonie do niej, moze uda sie cos wymusic na lekarzu, tak delikatnie oczywiscie :)

Reply to
Ania i Grześ

Według mojej wiedzy taki układ nie daje konfliktu.

Powiem, wam inny przypadek: Kolega zamówił neostradę dostał modem zaczał płacić. Neo rozłączało mu cały czas. TPSA powiedziała mu, że ma wirusy. Nie było wirusów. Wymienili mu modem usb trzy razy. To trwało dwa miesiące. Poszedł do nich powiedział że zrywa umowę. Pani powiedziała - w porządku proszę jutro przynieść modem. Ale kolega sprawdził raz jeszcze, już wszystko było dobrze i tak jest do teraz.

Z moim drugim kolegą sytuacja była identyczna, po dwóch miesiącach niemożliwości uzyskania połączenia z netem zerwał umowę.

Wynika z tego, że tpsa ma u siebie bajzel, jak zwykle zresztą. W anglii korzystają z takich samych rozwiązań co neo. Te modemy nie mają żadnych skomplikowanych wymagań. Jeden malutki sterowniczek i wszystko śmiga. na płycie z neo, też jest taki sterownik, tylko trzeba go ręcznie zainstalować.

Pozdrawiam

Reply to
Andrzej

Nie ma co się wstydzić- trzeba zgłosić reklamację! Miałem taką sytuację - starszy komputer, Win98SE, wstawiona dodatkowa płytka 2xUSB dobrze pracowała z drukarką więc niemal głowę za sprzęt dawałem. Z NEO zrywało często lub w niektóre dni nie chciało się wcale zalogować. Pomstowałem i reklamowałem w TPsa - sprawdzali linie, przyjechał gostek, podłączył się swoim laptopem - działało ekstra. Nie wierzyłem jeszcze, dopóki sam nie przywlokłem innego, nowocześniejszego kompa - poszło jak zbój!.

Wniosek - sprawdzić na innym kompie (mimo wiary w swój) - jak nie masz sam takiej możliwości to ściągnąć gostka z TPsy w ramach reklamacji (nic mnie to nie kosztowało, mimo że reklamacja była de facto niesłuszna).

Powodzenia Roman

Reply to
Roman

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d5qukl$2e1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

rozlacza cie zeby ci zmienic IP wez jakis programik automatycznie wznawiajacy polaczenie i po problemie TB

Reply to
Tomasz Bednarz

nie rozlacza tylko zmienia sie pobierany z DHCP IP; i to jest okolo raz na dobe;

Reply to
dr Dzekyl

:P

"moze to byc" wina wspolplracy modemu sagem fast 800 z usb; zmien w ustawieniach modemu z iso/bulk na bulk; mi pomoglo :)

wiecej na neostrada.info dzial faq, google, koledzy macherzy, itd.. :)

Reply to
dr Dzekyl

Dnia 2005-05-11 10:49, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jednak to nie konflikty, a zoltaczka oraz zapalenie pluc. Lezy na patologii :( Najpredzej za 8 dni wyjda ze szpitala. Oby wyzdrowial jak najszybciej, bo w tej chwili to nawet mi jest zle, myslac o tym, ze taki maluski a tak cierpi :(

Reply to
Ania i Grześ

Współczuję, zwłaszcza, że to Wasze pierwsze. Trzymajcie się dzielnie, mimo smutnej świadomości, że niewiele możecie zrobić.

Pozdrawiam serdecznie dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

a wylaczyles usypianie portu USB ?

Reply to
MuNiO

Dziękuję, sprawdzę, zamelduję o efektach (ale to raczej nie będzie "na dniach").

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben