Negowanie 12MHz

Reply to
Piotr Wyderski

Piotrze...prosze.... ;-) __ Pzd, Irek.N. ps. 10min?

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Użytkownik Piotr Pitucha napisał:

Mozilla?

100% postów poprawnie, bez wysiłku konfiguracji :))))
Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

12MHz to "prąd stały" i nie ma problemu zrobienia negacja na impulsowym tranzystorku z POPRAWNIE dobranym punktem pracy. Problem pojawia się gdy zegar i negacja jego mają być dokładnie (prawie:) ) w przeciwfazie, bez przesunięcia czasowego. Wtedy należy posiłkować się kluczem różnicowym (patrz konstrukcja ECL).
Reply to
A.Grodecki

Nie muszą, sytuacja wygląda tak: jest mikrokontroler FX2 z UARTem pracującym w trybie synchronicznym. Przez UART są podawane dane konfiguracyjne dla FPGA, dwiema liniami: CLK i DATA. Problemy są dwa: pierwszy polega na tym, że FPGA zatrzaskuje dane na przeciwnym zboczu zegara niż wystawia je FX2. Chcę go rozwiązać inwerterem. Drugim problemem jest to, że po zanegowaniu zegara idealnym inwerterem ważne dane pojawią dokładnie w tym samym momencie, co zbocze narastające zegara, więc pojawia się hazard. Dlatego inwerter nie powinien być idealny i wprowadzać pewne opóźnienie, dając czas danym na ustabilizowanie się. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski
[...]

Mam pojedyncze inwertery TC7S14F w obudowie SOT-23 - o ile mnie skleroza nie myli, to są inwertery z przerzutnikiem Schmidta - czyli bardzo łatwo wprowadzić dodatkowe opóźnienie stosując banalny RC na wejściu... Czas propagacji - 11 ns.

Sprawdziłem w PDFie - inwerter Schmidt. Zasilanie od 2-6V - jeśli potrzebujesz pojedynczych sztuk, to mogę się podzielić.

Ok, cos zmotalem...

81.168.214.89/anonymous

Przebieg na kolektorze i bazie (przed opornikiem bazowym!). Sadze ze wyczytasz co trzeba (marker po lewej oznacza GND). Szczerze mowiac nie bardzo chcialo mi sie przerabiac masy w sondach (oryginalne 12cm potwornie dzwonily) zeby pokazac oba kanaly na raz, jesli jednak sobie zazyczysz - w wolnej chwili podlacze oba kanaly. Co do parametrow, generator mialem 24MHz TTL-owy, ale startnal na 3.3V.

układ: Bazowy opornik 270, podlaczylem jeszcze do masy 470 (generatorek nie schodzil calkiem do zera), kolektorowy 430 - takie mialem pod reka elementy. Nie dawalem zadnych pojemnosci przyspieszajacych, montaz na _dlugiego_ pajaka - wiec masz najgorzej jak sie tylko da :-) Tranzystor

2N2369 oczywiscie. Swoja droga jak by sie uprzec i punkty pracy dobrac, dac pojemnosci na bazowym to moze i na BC550 by znosnie poszlo...

Jak by cos to pocwiczymy. __ Pzd, Irek.N. ps. parametry _pomiarowe_ mozna pominac jak sadze ;-)

Reply to
Ireneusz Niemczyk
Reply to
Piotr Wyderski
Reply to
Piotr Wyderski

Kupiłem kiedyś na Alledrogo - użytkownik:

ale widze, że od dawna się nie loguje... Próbuj uderzyć na maila.

Nie chce mi się szperać, jakie ceny ma Elfa ale ja płaciłem po 0.90 PLN/szt + przesyłka - wyszło po 1.10 PLN w efekcie - przy małej ilości nie boli.

Nie ma problemu.

:-) Drobiazg, lubie czasami cos sklecic z niczego.

Czekaj czekaj, to jest NPN!

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk
Reply to
Piotr Wyderski

Problem zaden, tylko swiadomym co sie czyni trzeba byc. Ja juz sobie wyobrazalem wiazanki na niejakiego irka za niedogadanie typu/schematu ;-)

Czytalem - faktycznie chyba najlepsze wyjscie. No to trzymam kciuki za Twoja _kobyle_ :-) __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Drugi tranzystor dac zamiast opornika ? :-)

No i dobrze jest oporniki bazowe zbocznikowac niewielkim [pF] kondesatorem.

Piotr Wyderski

A ile sztuk potrzebujesz? Akurat inwertery na 3V3 są dość popularne (w naszej firmie) - kupujemy je chyba w ELFA bo gdzie indziej w ilościach mniejszych niż szpulka nie mają. Zgłoś się na priva - wyślę Ci kilka.

Reply to
Adam Dybkowski

Jedną (+ rezerwa).

szpulka nie mają.

No właśnie na to wygląda, a chętnie kupiłbym większe ilości (tzn. 25--50 sztuk w zależności od ceny) takich elementów; oprócz NOTów przydałyby się XORy i NANDy. Gdyby ktoś znał ich sensowne źródło zakupu, to proszę o informację.

Bardzo dziękuję za chęć pomocy, ale okazało się, że ma je Roman, u którego i tak właśnie kupuję pare innych rzeczy, więc mój problem znalazł nieoczekiwane rozwiązanie i tym samym nie będę zawracał Ci głowy. ;-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski