Nadpisany plik - pomocy !!

Miałem otwarty w edytorze plik Nazwa.vhd. Niechcący w tekst wkleiłem coś innego i zapisałem na dysku. Kurrr...., da się jakoś odzyskać stary tekst?

Reply to
stchebel

Jak byś używał SVN to byś nie miał problemu. MiSter

Reply to
MiSter

W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 19:34:08 UTC+2 użytkownik MiSter napisał:

Zgadza się. A co tymczasem? Jest jakaś szansa?

Reply to
stchebel

Jak najszybciej: #cp /proc/kmem /tmp/kmem #grep oczekiwany_ciąg /tmp/kmem

Czasami się udaje. Ewentualnie kill -3 pid i analiza core'a. Inny sposób, to szukanie bloków zwolnionego inoda, najczęściej podczas zapisu plik (mimo, że np. jest to edycja już istniejącego pliku) plik zapisywany jest pod innym inodem z nowymi blokami (co zmniejsza fragmentację), stary inode+bloki idą do wolnej puli, jak się ma szczęście i refleks (sync+reset) można poszukać starej zawartości w wolnych blokacb.

Reply to
Marek

W dniu 2015-05-04 o 19:55, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

zamknąłeś edytor? jesli nie, i jeśli to rozsądny edytor, to Ctrl-Z ...

@
Reply to
Artur Miller