może bym zasilacz sobie kupił

kieszeń mnie pali.

pochwalcie się jakie macie ;)

Reply to
PiteR

Dnia Fri, 21 Oct 2022 00:49:52 +0100, PiteR napisał(a):

Zbudowałem już mnóstwo blaszaków przez ostatnie 20 lat. Nie zdarzyło mi się kupić nowego zasilacza ze sklepu :) A doświadczenie mnie uczy że zasilacze z wentylatorem na tylnej ściance są za głośne i jedyne jakie używam to te z went. na spodniej ściance i to największym możliwym. Poza tym, nie kalkuluje się do domowego pc-ta brać zasilacza z nadmiarem mocy. Reszta, a zwłaszcza marka, jest bez większego znaczenia.

Reply to
Jacek Maciejewski

To skad brales zasialacze ?

Nie rozumiem - mowa o zasilaczu do peceta? Ktory tradycyjnie jest gdzies na gorze obudowy, i wywiewa przez tylną sciankę?

I mowisz, ze duzo ciszej, jak ma wiatrak w swojej spodniej sciance, w srodku peceta ?

Ale skad wniosek, ze OP chodzi o zasilacz do komputera?

J.F

CPX400DP z TTI

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Dnia Fri, 21 Oct 2022 11:02:50 +0200, J.F napisał(a):

Z Allegro i z rozbiórek.

Są dwa typy zasilaczy. Jedne mają wiatrak w tylnej ściance, inne w dolnej.

Tak. Ważne jest oczywiście to aby wiatrak był w stanie współpracować z automatyką nastawianą w biosie czy uefi, we wczesnych konstrukcjach były z tym kłopoty.

Reply to
Jacek Maciejewski

[...]

PS. hehe, odpowiedziałem tak jakbym odpowiedział na grupie pl.c.p :) Dopiero teraz zauważyłem że to pl.m.e.

Reply to
Jacek Maciejewski

Ja niedawno kupiłem sobie taki:

:-D

Reply to
JDX

in <news:6352647d$0$458$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user Adam Górski pisze tak:

zacny gratuluję :)

Reply to
PiteR

:) :) :)

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Dnia Fri, 21 Oct 2022 00:49:52 +0100, PiteR napisał(a):

Nie śmiejcie się, ale ja nadal używam zakupionego chyba gdzieś w początkach lat 80-tych zasilacza ZST-1. A że nie robiłem bardziej ambitnych projektów, to mi z biedą wystarczał i nadal wystarcza. Aczkolwiek wiele lat chorowałem na jakiś zasilacz dwukanałowy tak gdzieś

0-30V i 0-5A, z możliwością wypuszczenia zasilania symetrycznego. Może taki jeszcze kupię, bo teraz są już relatywnie sporo tańsze, niż w latach 90-tych.

Kilka lat temu kupiłem B6AC+ v.2, kupiłem dla niej koszyczki i przewody, aby zrobić balansery i w zasadzie nawet koszyczków nie zmontowałem ani nie podłączyłem. Jak mam kilka ogniw, to je ładuję po kolei. Może na emeryturze będę miał więcej czasu. Albo chęci ;)

Reply to
Adam

W dniu 21.10.2022 o 01:49, PiteR pisze:

Ostatnio mnie nagliło a że mam całe stado wszelakich zasilaczy impulsowych czy transformatorowych, jako źródło, to postanowiłem sobie zrobić na własne potrzeby, to co mi wystarczy. Kupiłem 2 moduły:

i ustawiłem jeden z nich w buforze z akumulatorem, takim żelowym 7Ah Żeby obudowa nie była za wielgachna na stole, to stoi pod stołem :D...a same wyświetlacze z wyjściem/gniazdami mam na stole.

Super sprawa, bo praktycznie załatwia mi wszystko co potrzebuję w niskiej cenie. Jeśli "klęknie" mi samo źródło napięcia to nawet się w naprawę nie będę bawił i podstawiam następny z piwnicy.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Smiac sie nie ma co - stare, ale dobre. I co - elektrolity nie wyschly i filtrują?

Ale jak czlowiek takiego nie ma, albo potrzeby rosną, a portfel go roznosi ... to ma problem :-)

W miedzyczasie chyba spadlo zapotrzebowanie na symetryczne zasilanie :-)

J.F

in <news:1iqu5sjl8532p.jfnvfsaagxm7$. snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

może wymienić potencjometr na stereo i zblokować bardziej kondensatorem.

Reply to
PiteR

in <news:6352cbfc$0$557$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user LordBluzg®?? pisze tak:

Pojeby z Allegro blokują Vivaldi.

Jak ja nienawidzę tych debili. eBay niebo a ziemia.

żeby mieć attention najpierw trzeba mieć mózg.

There are various possible explanations for this:

  1. you are browsing and clicking at a speed much faster than expected of a human being

  1. pojebany portalik Przemków i Łukaszy.

  2. something is preventing Javascript from working on your computer there is a robot on the same network (IP XX.XX.XX.XX) as you

w dupie waszej jest robot

If something does not work please let us know.

krowie nie warto i tak nie zrozumie tylko poliże.

Reply to
PiteR

Dnia Fri, 21 Oct 2022 22:31:24 +0100, PiteR napisał(a):

Że co? U mnie działa.

Reply to
Jacek Maciejewski

W dniu 2022-10-21 o 17:52, heby pisze: > Wszedzie to samo - trzeszczący potencjomentr ogranicznika powoduje szpilki max prądu. Trzeba wymienić potencjometr na wieloobrotowy drutowy 10 lun 20k, ja wymieniłem i mam spokój, nie mówiąc już o precyzyjnym ustawianiu prądu.

Reply to
Janusz

Po wymianie też będzie trzeszał szpilkami. Tylko mniej i później ;)

Reply to
heby

W dniu 21.10.2022 o 01:49, PiteR pisze:

Siglent SPD3303C. Dwa kanały z niezależnymi masami, trzeci kanał z zasilaniem do układów cyfrowych. Cud techniki to nie jest, ale jestem zadowolony. Trzeba tylko wgrać nieunijne firmware, bo UE wymyśliła, że 64V może Cię zabić.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

I co zrobi taki unijny? Zignoruje?

Reply to
Marek

W dniu 22.10.2022 o 23:25, Marek pisze:

Nie pozwoli nastawić więcej niż 30V na kanał.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz