Motorola jak zacząć?

Witam serdecznie.

Chciałbym zacząć projektowanie układów oraz programowanie ich na mikrontrolerach z serii MC68HCx. Od czego mam zacząć? Jakie są dostępne środowiska do programowani w C? Może jakieś serwisy internetowe, bo niestety nie udało mi się nic znaleźć na stronie Motoroli.

Z góry dziękuję.

Reply to
Piotr

Ja się nie bawiłem tym ale parę rzeczy o tym wiem... Kompilatory: Cosmic, Metrowerks Są darmowe do iluś kB kodu. A szukałeś na Motoroli czy na freescale? bo te procki to właściwie freescale jest.

Reply to
Krzysztof Szmurło

Piotr napisal(a):

A dlaczego akurat na Motoroli? na uczelni maja akurat taki zestaw uruchomieniowy czy sa inne przyczyny?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Chcialbym dowiedziec sie dlaczego nie motorola? Jestem ciekawy czemu odradzasz mu to. Pozdrowienia

Jacek M.

Reply to
Jacek M.

Marcin E. Hamerla napisał(a): > A dlaczego akurat na Motoroli?

Bo w ogólnie rozumianym przemyśle i automatyce rzadko spotyka sie np AVR.

Reply to
Piotr

Do zabawy z HC11 moge polecic Buffalo Monitor (na pewno dziala z E9, nie wiem jak z innymi odmianami). Na serwerze Freescale znajdziesz opis jak go wgrac do flasha (o ile juz nie jest wgrany). Do tego znalalem maly programik dla linuksa automatyzujacy ladowanie kodu do RAMu i startowanie programu (nazywa sie buf. Moge podeslac albo wystawic). Do kompilacji programow w C uzywalem GCC. Pelen zestaw narzedzi znajdziesz na

(poza hc11 potrafi tez generowac kod dla hc12).

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Jacek M. napisal(a):

Od zawsze pamietam, ze z Motorola byly klpoty przy malych ilosciach.

Reply to
Marcin E. Hamerla