Moduł/zasilacz do czujników indukcyjnych

witam! czy moze mi ktos pomoc we wskazaniu sklepu/dostawcy, gdzie moglbym kupic zasilacz/modul do podlaczenia czujnikow indukcyjnych (NPN/PNP) z niezaleznymi wyjsciami przekaznikowymi dla kazdego czujnika? szukalem w googlach, ale to co udalo mi sie znalezc to zasilacze do w/w czujnikow ale tylko z dwoma wyjsciami przekaznikowymi:/ dobrze, jak by to byla firma, u ktorej mozna w miare szybko to zakupic dzieki za ewentualna pomoc!

Reply to
karlos

Użytkownik "karlos" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:f4lu32$ijo$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nigdy nie spotkałem się z zasilaczem z wiecej jak dwoma przekaznikami i jest to raczej podyktowane iloscia wolnych zaciskow w typowych obudowach. Raczej trzeba kupic zasilacz i podstawki z przekaznikami. R4 z podstawka dostaniesz w kazdej hurtoni elektrycznej, zasilacz 24v luzem w wiekszosci z nich.

Pozdrawiam wojtek

CMMS Maszyna Golem OEE

Reply to
neuron

karlos pisze:

-------------

Sprecyzuj, czy masz na mysli czujniki z wyjsciami NPN/PNP, czy tez poszukiwany 'zasilacz/modul' powinien miec tego typu wyjscia obslugujace niezaleznie od siebie iles tam przekaznikow? Krotko mowiac, co powinien zawierac wg ciebie taki 'zasilacz/modul', a czym sie charakteryzuja twoje czujniki, (jaka posiadaja postac sygnaly wyjsciowe czujnika) ktore powinny wspolpracowac z tym modulem? Na poczatek zakladam najprostrza funkcjonalnie forme problemu: masz x czujnikow indukcyjnych z wyjsciami komplementarnymi (NPN/PNP), ktore musza wspolpracowac niezaleznie od siebie z rowniez x przekaznikami, ktore z kolei musza byc zasilane z zasilacza o odpowiednim dla tych przekaznikow napieciu i o odpowiedniej wydajnosci pradowej tak, aby moglby ten zasilacz pokryc zmienne zapotrzebowanie na moc (bo czujniki pracuja niezaleznie w czasie). Rozumiem rowniezx, ze wszystkie przekazniki powinny byc 'w kupie' stad ten 'modul+ zasilacz'... Jesli cos sie nie zgadza, to napisz swoimi slowami, co. Kristo

Reply to
HaMMeR

UFFFFF te upaly ................. kiedys mamusia mi mowila ze NADMIAR PRECYZJI PROWADZI DO CHAOSU a ja nie wiedzialem o co jej chodzi. teraz chyba wiem :)

Czasami pytamy zakladajac ze osoba mogaca udzielic odpowiedzi kuma o co biega a jak nie kuma to i tak nie zna odpowiedzi. Zrobmy wiec test: Kolego Kristo - prosze znajdz mi zasialcz z przekaznikami o nastepujacych parametrach:

  • obudowa na szyne 35mm, wysokosc S
  • zasialnie 7 czujnikow PCID 4ZP (PNP, obc ok 25mA)
  • Obciazenie czterech przekazników 16 A Rezystancyjne, zestyki NO
  • Obciazenie trzech 1A rezystancyjne, zestyki NO+NC
  • Wszystkie rzekazniki moga byc załączone jednoczesnie
  • Opcja - led i gniazdo dla modulu przeciwprzepieciowego. Jezeli wyrazilem sie PRECYZYJNIE to prosze powiedz mi gdzie takie cos mode nabyc :>

Pozdrawiam wojtek

CMMS Maszyna Golem OEE

Reply to
neuron

Przelecia em si po Paternosterze w warsztacie i niestety, ale nie znalaz em nic, co by mia o wi cej jak 1-2 przeka niki. Oczywi cie, to tylko to, co mamy na stanie, a nie oferta firm. Czemu nie chcesz nasun na szyn po prostu serii z zasilacza i kilku przeka ników? Rozmiarem taki wielostykowy i tak by nie by lepszy specjalnie, bo miejsce i na przeka niki i na zaciski musi by ...

Reply to
Marek Lewandowski

-------------------------------- witam! moze wyjasnie slowami, ktorych w poprzednim poscie uzylem do opisania problemu, bo widze, ze Kolega probuje dopisywac rozne warianty, troche na wyrost ;)

[...]

"(NPN/PNP)"

Prosze nie traktowac mojej odpowiedzi jako zlosliwosc, ale jak mozna przeczytac, wszystko dokladnie wyjasnilem. Wystarczylo ze zrozumieniem przeczytac:]

pozdrawiam

Reply to
karlos

[...]

glwonym ograniczeniem sa gabaryty urzadzenia no i wizja szefa "tak powinno to wygladac ..." :] ponadto w ukladzie mamy juz zastosowane w/w czujniki 3 przewodowe koncepcji juz bylo kilka, a w miedzy czasie wyszukalem czujniki 2 przewodowe, ktorymi mozna bezposrednio sterowac cewka przekaznika:) w kazdym razie, dziekuje wszystkim za pomoc

pozdrawiam

Reply to
karlos

neuron pisze:

---------------------

Chyba jednak, Kolego Wojtku, nie bede mogl wskazac zrodel zakupu takiego zasilacza, z powodow zasadniczych: wymiary! Technologia, ktora dysponuje, nie pozwala mi na takie szalenstwa, jednakze z chwila zlagodzenia twoich zalozen dotyczacych tylko dwoch parametrow wymiarowych, podjalbym sie wykonania tego 'zasilacza' bez zbednych ceregieli! Moze faktycznie, bylem zbyt dociekliwy w swoich pytaniach, ale naprawde nie rozumiem, o co chodzi stroskanemu grupowiczowi...

Pozdrawiam Kristo

Reply to
HaMMeR

karlos pisze:

------------------

Nie chciales byc zlosliwym, ale jestes... Ja z kolei, zlosliwym nie jestem, ale okazalo sie ze jestem natomiast frajerem, ktory chcial zrozumiec i ew. pomoc grupowiczowi. Zapewne moje zapytanie bylo zbyt dociekliwe, a odpowiedz na nie ciebie przerasta, wiec wolales obsmiac moj post, chociaz nie dalem ci powodow do tego. Niestety, twojego tekstu nie da sie przeczytac z pelnym zrozumieniem! Jest to paplanina ignoranta-fachurki! Probujesz zrozumiec?

Reply to
HaMMeR

neuron pisze:

----------------------

A czy Szanowna Mamusia nie mowila rowniez, ze nieuzasadnione nadymanie sie , to objawy kompleksow??? Wiesz Kolego, ze takiego modulu nie ma, ale zapewne w odroznieniu od ciebie, jestem w stanie sam sobie modul o dokladnie takich parametrach zaprojektowac i wykonac, oczywiscienie nie o takich wymiarach, ale rowniez na szyne! Zadufanie to straszna cecha, ale przechodzi wraz z wiekiem, na razie, to twoj infantylny zachwyt nad soba mnie bawi..:))

PCID 4ZP (PNP, obc ok 25mA) Czujnik indukcyjny zblizeniowy z wyjsciem na tr.PNP z pradem kolektora 25mA.., czyli steruje sygnalem dodatnim. Dodatkowo, jak sadze w owym 'module' proponujesz mi upchnac cztery przekazniki o obciazalnosci stykow 14A kazdy (a przy jakim napieciu?), (obc. czynne),normalnie rozwartych oraz trzy przekazniki DIL o jednym styku zwierno/rozwiernym, a do tego banal w postaci: 'Opcja - led i gniazdo dla modulu przeciwprzepieciowego.' Co ma zabezpieczac i PO CO ???:)) Bez komentarza... Jesli przyjmiemy, ze nasz zasilacz bedzie 'obslugiwal' jednym napieciem 4 przekazniki R-tam iles, oraz trzy w obudowach DIL, to najwygodniej jest by zasilacz byl zrodlem napiecia 12V i o obciazalnosci ok 2A...

No i niestety, nie wyraziles sie PRECYZYJNIE!!! Zabraklo info o parametrach zasilania owego zasilacza/modulu.., no chyba ze jeszcze nie wiesz, ze sa urzadzenia, ktore pracuja na inne, niz znane ci napiecie 230VAC.., zabraklo tez ci wiedzy, ze 25mA z wyjscia czujnikow, nawet jesli mialy by sie spocic, nie wysteruje bezposrednio ZADNEGO przekaznika (elektromagnetycznego) o obciazalnosci 16A, no chyba ze zakladales jakies pradowe wzmacniacze, albo (nie daj B..) przekazniki posredniczace..! Baw sie dobrze..:)) K

Reply to
HaMMeR

Problem w tym, ze wiekszosc nie potrafi lub nie chce czytac ze zrozumieniem i w tej grupie jestes Ty inni w tym watku potrafili zrozumiec moja wypowiedz i odpowiednio do niej sie ustosunkowac

PS. na drugi raz polecam mniej filozofii w tym o czym sie pisze:]

EOT

Reply to
karlos

karlos pisze:

Masz calkowita racje, problem z ktorym sie borykales, to zwykly banal.. i to mnie zmylilo.., ty natomiast, pisz ze zrozumieniem! Jezyk, jakim sie poslugujesz , to jezyk fachurki ktory dzisiaj robi za 'automatyka', jutro 'hydraulika', a pojutrze rozwiesi firanki u ksiegowej... Ze tez dalem sie poniesc checi ew. pomocy..! Juz nigdy, bo zamiast odrobiny sympatycznej zyczliwosci, to otrzymalem przygane, abym ignoranckie wypoty zbuntowanego matola 'czytal ze zrozumieniem'.., a poszedl!

Reply to
HaMMeR