Mnie to ciekawi...

Spinacz biurowy, Papkin snipped-for-privacy@spamerssux.net!

Opowiesz? :)

Bo 100 mils jest bardziej okrągłe niż 2.54 mm ;)

Reply to
Adam Wysocki

Adam Wysocki napisał(a):

Najbardziej okrągłą liczbą jest PI, bo z niego się koło robi ;)

Pozdrawiam

Reply to
Michał Paskowski

Użytkownik "MAc" <mac snipped-for-privacy@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eiggo1$qeo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Taak, a wiesz ile mila ma yardow ? 1760. Bardzo logiczna i okrągła liczba

MaW

Reply to
Mariusz Wolek

nie pamietam szczegolow, ale jakas kolejna misja na marsa po pathfinderze. Ogolnie respekt dla tych co to robia, ja mam gesia skorke jak widze te wyczyny, inna planeta a tu gosc z joyem siedzi i steruje :)

No wiec wyslali kolejna sonde, bylo to kilka lat temu, frajda bo doleciala juz do marsa, wlaczyli program wejscia w atmosfere, przyziemienie i juz bedize nadawal a tu? Cisza... czekali kilka dni, moze cos tam naladuej baterie czy cos (wlaczy sie system awaryjny ?:P). A tu cisza. Chyba pozniej doszli do tego ze:

NASA z USA wspolpracowala przy tym projekcie z ESA (czy jak ta EU "nasa" sie nazywa), jedni robili systemy nawigacji, drudzy zajmowali sie systemem bezpiecznego ladowania. Nie wiem czy ESA im tylko programy przyslala czy jakies moduly juz z zaprogramowanymi uP ale... robocik otworzyl spadochrony na wysokosci MINUS w stosunku do powierzchni czerwonej planety :) ... przynajmniej tak zamierzal jego komputer zrobic :)

Bo jedni w calach liczyli, drudzy w metrach. Ci z USA przyjeli ze ESA podala im w innych jednostkach, nie sprawdzajac tego ;)

wiec tak pi*drzwi tak to wygladalo, gdyby wykryli ten czeski blad - otworzylby spadochrony i rakiety hamujace odpalil i wyladowal... a tak czekal sobie robocik jeszcze i czekal... Nazwali to pierwszym crashtestem kosmicznym :)

kupe $$$, czasu i pracy poszlo sie kochac.

Reply to
Papkin

jednym z powodow wprowadzenia 110V byla mozliwosc zablokowania ewentualnego importu energii z europy moze sie to wydawac smieszne ale tak bylo

pozdrawiam

Reply to
karlos

Jestes pewien ? Przeciez transformatory juz znali ..

W tym to ja akurat nie widze nic nadzwyczajnego. Ot, troche bardziej zaawansowany model zdalnie sterowany.

Poczytajcie sobie o Gravity Probe B.

NASA przeszła niby na system metryczny, ale widziałem taki tekst o przetargach "o ile nie dyskryminuje to firm USA" ;)

Reply to
pisz_na.mirek

2.54 jest dopiero od II WW ;)

A w USA nadal używają dwóch definicji cala (ten przedwojenny ostał się chyba tylko w służbach kartograficznych wybrzeża)

Reply to
pisz_na.mirek

wygląda mi to na legendę Urbana. Coś takiego było przy programie Mariner. Przelecieli za daleko od Marsa (albo w niego wyrżnęli, nie pamiętam) bo program był metryczny, a wprowadzone korektury w jardach.

Waldek

Reply to
Waldemar

W barwnosci opisu chyba owszem. Bo co do zasady to nie

o tyle jestem tego pewien, ze na studiach na jednym z wykladow byla o tym mowa sami bylismy zaskoczeni, ale to prawda w owczesnym czasie obawiano sie importu energii z europy i w ten sposob to "zablokowano"

Reply to
karlos

Ale hercow trafem nie przerobisz.

Reply to