metoda obliczania obwodów z tranzystorami

Witam,

Chciałem się zapytać czy istnieją metody umożliwiające rozwiązywania obwodów składających się z wielu tranzystorów połączonych ze sobą w dowolny sposób np. tego typu:

23kb. Znając tylko parametry katalogowe tranzystorów oraz Uzas, Uwe. Jeżeli są to proszę tytuły książek opisujących te metody lub ew. jakieś strony www. Chodzi mi o metody ręczne np. macierzowe czy jakieś inne a nie o programy typu PSpice.

Reply to
pawel

Leon Lasek "Analiza Układów Elektronicznych" choć polecam wykłady dr.Lasoty na PolSl wydział Elektro,Auto Inf.

Reply to
BagMan

Użytkownik "BagMan" <_wytnij_to snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:e5n96s$b1q$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

O właśnie też zakupiłem tą książeczkę - fajna polecam.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Coś ten schemacik jest błędny....

Prawy dolny i lewy górny tranzystor są aby PNP ? Opornik bazowy przy prawym górnym tranzystorze jest de facto zwarty ... dziwy jakieś.

Tego można się samemu nauczyć, ale teorię książkową koniecznie trzeba wspomóc praktyką. W szkołach służyły temu praktyki warsztatowe lub laborki na uczelniach. A tak, to samemu trzeba po prostu trochę polutować, pomierzyć, pogłówkować dlaczego coś nie działa tak, jak się na początku wydawało ...

Ręcznie owszem, można co prostsze układy. Jeśli jednak są tam jakieś sprzężenia zwrotne, układy nieliniowe, to zawyczaj wymaga rozwiązywania dość skomplikowanych układów równań. W sumie lepiej się posłużyć komputerem. Swoją drogą taki PSpice jest wprost idealny do takich zadań.

Roman

Reply to
Roman

Skoro spice potrafi, to i czlowiek liczac dokladnie to co on bedzie potrafil :-)

Co najwyzej zajmie mu to troche czasu - ale ja ciagle mam w domu suwak logarytmiczny i czasem dla gimnastyki umyslowej uzywam...

Reply to
Dariusz K. Ladziak