Membrana piezo - jak zasilać ?

Pozdrawiam !

Czy do membrany piezo wystarczy podać sygnał o częstotliwości rezonansowej aby osiągnąć maximum parametrów ? Chcę podłączyć membranę piezo (bez generatora) do AVR.

Dzięki za pomoc !

JFK

Reply to
jfk

Tak, ale a) dobrze jest ja zamknac w pudelku z mala dziurka, tzn musi byc przyklejona na brzegu, powinna powstac plaska komora powietrzna - a to przestawia rezonans

b) im wieksze napiecie tym lepiej - jakies trafo, moze cewka podwyzszajaca, a tu chyba nawet 100V nie beda przesada.

c) wcale nie musi byc rezonans.

no niekoniecznie, polskie przetworki z CERADu moga pracowac przy 24v skutecznego max toretycznie oczywiscie ;) jak podlaczysz wiecej to moze sie zepsuc mechanicznie - nie wytrzyma naprezen

(a testowal ktos piezo do 220 ???)

Reply to
Suszi