Jak podłączyć kilka urządzeń do komputera?

Witajcie,

Jestem pierwszy raz na tej grupie i nie wiem, czy moje pytanie pasuje do jej tematyki, ale jeśli tak, to bardzo prosiłbym o poradę. Otóż mój problem wydaje się być banalny. Z tym, że nie dla mnie :) Otóż brat odstąpi mi swoją kartę dźwiękową SB Live 5.1. Chciałbym do niej podłączyć wieżę, głośniki komputerowe (Creative 5.1), oraz słuchawki z mikrofonem. Jak wiadomo wszystkie te 3 urządzenia wchodzą w jedno wejście na karcie muzycznej. Ale ja nie chcę, co jakiś czas "nurkować" za szafkę, żeby przełączyć dane urządzenie. Poszukuję rozgałęźnika z przełącznikiem, czy czegoś w tym rodzaju, dzięki czemu będę mógł sobie wybierać, co w danym momencie ma być obsługiwane. Zauważyłem na allegro np.

oraz
Jednak nie widzę tam wejść na jacka. Czy orientujecie się, co powinienem zrobić, co kupić, abym mógł swobodnie podłączyć, to wszytko do karty, a następnie wybierać sobie dane urządzenie grające? Bardzo proszę o pomoc, gdyż bardzo mi na tym zależy. Nie znam się na tym, a Wy na pewno bardzo dobrze :)

Jak to wszystko podłączyć, aby dobrze grało?

Proszę bardzo o napisanie mi krok po kroku, co muszę zrobić, aby to wszystko zadziałało :)

Z pozdrowieniami,

JasonKidd

Reply to
JasonKidd

JasonKidd wrote: [ciiaaach]

a lutownicę masz i wiesz z której strony ją złapać? Jak tak, to potrzebujesz przełącznik 3 pozycyjny i dwupoziomowy do smaku, 4 gniazda pana Jacka, kłębek drutu w izolacji i metalową obudowę. Montujesz ten cały majdan do tej obudowy. Definiujesz jedno z gniazd jako wejście: tam podłączasz sygnał z wyjścia do głównych głośników karty dźwiękowej. A potem to proste: masę zostawiasz jaka jest (bo gniazdka umasione) a reszta kabelków powinna być prosta, nawet w szkole tego uczą.

Jak nie masz lutownicy, to wystarczy tak położyć kable, by nie trzeba było włazić pod stół i przełączać wtykami. Musisz i tak zmieniać programowo 5.1 <-> stereo.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

OK, dzięki za podpowiedź. A czy jest jakieś inne wyjście poza montażem własnoręcznym :) Chodzi mi o gotowe urządzenie do kupienia.

Reply to
JasonKidd

pewnie są. Musisz po sklepach audio połazić.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

musisz połazić po sklepach, szczególnie audio. Powinni mieć coś podobnego: przełącznik do głośników. Ewentualnie ma inne gniazda, ale przejściówki też powinni mieć.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

jeszcze jedno: szukaj pod audio-hub.