Maxtor DiamondMax Plus 9 - a wnętrze

Witam. Poleciał mi ostatnio Maxtor DiamondMax Plus 9 250GB - w sensie, że przestał działać w zew. obudowie. Kupiłem elektronikę, bo wyglądała na nieźle przygrzaną, ale objawy są nadal takie same. Mam pytanie. Czy na wyjsciach silnika krokowego 2 ohmy to jest normalka? W zasadzie słychać jak kręci. Może przyczyna jest w głowicy?

P.S.W życiu już nie kupię HDD w zew. obudowie bez wentylacji :/ ( chłodzenia, rotacji powietrza ) jak zwał... :P

Reply to
Bodzio SE

W dniu 2008-01-08 18:24, Bodzio SE pisze:

Niech ktoś potwierdzi, ale wydaje mi się, że w HDD NIE MA silnika krokowego, jest synchroniczny (?).

Reply to
Ania_i_Grzes

Wiekszosc HDD ma 2 silniki ,1 do obrotow talerzy 2 do sterowania glownica i ten od glowicy jest na 100% silnikiem krokowym.

Reply to
MT

Masz rację. Synchroniczny, 3 fazowy. Krokowe były w starszych stacjach dyskietek do przesuwania głowicy. Prędkość obrotowa silnika krokowego jest porażająco mała (nie do tego się je robi) a talerzami dysku trzeba krecić dosyć szybko.

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

W dniu 2008-01-08 21:18, MT pisze:

Hm, a mi się wydaje, że tam jest serwomechanizm, bez silnika.

Reply to
Ania_i_Grzes

Fajnie, że ktoś chociaż to czyta i wyłapuje błędy. W woli informacji. Poleciała elektronika ...podczas jakiejś operacji plik informacyjny dysku też poleciał (NTLDR). Fizycznie dysk jest sprawny ... i hoola jak nowy ;)

Dziękuję za info o silnikach...muszę odkurzyć dane w głowie.

Reply to
Bodzio SE

W HDD sa 2 silniki 1 do popedzania talerzy a drugi krokowy do sterowania glowic !

MT

A co do silnika krokowego też jest w dysku ...bo niby co porusza głowicą ;) , a pytania były o silniku oraz o głowicy (fakt ogólnie)

Pozdrawiam

Reply to
Bodzio SE

To nawet trudno serwomechanizmem nazwac.

W wielu lat jest tam "voice coil" czyli pojedyncza cewka w polu magnesow. Sprzezenie zwrotne do pozycjonowania w jakis sposob z danych odczytywanych przez glowice z dysku musi byc zrobione ..

Użytkownik "MT" snipped-for-privacy@na.www napisał w wiadomości news:4783dd3a$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

silnik liniowy

Reply to
MuNiO

Voice coil. Od lat nie stosuje się silników krokowych do głowic.

Dnia Tue, 8 Jan 2008 21:18:09 +0100, MT napisał(a):

To kup/skombinuj sobie jakiś uszkodzony dysk, rozbierz go i przekonaj się, że jesteś w błędzie. Głowicą porusza voice coil czyli silnik, który ma znacznie więcej wspólnego miernikiem magnetoelektrycznym niż silnikiem krokowym.

Reply to
badworm

Użytkownik "Bodzio SE" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:fm0bmr$9mt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To najgorsze dyski jakie mialem , bardzo przegrzewajace sie

  1. 3 miesiace - bad blocki
  2. 4 miesiace - sterownik silnika o malo nie wywolal pozar w domu
Reply to
MuNiO

MuNiO pisze:

i dla tego tej firmy już nie ma. miałem 14 takich dysków upakowanych w macierzy

HORROR !!!!!

Reply to
Roman Rogóż

Spinacz biurowy, MuNiO snipped-for-privacy@nospamgazeta.pl!

Właśnie chciałem napisać, że gorszy jest chyba tylko Maxtor, ale spojrzałem na temat... :)

Ogólnie również odradzam Samsungi (chociaż tu zdania są podzielone - ja mam negatywne doświadczenia) i Quantumy (dwa miałem, dwa się fizycznie zapaliły).

Reply to
Adam Wysocki