Lodówka Polar PCB340A+, przy rozruchu w??cza mi

Mam mały problem z tą lodówką. Po pierwsze to czy ma ktoś schemat do niej lub podobnego modelu. Ona ma zwykły termostat chyba bez żadnej elektroniki.

Po drugie czy normalne jest takie jej zachowanie. Włącza się agregat a ja po jakiś 5-10 sek wyłączyłem ją z gniazda sieciowego. Po ponownym włączeniu tylko buczy i silnik się nie włącza.

Po trzecie. Mam światło załączane tyrystorami, w typowym układzie z optotriakiem MOC3043. Jak lodówka się włącza lub wyłącza to ta ułamek chwili włącza się światło, po prostu mignie. Jest to o tyle złe ze szkoda mi świetlówek. Co z tym zrobić. Czy można dostać jakiś filtr przeciwzakłóceniowy? czy to coś pomoże?

I ostatnia sprawa, jak rozebrać termostat wewnątrz lodówki, jak sie go wymienia? Nie chce na siłę połamać plastików a nie wiem jaki jest patent na to?

Reply to
slawek7