Listy zajętych częstotliwości...

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

To w Polsce jest urzędowy zakaz eksploatacji każdej samoróby radiowej, z wyjątkiem krótkofalowców i ich pasm.

Reply to
SP9LWH

Jak definiujesz "samoróba"? Ja mówię o produkcji seryjnej... I będzie to oczywiście samoróba, bo niekupowane a robione :-))

Reply to
Pszemol

Ale w Solcu ciagle jest jakas wielka konstrukcja zamiast paru metrow ferrytu :-P

A oni tam w tym S(t)olcu to chcą tylko na pół metra nadawać czy "troszku" dalszy zasięg potrzebują? Bo ja tylko pół metra...

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Tego nie napisałeś. Jak masówka, to idziesz do URTiPu po przydział częstotliwości. Jeśli uznają, że mogą wydać na interesujące cię urządzenie, to zaczynasz produkcję. Pierwsze egzemplarze do badań. Jeśli badania przejdą pomyślnie produkujesz ile się da.

Czy dostaniesz zgodę ??? Pytaj w lokalnym URTiP

Reply to
SP9LWH

Zadaniem Solca nie jest nadawanie na odległość pół metra - co byłeś łaskaw skrzętnie wyciąć z cytatu.

  1. można odbierać
  2. nie włazimy, bo jak widać 77.5kHz jest wolne w Polsce.

no to musisz kupić elektrownię ;-) Aha, są jeszcze inne nadajniki LF. Dla Pszemola: sprawdź częstotliwości poniżej 9kHz, tam można coś zadziałać, a nawet dostać zezwolenie na to.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de...

Tam można nadawać do woli BEZ ZEZWOLENIA Wystarczy do "wzmachola" 100W podłączyć jakiś dipol półfalowy:-)

Reply to
SP9LWH

SP9LWH:

prywatnie możesz, tylko nie dostaniesz CE na to, bez oficjalnych papiórów. Co do dipola, to wystarczy antena ramowa. Bawiliśmy się tym w szkole ;-)

[...]

Myślę, że zamiast anteny nawet ferrytowej do urządzenia ręcznego prościej wstawić piszczek na 20kHz. Będzie miało podobny zasięg kilku metrów

Reply to
SP9LWH

SP9LWH:

ale będzie piszczał ;-)

Waldek, aka DL7ANQ, SO6ANQ

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de...

częstotliwości

Czy ja wiem ? Podobno łączność z łodziami podwodnymi jest na jakiś niskich częstotliwościach. Antena ciągnie się wzdłuż całego wybrzeża Stanów kilka metrów pod wodą. Tak było w telewizji.

Piotr

Reply to
Piotr

Użytkownik "Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de...

Ludzie nie słyszą, co najwyżej nietoperze się zlecą:-)))

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@micromade.pl napisał w wiadomości news:40b330a3$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Do tego używa jest kilkadziesiąt kHz Na pojedynczych kHz wysłanie najprostszego kodu "odpal rakiety" zajmie godziny:-)

Reply to
SP9LWH

nadają nawet na 9kHz. Poczytaj w internecie. Nawet fonia na f < 20kHz chodzi, są fajne algorytmy redukcji pasma mowy do kilkudziesięciu Hz bez zbytniej utraty zrozumiałości. Ale czy wtedy odróżnisz launch od lunch to nie wiem ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:c8vfvh$15m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Myślę, że nie godziny. Przy RFID PSK (125kHz) na 1 bit wystarcza 16 okresów nośnej. Przy 16kHz da to 1ms na bit. Czyli 1000 bitów/s. Myślę, że "odpal rakiety" razem z całym okładem krypto zajmie coś tego rzędu.

Piotr

Reply to
Piotr

a nie kilkudziesieciu Hz przypadkiem ?

Kod moze byc prostszy - "wszystkie okrety - nawiazac lacznosc". Wszystkiego moze ze 100bitow, co potrwa powiedzmy 5 minut.

Za 10 minut z peryskopowej przez satelite sie dowiedza gdzie maja odpalic - tym razem w ulamku sekundy .

Pszemol snipped-for-privacy@polbox.com wrote: [...]

Zbrew pozorom to pasmo jest dosc mocno wykorzystywane. W okolicach

100kHz dziala system nawigacji saterlitarnej Loran (bodajze B), 76kHz kiedys chyba bylo udostepnione do lacznosci amatorskich, nieco wyzej, bo na ok. 150 kHz nadaje(-la) jakas stacja radiowa z Rumunii. Przypomnij mi sie na priva, to poszukam wieczorem w domu w bookmarkach, bo z tego co pamietam mam tam troche linkow do stron z informacjami o nasluchach i pracy na vlf. A tak na szybko mozesz poszukac w googlo "vlf frequency table"

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Modemy w 3kHz mieszczą 64kb/s. Oni chyba znają tę technologię. W 30Hz zmieści się 640 b/s.

Piotr

Reply to
Piotr

Użytkownik "Jacek R. Radzikowski" snipped-for-privacy@spamer.die.die.die.piranet.org>

napisał w wiadomości news:c90617$c3o$ snipped-for-privacy@www.itl.waw.pl...

Jezeli to Cie zainteresuje, to na CD do EP5/2004 jest rozporzadzenie w ktorym podane jest wykorzystanie pasm przez poszczegolne sluzby Pozdrowka Wojtek

Reply to
Wojtek