częstotliwości napięcia zasilającego

Witam wszystkich Jestem nowy na tej grupie, możliwe że moje pytanie powinno paść gdzieś na inne newsy - ale w akcie desperacji wysłałem je tutaj :)

Gdzie w sieci mogę znaleźć jakieś rzetelne informacje na temat zmian/standardów częstotliwości napięcia w sieciach niskiego napięcia (jakieś polskie normy czy artykuły). Od czego zależą te zmiany?

Pozdrawiam Grzesiek

Reply to
Grzechu

Użytkownik "Grzechu" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:eki91j$4n1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

O co dokładnie ci chodzi ? Czy coś z poniższego tekstu pomoże ci szukać w google ?

III. STANDARDY TECHNICZNE PRACY SIECI ROZDZIELCZEJ

III.1. Wyróżnia się następujące dane znamionowe sieci rozdzielczej:

a) napięcia znamionowe wynoszące: 110, 60, 30, 20, 15, 10, 6 kV oraz 0,4 kV,

b) czestotliwosc znamionowa wynosząca 50 Hz.

III.2. Regulacja częstotliwości w KSE jest prowadzona przez operatora systemu

przesyłowego.

III.3.1. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłączeniowych I-II wartość średnia

częstotliwości, mierzonej przez 10 sekund w miejscach przyłączenia, powinna być

zawarta w przedziale:

a) 50 Hz ? 1% (od 49,5 Hz do 50,5 Hz) przez 95% tygodnia,

b) 50 Hz + 4%/-6% (od 47 Hz do 52 Hz) przez 100% tygodnia.

III.3.2. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych III-V wartosc srednia

czestotliwosci, mierzonej przez 10 sekund, powinna byc zawarta w przedziale:

a) 50 Hz ? 1% (od 49,5 Hz do 50,5 Hz) przez 95% tygodnia,

b) 50 Hz + 4%/-6% (od 47 Hz do 52 Hz) przez 100% tygodnia.

III.4.1. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych I i II, w kadym tygodniu,

95% ze zbioru 10-minutowych srednich wartosci skutecznych napiecia

zasilajacego powinno miescic sie w przedziale odchylen ?10% napiecia

znamionowego dla sieci o napieciu znamionowym 110 kV i 220 kV.

III.4.2. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych III-V, w kadym tygodniu,

95% ze zbioru 10-minutowych srednich wartosci skutecznych napiecia

zasilajacego powinno, wyłaczajac przerwy w zasilaniu, miescic sie w przedziale

odchylen ?10% napiecia znamionowego.

III.4.3. Do dnia 31 grudnia 2008 r. dopuszcza sie, aby wartosc napiecia znamionowego

sieci niskiego napiecia miesciła sie w przedziale 230/400 V +6 %/-10 %, a od dnia

1 stycznia 2009 r. w przedziale 230/400 V ?10 %.

III.5.1. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych I i II przez 95 % czasu

kadego tygodnia wskaznik długookresowego migotania swiatła Plt

spowodowanego wahaniami napiecia zasilajacego nie powinien byc wiekszy od

0,8.

III.5.2. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych III-V przez 95 % czasu

kadego tygodnia wskaznik długookresowego migotania swiatła Plt

spowodowanego wahaniami napiecia zasilajacego nie powinien byc wiekszy od 1.

III.6.1. Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłaczeniowych I i II, w ciagu kadego

tygodnia, 95 % ze zbioru 10-minutowych srednich wartosci skutecznych:

a) składowej symetrycznej kolejnosci przeciwnej napiecia zasilajacego, powinno

Reply to
lwh

Już wyjasniam :) Dokładnie chodzi mi o przedstawienie problematyki oceny jakości zasilania energią elektryczną ze względu na częstotliwość napięcia zasilającego. Jak według norm powinien przebiegać pomiar zmian częstotliwości napięcia, ile powinien trwać.

Zakładam że wszystko jest w normach, ale niestety nie ma ich za free w sieci :(

Reply to
Grzechu

Użytkownik "Grzechu" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:ekib33$d9c$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To jakiś referat czy praca magisterska ?

Wg mnie na częstotliwość SEE pojedynczy użytkownik wpływu nie ma. Pomiary unormowane są po to, by dostawca energii nie płacił kar.

Jak się mierzy ? Liczy się ilość impulsów w ciągu 10s Jakaż to może być dokładność pomiaru ? 1/500 :-)

Inni napiszą więcej

Reply to
lwh

lwh napisał(a):

Żeby odmierzyć te 10s też trzeba mieć jakiś wzorzec :-) Czy rodzaj i dokładność wzorca jest gdzieś specyfikowane?

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:ekid5v$t0j$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Materiały które próbuję zebrać będą mi potrzebne do pracy inż. Z tego co widzę, bez normy nie obejdzie sie. Potrzebna jest mi chyba ta norma: PN-EN

50160, będzie ktoś z Was w stanie pomóc mi w tej sprawie?

Z góry dzięki!

Reply to
Grzechu

Coś im chyba nie wychodzi zgodność z ta normą (+6%, 143,8V) Ja mam czasami

250 i troche ponad. Ale już z tą normą (+10%, 253V) Się zgadza... A większość urządzeń Które mają napięcie znamionowe 220 czy 230? Co się im stanie ;) Wiem że wiekszość urządzeń ma duży zakres pracy, nawet jak nie to i tak im nic nie będzie. Ale żarówki ( te starsze ) potrafią czasem szczelić (teraz już nie bo wszystkie sie przepaliły :P)
Reply to
Gibol

Gibol napisał(a):

taki wierszyk: "Zuzia biegła jak strzała, Zuzia szczała jak biegła."

Reply to
Psychik

Dnia Tue, 28 Nov 2006 23:48:51 +0100, Grzechu napisał(a):

Nie mów, że uczelnia nie zapewni ci normy do pracy inż. Albo powiedz, która to szkoła, żebym dzieci tam nie posłał ;)

Pzdr. Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Ja tam nie wiem, ale albo uczelnia ma przyjemnosc posiadac czytelnie norm, albo moze byc duzy problem znalezc kogos wladnego podjac decyzje o zakupie srednio drogiej normy ..

Użytkownik "Psychik" snipped-for-privacy@ZAPYTAJ.pl napisał w wiadomości news:ekihvg$74c$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Znam jako Leciała jak strzała. Szczała jak leciała. :-)

Reply to
lwh

Grzechu napisał(a):

Jest taka organizacja NOT. Może oddział u ciebie ma czytelnię norm.

Reply to
Mariusz

Użytkownik "Grzechu" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:ekied5$oes$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dać ci 50zł na zakup, czy przejdziesz się do biblioteki?

lwh

No! To rozumiem - w koncu konkretna odpowiedź :) Kupię tą normę a jak mi będzie niepotrzebna, to odsprzeda się na allegro.pl :) Bez obrazy, ale w dobie internetu troche dziwnie jest siedzieć w bibliotece/czytelni i czytać to tam na miejscu (niestety norm nie można wypożyczać - są dostępne tylko na miejscu) CHORE!

Dzięki za odpowiedzi! :) Pozdrawiam

Reply to
Grzechu

Użytkownik "Grzechu" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news:ekl028$15t$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To nie jest zła wola biblioteki To ochrona praw materialnych. Normy wszędzie są płatne i zabronione do kopiowania Polemiki na ten temat są, ale tak sobie wydawcy norm życzą. Każde państwo doi kasę.

Reply to
lwh