liczenie elementów na taśmach ?

Taki jest problem - mam sporo elementów SMD, takich wiadomo - kondensatory , rezystory, przeważnie 1206.

No i tych taśm różne odcinki, dłuższe, krótsze. Co jakiś czas muszę przeliczyć ile czego mam - robię to ręcznie niestety, co zajmuje bardzo dużo czasu. Macie może jakieś rozwiązanie tego problemu ? Może jakieś proste liczarki są - co to przepuścisz taśmie i licznik podaje ?

Albo coś innego ? Myślałem o wadze liczącej - ale taka o dokładności 0.1g (chińszczyzna z Allegro) to nie bardzo - raz, że przynajmniej te 100 szt trzeba mieć na wzorzec (mniej jest za lekkie), dwa że niewygodne to, wyłącza się co chwila. Tak, że nie za bardzo.

Reply to
sundayman

Ztcp na tme.pl widzialem liczarke - wkladasz i liczysz, pewnie droga jak to na TME no a rzecz tak trywialna jak przeliczenie sztuk na 1cm i dalej metrowka czy tasma krawiecka :)

Reply to
forestdumb

ale jak to się mogło nazywać, bo nie mogę nic takiego znaleźć ?

No tak, ale to zabawa, zwłaszcza jak tych odcinków jest kilka... Chociaż jest to jakiś pomysł...

Reply to
sundayman

W dniu niedziela, 13 października 2013 20:56:10 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

Nie pierdziel że takiej wagi jak potrzebujesz nie zrobisz.

Reply to
kogutek444

W dniu 2013-10-13 21:07, sundayman pisze:

Do liczenia banknotów to siê nazywa liczarka ;) "Po ichniemu" to zwyczajnie component counter z ewentualnymi dodatkami - spokojnie idzie znale¼æ. Przez guglarkê na tme mo¿na znale¼æ obrazek, ale ju¿ do urz±dzenia nie idzie trafiæ. Mo¿e ich odpytam na tê okoliczno¶æ. S± za to np. w ofercie Renexu (inne). Koszt - podobny rz±d wielko¶ci jak u alibaby - cz³owiek zastanawia siê nad rozs±dkiem, no ale mo¿e tak ju¿ musi byæ?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

U¿ytkownik "sundayman" napisa³ w wiadomo¶ci news:l3er1d$3tm$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Jak pisa³e¶, ¿e liczysz rêcznie to my¶la³em, ¿e to oznacza rêczny pomiar d³ugo¶ci..... P.G.

Reply to
Piotr Ga³ka

W dniu niedziela, 13 października 2013 20:56:10 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

Dzieci/wnuki/pociotki zatrudnij, powinno wyjść dość tanio, a przy okazji zawracać gitary nie będą ;)

L.

Reply to
Lisciasty

Pomysł dobry , ale nierealny.

1) młody przyspawany jest do swojego PC... jakoś mnie to nie zaskakuje... 2) logistycznie upierdliwe, bo klamoty mam w firmie a nie w domu 3) wątpię, czy osiągnąłby dokładność lepszą niż 20% :)

Ale, oglądnąwszy linki od Michała przyszło mi do łba, że dodatkowo można by zaprząc liczarkę do odmierzenia zadanej liczby. To by mi się też przydało, bo jak montuję ręcznie (czyli przeważnie) , to odkładam sobie konkretną ilość elementów do ułożenia na PCB, i potem widzę, czy mi coś nie zostało albo zabrakło, czyli jakaś dodatkowa kontrola to jest.

Na alibaba.com jest tego sporo pod hasłem "components counter";

ale właśnie bardziej do rolek, a ja aż tyle nie mam, zazwyczaj po kilkaset szt, czyli takie odcinki niezbyt długie...

Reply to
sundayman

W dniu 2013-10-15 00:06, sundayman pisze:

Tylko samego urządzenia nie widzę nigdzie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Takie coś jest mniej więcej OK, oczywiście z adapterem do SMD

W Polszcze chcą za to ok. 3000 + 700 za adapter. Zobaczymy ile woła za to żółty producent...

Reply to
sundayman

W dniu 15.10.2013 20:20, sundayman pisze:

Żółty powiadasz?

"Place of Origin: Hampshire United Kingdom"

Reply to
Zbych

No żesz kuśwa, nie zauważyłem. To na ALIBABIE angole sprzedają żółtkom ?? Co to się porobiło na tym świecie...

No to już się przestałem spodziewać atrakcyjnej ceny...

Reply to
sundayman