Stabilizator step-down na 5V...

Może MC34063 G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Do atmegi szkoda dawac cos lepszego niz 7805.

Reply to
zenek

W serii LM267x masz LM2671/2/4/5 - 0.5 i 1A

Witek Kaszkin pisze:

:):):):)

To sie nazywa przerost formy nad trescia.

Reply to
zenek

RoMan Mandziejewicz pisze:

W TME żaden z tych układów nie ma ceny niższej niż 10zł. To jakaś fanaberia TME, czy to rzeczywiście jest tak drogie?

Reply to
Zbych

szukałeś LM2675 ?

mniejszy prąd, mniejsza obudowa

(w tme jest i smd i dip)

Reply to
Przemek

Jest drogie :( I pomyśleć, że dawno temu kupowałem 2675 po 2.10 PLN na Allegro...

Jak Ci nie zależy na sprawności, to użyj serii 257x. A jak nie zależy Ci na niczym poza ceną - MC34063.

Uważaj z tym układem! Generalnie działa dobrze, jest tani, fajny, uniwersalny, niby super. Ale działanie ma zdecydowanie inne niż typowe przetwornice... on nie ma stałej częstotliwości kluczowania! On po prostu włącza i wyłącza klucz wtedy, kiedy potrzeba, albo na określony czas... Przez co ciężko przewidzieć na jakiej częstotliwości będzie pracować... Nie mówię, że Ci go stanowczo odradzam... ale tak jak piszesz - jest z poprzedniej epoki i musisz wiedzieć, jak działa, żeby nie było niespodzianek... W sumie to w 3 zdaniach można go opisać tak... Czeka, aż napięcie wyjściowe spadnie poniżej zadanego. Włącza klucz na określony czas, ale jeśli wykryje zbyt duży prąd - to natychmiast wyłącza!. Wyłącza klucz i czeka znowu na spadek napięcia, ale nie krócej niż określony minimalny czas...

Będzie tyle ile wyjdzie... jest kondensator, który ustala minimalny czas wyłączenia klucza. Czas załączenia może być bardzo krótki (w przypadku na przykład zwarcia itp). Więc maksymalną częstotliwość pracy możesz oszacować :)...

No tak, typowy gotowiec... nie jest uniwersalny, nie jest tani, ale prosty w zastosowaniu :). Ja używałem w sumie dwóch LMowych przetwornic (nie pamięta nawet jakich - szukałem raczej najtańszych) i byłem zadowolony. Działały "z marszu"... Dławików specjalnie nie dobierałem ;)...

...ja kupowałem dławiki w Seguro, choć wybór tam mają mizerny, to się nadawały ;).. ale właśnie ja Seguro mam "pod nosem", a nie TME :)... i stąd takie a nie inne preferencje ;)...

A swoją drogą - nie porównywałem tych ofert, ale w Seguro są dostępne jakieś układy przetwornic w cenie nawet 5zł/sztukę brutto... Wejdź w Układy analogowe -> Stabilizatory impulsowe :)...

Reply to
Konop

Konop pisze:

Nie wyłącza natychmiast, tylko przyśpiesza wyłączenie.

Reply to
Zbych

sundayman pisze:

TME to sklep dla Detalistow i nawiedzonych co do ATMEGI podlaczaja stabilizator przeznaczony dla zlozonych systemow.

Reply to
zenek

Mogę polecić ST1S10 w TME 6 PLN.

Reply to
Andrzej W.

sundayman pisze:

Moim skromnym zdaniem to idiotyzm ladowac stabilizator do ukladu ktory kosztuje wiecej niz sam procesor . Slyszales kiedys o czyms takim jak optymalizacja?

Reply to
zenek