LCD 2.8" TFT - biały obraz, szukam opisu zł

Witam

Nie jest to panelik do Arduino tylko LCD w Motoroli MBP40 do podsłuchu dziecka. Obraz jest na maksa biały i ledwo widać co na nim wyświetla się. Rozłączając gniazdo taśmy, czyli przerywając połączenia podczas pracy potrafię uzyskać taki efekt, że coś tam nie zakontraktuje w nim i obraz robi się normalny kolorowy miód malina. Zmieniam opcje, ładnie wyświetla, więc komunikacja jest w tym momencie tylko nie podaję jakiegoś napięcia.

Wychodzi na to że dostaje on coś za dużo/za mało na regulacji jasności, kontrastu czy generatora napięć.

Właśnie. Gniazdo 39 pin jak dobrze policzyłem, na PCB niedaleko bateria

12 kondensatorów, ogólnie coś podobnego do tego na schemacie:
Co to za LCD nie mam pojęcia, nie da się odkleić bez zniszczenia (po całości przyklejony taśmą dwustronną do PCB). Ma ktoś dokumentację do podobnego LCD, kojarzy coś podobnego z lepszym opisem? Może jakiś kondensator umarł ale nie wiem jakie progi napięć gdzie powinny być. Czego się przyczepić?
Reply to
Irokez

Powitanko,

W dniu 2018-01-14 o 22:21, Irokez pisze:

Wydaje mi się, że nie jesteś w stanie selektywnie rozłączyć pojedynczego pinu wyciągając taśmę. IMHO właśnie wtedy zaczyna coś kontaktować. Np. niektóre LCD wymagają ujemnego napięcia do kontrastu. Jego brak powoduje takie objawy. IMHO jakaś scieżka na taśmie ma mikropęknięcie.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5bc9e0$0$640$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Permanentna inwigilacja - od poczęcia po grób :-)

Albo na odwrot - czasem wszystko połączy i wtedy jest prawidlowo :-)

Poszedlbym za sladem ... GPG4823qs1 ... czy to nie jakis sterownik LCD ?

bo tu komunikacja wyglada na cyfrowa, pozostaje kilka napiec do sprawdzenia ...

No chyba ze ... ze dwa najstarsze bity danych urwane, jak kontaktuja to dobrze, jak nie, to 1 na stale, jasnosc widze, jasnosc ...

W dniu 2018-01-16 o 18:40, J.F. pisze:

hehe... taki to postęp mamy ;)

Może, ale tyle razy już próbowałem dociskać, przesuwać i różne inne kombinacje i zawsze łapie obraz tylko wtedy gdy zatrzask złącza jest na pół otwarty. Obraz stracił jak postał sobie trochę w pełnym słońcu latem. Może to zbieg okoliczności. Teraz go wziąłem na tapetę.

Sterownik wbudowany w ekran LCD (trochę krzemu na taśmie), a symbol to pewnie ekraniku.

Bity to miałbym sieczkę na ekranie. Raczej pójdę w stronę tych kondensatorów.

Reply to
Irokez

Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5e4b79$0$643$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2018-01-16 o 18:40, J.F. pisze:

Moze cos jednak sie odszuka.

Jak patrze na te sygnaly, hsync, vsync ... moze tylko dane pikseli leca tymi bitami ? Jak jeszcze po bozemu 8 bit/pixel bez udziwnien, to mogloby sieczki nie byc.