laptop - zasilanie w samochodzie

Pewnie co niektórych zanudzam ale: Bateria jest uwalona wiec ją wyciągnę. Nie mam kasy na nową.. :-( Bateria oryginalna ma 9,6 V i pracuje z ładowarką (zasilaczem 19 V). Zastanawiam się czy można (bez baterii) podłaczyć laptopa w samochodzie pod aku...czy w ten sposób mogę coś uwalić (napiecie aku jest wyższe od napięcia baterii ale niższe od napięcia zasilacza.). Zakup przetwornicy

12/230 i wkłądnie zasilacza (bez ładowania bo przeciez brak baterii) wydaje mi sie zbędnym wydatkiem.

Czekam na wasze opinie.

Reply to
bingo

Był 18 wrzesień 2007 roku (wtorek) gdy o godz. 13:03, wszystkim znany

*Rafał Mola* napisał(a):

To juz nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby zakup prztwornicy. Zawsze mozna ją wtedy ewentulanie wykorzystac do czegoś innego (np golarki, TV..i co tam jeszcze). Podejrzewam (juz kiedys przegladałem allegro) ze ceny sa zblizone. Rozpocząłem watek bo moze ktos juz cos takieg przerabiał. Baterii nie ma wiec nie bedzie potzreby ładowania. Pzdr

Reply to
bingo

zazwyczaj nie przekraczaja napiecia 12V

po to, ze wyzsze napiecia sie prztwarza z wieksza sprawnoscia, ciensze przewody...

jakeigo ciepla? wiesz co to jest DC/DC?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Bartek pisze:

Między gniazdem zasilającym a akumulatorem może być regulator impulsowy.

Reply to
Mario

Był 18 wrzesień 2007 roku (wtorek) gdy o godz. 13:16, wszystkim znany

*Bartek* napisał(a):

Napięcie baterii jest na pewno 9,6 V (laptop Acer travelmate 212tx) a orygilany zasilacz ma 19V DC. Laptop nie najnowzy ale wystarczy tym bardziej ze kosztował tyle co nowa bateria.

Reply to
bingo

Był 18 wrzesień 2007 roku (wtorek) gdy o godz. 13:16, wszystkim znany

*Bartek* napisał(a):

Napięcie baterii jest na pewno 9,6 V (sprawnej baterii - katalog)(laptop Acer travelmate 212tx) a orygilany zasilacz ma 19V DC. Laptop nie najnowzy ale wystarczy tym bardziej ze kosztował tyle co nowa bateria.

Reply to
bingo

Ciepła? A skąd Ci przyszło do głowy, że wbudowana ładowarka jest oparta o układy liniowe?

Był 18 wrzesień 2007 roku (wtorek) gdy o godz. 15:58, wszystkim znany

*Reksio* napisał(a):

No to fajowo. Własnie o takie coś mi chodziło. Ciekaw jestem tylko czy prawdopodobieństwo uszkodzenia jest .. No własnie jakie. Najlepiej jakby było tak niewielkie ze własciwie do pominięcia. Pzdr

Reply to
bingo

Był 18 wrzesień 2007 roku (wtorek) gdy o godz. 22:35, wszystkim znany

*Reksio* napisał(a):

Dzięki za dotychczasowe porady. Ta moja bateria to jest NiMH do acera travelmate 212tx o napieciu 9,6V Jest praktycznie rozładowana (tzn na bateria pracuje kilka minut). Podłaczam ładowarke (zasilacz), zapala sie lampka ładowania - laptop pokzauje ze ładuje, a po kilku (moze kilkunastu) minutach ładowania, kontrolka gasnie tak jakby skończyła ładowanie. Stan naładowania jednak pokazuje ze jest szalaenie mały). Co to jest - objawy padnięcia, coś innego? Jestem zainteresowany jak podmieniłes te ogniwa. Jesli chcesz to proszę napisac do mnie na maila z moze dłuższym opisem chociaz uważam ze innym grupowiczon tez to mogłoby sie przydac.

Moj adres (za zasłona antyspamową)

ANdrzej

Reply to
xxxx

*Reksio* napisał(a):

[...]

Dzięki za dotychczasowe porady. Ta moja bateria to jest NiMH do acera travelmate 212tx o napieciu 9,6V ale ma dedykowany zasilacz 19V. Wiec chyba byłoby OKI Jest praktycznie rozwalona (tzn na bateria pracuje kilka minut) choć tak jak pisałeś moze padło jedno ogniwo. Jak toto sprawdzić i jak przywrócić jego sprawnośc (o ile naturalnie sie da) Podłaczam ładowarke (zasilacz), zapala sie lampka ładowania - laptop pokzauje ze ładuje, a po kilku (moze kilkunastu) minutach ładowania, kontrolka gasnie tak jakby skończyła ładowanie. Stan naładowania jednak pokazuje ze jest szalaenie mały). Co to jest - objawy padnięcia, coś innego? Jestem zainteresowany jak podmieniłes te ogniwa. Jesli chcesz to proszę napisac do mnie na maila z moze dłuższym opisem chociaz uważam ze innym grupowiczon tez to mogłoby sie przydac.