ładowarka akumulatora z zasilacza komputerowego

Witam Czy zasilacz komputerowy moze byc użyty do ładowania akumulatorów samochodowych? Mam stary zasilacz AT, moc to 300 W a przydałaby mi sie ładowarka do akumulatora samochodowego. Wyjscie jest 12V a i prąd to kilkanaście A wiec teoretycznie może cos takiego by zadziałało. Co o tym myslice? pozdro

Reply to
panbert.WYTNIJ

Nawet teoretycznie nie zadziałałoby. Końcowe napięcie ładowania to

15.6V. 12V to ma średniorozładowany akumulator w dobrym stanie.

Użytkownik snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ciu42e$22b$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Marek Dzwonnik

Drobna przerobka i bedzie mial 15V :-)

Nie taka drobna dla laika. A na przykład mi by się po prostu nie chciało.

Wolalbys pojsc do sklepu i kupic gotowy ? :-)

Dokładnie. W markecie za ok. 40 PLN - godzina mojej pracy więcej jest warta.

Do marketu trzeba pojsc, odstac swoje w kolejce. A tu przerobka jest bliska trywialnej - przelaczyc sprzezenie z +5V na

+12 i dobrac rezystor zeby wyszlo 15 ..

Przy okazji innych zakupów. W Makro bywam kilka razy w miesiącu.

W moim 'gabinecie' na podłodze wala się mnóstwo transformatorów. Na upartego przetwornicę z 220 na pająka zrobie szybciej niż potrwa szukanie własciwej ścieżki w zasilaczu komputerowym (i to z dużym prawdopodobieństwem pomyłki). Poza tym - po prostu _mam_ ładowarkę do akumulatorów ;-P

a czy poza autorem tej strony robił ktoś ta ładowarke ??

Reply to
Konrad Rokicki