Ładowanie akumulatora

Witam. Ładowany jest akumulator zwykłym prostownikiem ( nie wiem czy jest prostowany prąd jedna diodą czy mostkiem Graetza - nie zaglądałem do środka ) i teraz wyłączę 220v,czy akumulator będzie rozładowywany przez diodę-dy i uzwojenie wtórne transformatora ?

Reply to
Leon

Nie będzie

Reply to
Robert_J

Nawet kilka dni. Leon

Użytkownik "Robert_J" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jhg8ar$dia$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
Leon

Pomijając jakiś prąd wsteczny diody to nawet przez kilka dni nic się nie rozładuje ;-)

Reply to
Robert_J

Wielkie dzieki. Leon

Użytkownik "Robert_J" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jhg92r$fn3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
Leon

No, jeszcze może być jakiś dziwny prostownik z dużym oprem wpiętym równolegle do zacisków. Chociaż nie bardzo wiem po co miałoby to być...

Reply to
Robert_J

Dnia Wed, 15 Feb 2012 13:20:36 +0100, Leon napisał(a):

mozliwe ze dwie diody, a trafo z odczepem. Dawniej diody byly drozsze od miedzi :-)

nie bedzie, bo dioda wtedy pracuje zaporowo. tzn niby bedzie, ale prad wsteczny diody to nawet nie jest uA.

Gorzej jesli "prostownik" ambitniejszy ... mowiac szczerze to sie czasem obawiam czy aby na pewno przewidzieli prace wsteczna - tzn aku jest, a w sieci napiecia nie ma. To moze ciekawe efekty audiowizualne powodowac.

Ja jeszcze pamiętam ładowarkę z prostownikiem selenowym ;-). Ojciec takową posiadał, jakieś 30 lat temu.

Reply to
Robert_J

Pan J.F. napisał:

Kiedyś miałem taki, co to miał jeszcze prostownik na płytach selenowych. Miedzi w nim nie pożałowano, ze dwa kilogramy przeznaczono do wygładzania prądu -- była tam potężna szeregowa indukcyjność.

Teraz mam taki z miernikiem wskazówkowym, który pokazuje prąd ładowania, a po odłączeniu zasilania -- napięcie akumulatora. jemu widac ambicje poszły w dobrym kierunku.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ja szlifowałem te płyteczki po rozkręceniu i robiłem baterię słoneczną :-) Ale to było dawno hehe :-)

Reply to
rennes

"Lelek@" jhkso3$69g$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl

I udało się?

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:jhl0mb$gml$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Tak, jak się świeciło to miernik coś wskazywał :-) Ale to było tak dawno :-) Była taka książka "Nowoczesne Zabawki" hehe i tam to wyczytałem jak byłem dzieckiem :-)

Reply to
rennes

"Lelek@" jhl0r3$e5n$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl

Aha. :)

Teraz za kilka dych można kupić gotowe zasilacze solarne dające

5 woltów i pół ampera. Za sprawą USB -- napięcie 5 woltów ma przed sobą przyszłość, a za sprawą tych solarów -- nawet przyszłość świetlaną.

Ja bym chciał taniego i małego solarka dającego 5 woltów i prąd ponad jednego ampera.

-=-

Ciekawe, czy pojawią się zintegrowane urządzenia WiFi zasilane słoneczkiem. APek&antena&solarek -- zero drutów, wszystko po WiFi.

ZiZ -- zamontuj i zapomnij. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

A nie da się połączyć dwóch równolegle?

Reply to
Robert_J

"Robert_J" jhl6u2$4ka$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Da -- ale dwa kosztują dwa razy więcej i zajmują dwa razy więcej miejsca. Poza tym to napięcie nie jest stałe i waha się dość mocno -- połączone razem dadzą jakieś pływanie prądu pomiędzy nimi.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Lelek@" snipped-for-privacy@iw.iw napisał w wiadomości news:jhl0r3$e5n$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Inny "patent" z ktorym sie ongis spotkalem to "wybebeszenie" tranzystorow mocy i oswietlanie ich struktur

Pozdrawiam

Reply to
Waldek

Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał: [..]

Ten jeden którego pragniesz i tak będzie musiał zajmować miejsce tych dwóch, chyba że w końcu wysokosprawne ogniwa PV wyjdą z laboratorium do masowej produkcji. Osobiście zamierzam wystrugać samemu taką ładowarkę USB, zostało mi kilka ukruszonych ogniw to je wykorzystam.

Reply to
AlexY

Użytkownik "Waldek" snipped-for-privacy@tam.mam napisał w wiadomości news:jhlb2e$1sj$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Robiłem tak z TG72/ADP672, odciąłem wieczko, na słońcu, OIDP, dawał gdzieś do 80 mV, pod dobrą żarówką, udawało się wyciągnąć nawet do 300 mV. Działał także jako fotorezystor o wysokiej czułości, ale nie testowałem tego szerzej.

Reply to
L501 aneryS