Ładowanie aku ładowarką z zestawu

Witam. Przeglądałem już archiwum i mam nadal wątpliwości. Mam lampkę zasilaną na 5 aku NIMH 1500 mAh. W zestawie dostałem ładowarkę 9V 450 mAh. Czy dobrze rozumuję, że w związku z tym powinienem ładować akumulatorki t=1500mAh*1,4/450 czyli przez ok. 4,5h?

Pozdrawiam sly

Reply to
sly

Pytasz o Sigmę Cubelight ? Wykonałem pomiary i czekam aż ktoś je zweryfikuje U [V] I [mA]T[h]

8 30 100 9 70 42 10 90 33 11 130 23 12 170 17 U - napięcie z zasilacza I - prąd z zasilacza T - czas ładowania Wyliczenia czasu ładowania dla akumulatorów 2500 mAh przy założeniu dostarczenia 120% energii.

Przy proponowanych przez Sigmę akumulatorach 800 mAh czas ładowania wynosi około 14h (dla 9V)

Reply to
w99

w99 napisał(a):

O sigmę Supraled, ale to nie ma znaczenia, bo mają takie samo zasilanie ;-)

Gdyby tak miało być jak piszesz to zostałby przekroczony max. czas ładowania jaki jest podany na aku czyli 12h (przynajmniej na tych 1500 mAh). Oraz jeżeli 14 h jest dla 800 mAh to boję się pomyśleć jaki byłby dla 1500 mAh.

Pozdrawiam sly

Reply to
sly

Zmierz prąd ładowania płynący przez akumulatory, ewentualnie pobierany z zasilacza w kilku odstępach czasu, np. na początku ładowania po 2h, 5h,

10h, 15h. Czas ładowania 15h jest podany w instrukcji ładowarki (ten z akumulatorów jest mało istotny), tylko nie napisali dla jakich akumulatorów - zakładam, że dla 800mAh. Dla twoich 1500mAh wychodzi mi 28h. Sigma sprzedaje tą latarkę z pakietami 800mAh, 1300mAh, 1500mAh.
Reply to
w99

Z tego obrazka wynika, że zestaw Sigmy latarka + ładowarka potrzebuje do naładowania 1300mAh - 15h. Dla twoich 1500mAh bedzie to jakieś 17h. Zmierz prądy to czegoś sie dowiemy.

Reply to
w99

Napisałem do Sigmy o czas ładowania za pomocą ich ładowarki i dzisiaj mi odpisali, że dla aku 1500 mAh czas ten wynosi 15h.

Pozdrawiam sly

Reply to
sly