kuchenka mikrofalowa daewoo

witam na co dzien zajmuje sie elektronika ale znajomy postawil mnie przed takim problemem: kuchenka mikrofalowa daewoo po wlaczeniu zaczyna iskrzyc w miejscu gdize jest nadanik mikrofal (wyglada to jak spawanie a po tym w kuchence czuc ozon ) po rozkreceniu nie widac jakis uszkodzen elektroniki znaczy nic nie wybuchlo nie przypalilo sie po wyciagnieciu nadajnika mikrofal na koncowce z ktorej wychodza fale (przypomina troszke naparstek z dziurka) sa slady upalenia wyglada to jakby ta dziurka sie powiekszyla i czesc tego "naparstka" sie wytopila pytanie takie czy mozna gdzies kupic taki nadajnik w detalu i czy wogole oplaca sie ryzykowanie kupna moze to jakies wieksze uszkodzenie i nie oplaci sie w to wsadzac kasy

na nadajniku jest napis DAEWOO

2M218J ME 980204AD

marcin korus

p.s. w serwisie wlaczyli to do pradu zaczelo iskrzyc i powiedzieli ze tego sie nie da naprawic

Reply to
Marcin Korus

Witam. Szukaj pod nazwa "MAGNETRON" ostatnio jak serwisowalem "krotkofalowke" :-))) to tak sie to zwalo ...

Reply to
Przem

Marcin Korus napisał(a):

Jak juz doradzili, szukac magnetronu. Tyle ze nowka moze kosztowac kolo

50zl (licze na oko) Wiec wymiana gdy nowa "mikrowela" kosztuje 120 (czy cos kolo tego) to IMHO troche bezsens.

Znalezc na smietniku taka sama ze spalona elekronika (moze byc ciezko znalezc)

cianiarze, ale troche racji mieli.

Reply to
lukasz sczygiel

Gdzie tak tanio mikrofalówki i magnetrony ?? Kupiłbym natychmiast. Za używany magnetron na bazarze może zgoda.

Po wpisaniu "2M218J" w Google widać, że nie ma taniej. niż 50-70$. Specjalnie taka cena by stare wyrzucić i kupić nowe. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Heh kiedys bylem w jakims sklepie agd i tam staly mikrowele po 119zl. Co prawda bez wodotryskow czyli z recznym ustawianiem parametrow. IMO mikrowela nie jest do gotowania "fikusnego" tylko zeby podgrzac cos gotowe ewentualnie ugotowac cos na jednym poziomie mocy jakis tam czas. Zaznaczam ze nie jestem mastakuka ale czasem cos tam pichce.

A co do naprawy to od biedy jak sie uprzesz to kup taka prymitywna i wsadz do twojej ten magnetron z tej taniej. Byle pasowala moc. Ale ja bym tego nie robil bo:

-Nigdy nie wiadomo co sie stanie.

-Jak juz zaznaczyli koledzy to trzeba zrobic dobrze zeby nie bylo "wycieku" mikrofal bo skutki takiego "strumyczka" moga byc potworne. Na jakiejs stronce gostek sie pochwalil ze przez jakas szpare wsadzil koniuszek palca do dzialajacej mikroweli i sie z szokowal bo w ulamku sekundy mu palca sparzylo doglebnie.

Nie wiem czy jestes zdesperowany zeby miec taka kuchenke jak ta stara. Czy wystarczy ci po prostu kuchenka.

Z mojego doswiadczenia: Mielismy w domu taka wypasiona sztuke co miala timery i programy co sobie mozna bylo nawet 4 stopnie czas/moc ustawiac. Ale nikt z tego nie korzystal. Teraz mamy taka prosta i jest gut. A zarcie lepsze (smaczniejsze) zrobione na gazie...

Reply to
lukasz sczygiel