Kurs używania oscyloskopu

Witam grupowiczów, Czy znacie jakieś opracowanie (najchętniej publikacja elektroniczna po polsku), które nauczy podstawowych pomiarów oscyloskopem? Chodzi mi o pomiary pomocne przy konstrukcji wzmacniacza lampowego. Przyznać muszę, że moja wiedza elektroniczna jest niewielka i każda pomoc będzie mile widziana. Niezłą podstawę znalazłem tutaj:

Prosiłbym również o pomoc w dobraniu sond do oscyloskopu PM3233, które posłużą do takich pomiarów.

Reply to
Blazej Czeladzki

Najlepsza ze wszystkich jest metoda "a ciekawe co ten przycisk robi".

:-)

Reply to
Wiktor S.

"Blazej Czeladzki" <bczeladz[i-to-tez]@[wytnij-to-razem-z-nawiasem]wsb-nlu.edu.pl> wrote in message news:f2k14l$muj$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

wlascwie to sam nie wiem ale chyba oscyloskop sie nada - w koncu we wzmakach lampowych znieksztalcenia maja czasem po kilka % choc ja raczej doradzalbym ci jakas karte dziwekowa do PC na USB i wykorzystywanie jej jako oscyloskop i analizator widma dla sygnalow audio

zasada jest taka ze pasmo sond powinno byc wieksze niz pasmo oscyloskopu - poza tym powinny pasowac dowolne sondy - wejscia oscyloskopow sie standaryzuje

Reply to
PAndy

No tak, ale najpierw:

Lekcja pierwsza: "Poszukiwacze zaginionej plamki". Lekcja druga: "Okiełznać przebieg" ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

No tak ale 400V we wzmaku chyba nie bardzo oscyloskopowi posłuży?

Reply to
Blazej Czeladzki

Umiesz mierzyć miernikiem uniwersalnym to nie bój się oscyloskopu.

Mirek.

Reply to
Mirek

Producenci czasami daja przycisk _znajdz mi plamke_...

oraz przycisk ustaw bym cokolwiek widzial ;-)))

Ciekawostkš jest to, ze nie spotkalem jeszcze modelu z obydwoma jadnoczesnie, wiec jednak troche od operatora sie wymaga :)

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk