Kontrolery trybu prądowego SMPS

Witam,

Montuje (od dłuższego czasu;-) przetwornicę półmostkową. Uparłem się na konfigurację ze sprzężeniem prądowym. Niestety kontrolery tego typu są trudno dostępne, jak np. UC3856,3846 (i strasznie drogie) Czy znacie może jakiś dostępniejszy scalaczek, czy zostaje produkcja na piechotę układu na opampach?

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

produkcja na

sprobuj UCC3806, wprawdzie tez Texas-Unitrode, ale gdzies go widzialem w ofercie (niestety chyba w ELFIE). Na cene porownywalna do popularnych UC384x raczej nie licz. A jesli to jest problem - mozesz wziac wlasnie popularny UC384x i wydlubac koncowke recznie - oscylator pogonic na 2f, a przebieg wyjsciowy "rozgaleziac" na dwa wyjscia przerzutnikiem sterowanym z tegoz oscylatora (dokladnie tak jest to robione w ukladach z dwoma wyjsciami)

pozdrawiam entrop3r

Reply to
entroper

jakbys szukal ukladow do PFC, to wiesz gdzie pytac:) poszukam, moze mam jakies do SMPS pradowego..powinny jakeis byc..

Reply to
Greg

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d2rao7$d84$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam,

Jeśli miałbym stosować rozwiązanie na piechotę to chyba tl494 i dodatkowo rozbudowany układ sprzężenia. W sumie trochę nie mam pewności do dopinania czegoś na wyjściu, a niech się zakleszczy i tranziaki do kosza :-) Ale pomyślę, jakieś rozwiązanie znaleźć muszę.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d2rbi6$b1l$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Helo, PFC to będzie następny krok :-)

Jakbyś mógł to zerknij czy nie ma w Twoich skarbach UC3856. Dzięki!, UC3846 też może być ale popędzony na 100KHz nie wiem czy da sobie radę.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

TL494 nie ma kontroli prądu a wymuszanie jej poprzez wzmacniacze błędu IMHO może dać dość nieoczekiwane rezultaty. Ale przy najbliższych eksperymantach spróbuję coś pokombinować ;-)

3525A na shut-down - można wykorzystać...

E, tam - można zaryzykować jakieś proste rozwiązanie na TTLach.

moge ci zalatwic UCC3827 lub UCC3806 - mam takie na stanei w magazynei w pracy.. daj slowko, i szykuj pifko:)

Reply to
Greg

obawiam sie, ze na wyjsciu bedzie prosciej. Zauwaz, w jaki sposob dokonuje sie regulacja PWM w ukladach trybu pradowego - nie jestem pewien, czy da sie wykorzystac jakikolwiek uklad trybu napieciowego, nawet z przerobkami - po prostu nie ma dojscia do drugiego wejscia komparatora PWM (pomijam zbudowanie go na zewnatrz - bo co wtedy zostanie z wlasciwego scalaka - oscylator i drivery ?). Dotyczy to tez TL494, interesujacy punkt nie jest dostepny na zewnatrz, a nawet gdyby, to jest wpiety na stale tam gdzie powinien.

jesli naprawde musisz, polecam jednak strone cyfrowa... Zeby tranzystory sie spalily, musialyby zadzialac oba wyjscia przerzutnika, natomiast o zachowanie dlugosci impulsu i czas martwy dba logika kombinacyjna. Przypadkowe "wypadniecie" impulsu z wyjscia tez nie jest niszczace, choc oczywiscie uklad bedzie dzialal byle jak (ale i tak o niebo lepiej niz napieciowy).

pozdrawiam entrop3r

P.S. Tryb pradowy to nie to samo co "tryb napieciowy, tylko troszke wieksza uwage zwracajacy na prad" :)

Reply to
entroper