Kontaktron - NC?

Dnia Tue, 18 Apr 2017 17:00:14 +0200, Marek napisał(a):

Jak kupisz, a raczej zrobisz, taki przekaznik, to jest normal - nie ma zasilania - styki zwarte, plynie prad w cewce - styki sie rozwieraja.

A technologia kontaktronowa, ze wszystkimi jej cechami. Tylko nie mozna za duzego pradu w cewce :-)

W dniu 2017-04-18 o 14:01, J.F. pisze:

Popularny patent w kontaktronach bistabilnych.

Przy kontaktronie znajduje się magnes, którego pole magnetyczne jest zbyt słabe, aby samemu spowodować zetknięcie się styków. Po zetknięciu jest natomiast wystarczające, aby te styki utrzymać w stanie złączonym. Jak przyłożymy do kontaktronu drugi magnes to w jednym kierunku będzie on powodował załączenie, a w drugim rozłączenie styków.

Bardzo ch...wy i mało przewidywalny. Bardzo wrażliwy na wielkość pola magnetycznego oraz odległość magnesu.

Sam nawet obecnie mam wiele problemów z takim g.... przy automatyce.

Jeżeli zaś chodzi o kontaktrony NO/NC, któe opisuje ToMasz to są one bez problemu dostępne w sprzedaży w Polsce. Wielokrotnie takie kupowałem.

Reply to
Uzytkownik

W dniu 2017-04-18 o 16:12, Piotr Gałka pisze:

Ale to nie jest tak zrobione.

Styk NO jest ze stali, a NC z mosiądzu. Dlatego magnes spowoduje przyciągnięcie się styków NO.

Reply to
Uzytkownik

W dniu 2017-04-18 o 17:39, Uzytkownik pisze:

Najpierw piszesz, że nie tak.

A zaraz że właśnie tak jak piszę - czyli, że jest to przełączany. Się zdecyduj. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2017-04-18 o 17:57, Piotr Gałka pisze:

No bo nie jest tak jak Ty to opisałeś, że jeden styk jest mniejszy , a drugi większy i dlatego że większy to mocniej przyciąga.

Reply to
Uzytkownik

W dniu 2017-04-18 o 19:53, Uzytkownik pisze:

Zadziwia mnie jak to się dzieje, że ktoś:

  1. wyczytuje z tekstu rzeczy, które wcale nie zostały napisane,
  2. gdy widzi, że coś się nie zgadza, nie przeczyta drugi raz aby zrozumieć?

Obejrzałeś ten rysunek na który odpisywałem? Zrozumiałeś zawartą w nim koncepcję?

Doczytałeś tamto moje zdanie do kropki? Jeśli tak, to jak zrozumiałeś w nim moje "na wprost"?

Pytam akurat o to "na wprost" bo wydaje mi się niemożliwe, aby "na wprost" zrozumieć jako "mniejszy" i przejść nad tym do porządku dziennego.

Wygląda jakbyś w ogóle pominął poprzednie zdanie z którego wynika, że piszę o dwu rozwiązaniach (zaproponowanym na tym rysunku i typowym) a nie o dwu stykach?

Nie wiem jaka jest dokładnie definicja trollowania, ale wydaje mi się, że wypowiadanie się, gdy się nie przeczytało ze zrozumieniem wypowiedzi, na którą się odpowiada może pod to podchodzić.

A właściwie to po co ja to piszę, jak Ty prawdopodobnie przeczytasz tylko jakieś dwie losowo wybrane linijki i jakoś na nie zareagujesz tak jakby to była całość wypowiedzi. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Chciałbym, żeby to było zmartwienie producentów :) Skoro są przełączne, to da się zrobić NC...

Reply to
Adam Wysocki