komunikacja z centalą telefoniczną

Witam

próbuję wydobyć z centrali informaję o wybieranych z telefonów połączeniach tz jaki wewnętrzny dzwoni pod jaki numer dzwoni jak długo trwa rozmowa?

w jaki sposób można dotrzeć do tych informacji (RS232) czy są jakieś standardy protokołów?

Arek Agaciak

Reply to
Arkadiusz Agaciak

Mon, 4 Aug 2003 16:21:02 -0700 jednostka biologiczna o nazwie "WCHPikus" snipped-for-privacy@yahoo.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hieh kiedys niezle nabralem jednego goscia u nas w technikum. Toczyla sie rozmowa o telefonach komorkowych wszyscy sie podniecali bajerami w komorkach (a to wyswietlacz podswietlany na rozne kolory, a to inna "cool" funkcja). No i jeden gosc ciagle o Alcatelach, a ja go pytam: "A Alcaltela S12 widziales ?" :-)))) a on "Tak, zajebista komora". No i po prostu w ROTFLa uderzylem (no moze sie nie tarzalem po podlodze, ale mialem niezla polewke z goscia).

Reply to
BLE_Maciek

i w tym jest cały problem próbuje napisac soft uniewrsalny (byc może obsługujący wiele standardów) a do testów ma 7 liniowego Panasonika

Arek

Reply to
Arkadiusz Agaciak

Uzytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

[ciap]

No, no, niezle go nabrales, "motyla noga", zuch z Ciebie.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

-gdzie byles na urlopie?

-w Norwegii.

-Oooo, a fiordy widziales ?

-Stary, fiordy to mi z reki jadly .

:-)

Uzytkownik "J.F." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl.nospam> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com... [ciap]

:-)))))))) niezle

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Jaka centrala? Pozdrawiam

Reply to
WCHPikus

centrala którą mam do testów to panasonic kx-td1232 ce

od kolegów na pl.misc.telefonia dostałem już opis sposobu podłącznia po RS232 ale nie znam protokołu komunikacji gdzie moge go znaleźć?

Arek

Reply to
Arkadiusz Agaciak

dziękuje za wszystkie informacje

domyślam się ż po podaniu odpowiedniej komendy centrala wypluje mi zawartość buforu do komputera

ale to jeszcze nie rozwiązuje mojego problemu

ponieważ potrzebuję informację o połączeniu w chwili rozpoczęcia połączenia a nie jego zakończenia

czy mogę tak skonfigurować centralę żeby zapisywała do buforu w chwili rozpoczęcia połączenia?

Arek

Reply to
Arkadiusz Agaciak

U¿ytkownik "Arkadiusz Agaciak" napisa³ w wiadomo¶ci news:bgoj67$3j0$ snipped-for-privacy@absinth.dialog.net.pl... [ciap]

??????? No to nie wiem o co Ci chodzi. O monitorowanie sygnalizacji czy odczytywanie rekordów o po³±czeniach, które s± generowane przez centralê. Je¶li efektem koñcowym maj± byæ dane zawarte w rekordzie wyrzucanym przez centralê to po jakiego grzyba mêczyæ sygnalizacjê na piechotê. W gruncie rzeczy po jak± cholerê ma byæ to obrabiane dwa razy: przez centralê i przez Twój program?

Zreszt± o jakiej sygnalizacji mowa? której? Albo co¶ kompletnie mieszasz albo Ciebie nie rozumiem.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

U¿ytkownik "Arkadiusz Agaciak" napisa³ w wiadomo¶ci news:bgoj67$3j0$ snipped-for-privacy@absinth.dialog.net.pl...

Hm, moim zdaniem nie ma to sensu, a przynajmniej ma siê nijak do tego co podobno mia³o byæ za³o¿eniem, czyli cyt: "próbuje napisac soft uniewrsalny (byc mo¿e obs³uguj±cy wiele standardów)". To trochê tak jakby kto¶ pyta³ jak zmierzyæ napiêcie w sieci a potem odkry³ ¿e jest interfejs GPIB, ni z gruszki ni z pietruszki. Karta ethernet, karta ISDN, a masz poczciw± TD-tkê... Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Wed, 1 Oct 2003 18:11:46 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Sebasto" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nazywa sie term90 (NC 4.x) lub term95 (NC 5.0) PAre rzeczy juz na nim uruchomilem.

ps. jezeli dzisiaj wieczorem cos kopie w odpowiedziach to zastrzezenia prosze zglaszac do firmy Polmos :-)))) Ale terminal od NC jest naprwde OK !!!

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 03 Oct 2003 11:33:32 +0200 jednostka biologiczna o nazwie jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A ja napelnilem sobie toner 3 razy i beben juz zdycha (HPLJ1100), ale to przez przeswietlenia, mechanicznie jest ok.

Reply to
BLE_Maciek