Mikrokontroler z komunikacja USB

Witam,

czy moglibyscie polecic mi tanie rozwiazania powiazania mikrokontrolera z laczem USB (tak, aby micro mogl sie komunikowac, powiedzmy, z pecetem). Szczegolnie interesowalyby mnie mikroprocesory z wbudowana obsluga USB, tak aby jak najbardziej uproscic montaz - niestety znane mi C541U, czy AT89C5131 sa raczej drogie, gdyz oferuja wiele innych funkcji, ktore nie sa mi potrzebne. Ciekawe moglyby byc rowniez uklady PDIUSBD12 Philipsa (FlexiUSB - tak nawiasem mowiac, to co oferuje ISP1581 tej firmy ponad to, co PDI?) lub USBN9603 Nationala z dolaczonym jakims micro, np. z rodziny 8051. Te ukladziki do USB sa u nas dostepne w granicach 10 zlotych, do tego dochodzi wtyczka 2 zl, procek 4 zl, wiec chyba calosc moglaby sie zamknac w 30 zlotych (cos waznego pominalem?). Jakie inne rozwiazania (lepsze, tansze) widzicie?

dzieki M.L.

Reply to
Marek Luch

AT90S2313 + troche softu:

Adam Dybkowski

Czesc. Robilem kiedys obsluge USB przy pomocy PDIUSBD12 z 51. Sciagni ze strony Philipsa przykladowe rozwiazanie i aplikacje i wszystko masz jak na dloni. Pamietaj ze musisz napisac driver'a po stronie PC, ktory bedzie pomostem miedzy API Windows a twoja aplikacja dla PC. Ogolnie fajny uklad, nie zapomnij o pull-up dla lini wolnych. Pozdrawiam.

Reply to
PawelB

ile kosztuje 89c5131 ?.

Reply to
grzegorz

Reply to
grzegorz

Kilkanascie zl, np. tutaj:

Adam Dybkowski

PIC16C745, PIC16C765 - USB 1.1 (tylko Low Speed) O ceny zapytaj dystrybutorów, ale powinny (chyba) zawierac sie w przedziale $2 do $4 przy pojedynczych sztukach.

Reply to
Andrzej Ekiert

Dzieki za przypomnienie o Igorze ;) Tyle ze koszt tego ukladu to prawie to samo, co w tych innych rozwiazaniach.

M.L.

Reply to
Marek Luch

Dzieki, te procki wygladaja ciekawe, chyba je wykorzystam.

M.L.

Reply to
Marek Luch

:-o AT90S2313-10PI 12,98 zl

I taki jeden scalak integruje procesor z obsluga USB. Na stronie IgorPlug jako przyklady dzialania sa zamieszczone: konwerter USB-RS232 i odbiornik pilota IR na USB. Co innego bedziesz chcial wcisnac do procesora, pozostawiam twojej inwencji. Ale od razu warto zastosowac nieco wiekszy procesor ATmega8-16PI (kosztuje 18zl), w ktorym jest czterokrotnie wieksza pamiec programu i poszalec sie da.

Jezeli i tak obok stoi jakis mocny procesor (ARM czy DSP), zdecydowanie lepszym rozwiazaniem bedzie dolozenie do niego dedykowanego scalaka USB, np. Philips ISP1181 (duzo szybszy niz PDIUSBD12):

Adam Dybkowski

Patrzylem w innym sklepie i kosztowal ok. 20 zlotych - niezla rozbieznosc... W tym momencie rzeczywiscie mozna sie nad tym zastanawiac. Ale nie wiem, czy jednak uzycie tego pica, o ktorym wspomnial Andrzej nie byloby lepsze - w koncu ma on dedykowana obsluge USB, a tutaj jest to robione recznie - a cena podobna.

Nie, to ma byc bardzo proste i tanie rozwiazanie jednoprocesorowe - nic wyszukanego, istotna jest glownie cena (kwestie sporych roznic przy wiekszym zamowieniu takich ukladow). Low speed powinien wystarczyc.

M.L.

Reply to
Marek Luch

No to weź PICa ze sprzętowo zrobioną obsługą USB. Ja tam PICów nie lubię od czasów 16Fxx i jego porąbanej architektury (a niestety musiałem napisać na niego trochę kodu w ASM).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisal(a):

Mi sie z kolei nigdy nie udalo nauczyc na pamiec mnemonikow PICA. Widze tu analogie z jezykiem rosyjskim, ktorego, po wielu latach nauki, rowniez nie przyswoilem ;--).

Reply to
Marcin E. Hamerla