UPS - dołożenie dodatkowego akumulatora - pytanie

Witam Czy dołożenie ( lub zamiana ) akumulatora będzie skuteczna i bezpieczna w UPS ? Chodzi mi o UPS 800 - 1000 VA. Mam akumulator bezobsługowy ( Yuasa 65 Ah ), nie samochodowy. Czy taki duży akumulator nie uszkodzi ukłądów ładowania, a drugoa rzecz to czy jest sens taki duży akumulator podpinać ?

Reply to
Simkloner

Zależy od UPSa.

Mam podpięty 38 Ah do UPSa 600VA. Kiedyś miałem podpięty 72 Ah (samochodowy) do UPSa 400VA.

Użytkownik "Simkloner" snipped-for-privacy@NoSpam.simemu.pl> napisał w wiadomości news:dm30iq$446$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Akumulator nie uszkodzi układu ładowania, co najwyżej wydłuży czas ładownia, co nie jest groźne. Jedyne niebezpieczeństwo to to, że jeśli UPS jest wyżyłowany i obliczony na pracę 5-minutową przy mocy znamionowej to wydłużenie tej pracy do 30 minut może spowodować przegrzanie i uszkodzenie. Dotyczy to UPS-ów z dolnej półki. Jeśli będzie pracował dużo poniżej mocy znamionowej to nic się nie stanie. Czy jest sens to musisz sam sobie odpowiedzieć. pozdrawiam - BG

Reply to
Bogdan Gutknecht

czy jest sens - jeżeli masz takie potrzeby to jest jeżeli wyciśniesz z niego 100% mocy to coś z pewnością się przegrzeje. jeszcze sprawdź czy UPS jest na 12V czy na 24V bo może potrzebujesz podłączać 2 aku

Jeffrey

Reply to
Jeffrey