Klawiatura dotykowa

Moze tu:

? :)

wyglada na to czego szukasz

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

mozna takowa zrobic na HC573, podlaczasz to do zegara przez rezystor, na koncu rezystora, na wejsciu D dajesz czujnik.. no i ten sam zegar podlaczasz do CLK przez male opoznienie..na wyjsciu masz same zera..jak zblizysz palec, to zwiekszy sie pojemnosc i sygnal na D bedzie lekko opozniony i przerzutnik go nei zlapie, wiec zmieni stan na wyjsciu.. regulujac opoznienei zegara, regulujesz czulosc..rozwiazanie sprawdzone i odporne na wszystko, a czujniki dajesz jako pcb przykyryte cienka folia..na ESD tez to jest w miare odporne.., zawsze mozona dac diodki o malej pojemnosci.. nie probowalem robic klawiatur matrycowych w ten sposob, ale moze sie da cos wymyslec..

Reply to
greg
Reply to
Marek Dzwonnik

W poligrafii uzywa się taśm samoprzylepnych przy montazu klisz. Jedna z taśm jest czerwona transparentna. Używa sie je w celu zamaskowania na kliszy miejsc mających pozostać nie naświetlonymi. Ma fajna właściwość. Dobrze przepuszcza światło od czerwonego w dół. Jeśli się naklei kilka kawałków takiej taśmy na siebie to można uzyskać że podczerień będzie tłumiona np. 10 razy a widzialne i ultrafiolet 500 razy. Zrobiłem kiedyś czujnik z taka taśmą. Tylko ostre Słońce mu szkodziło. Z transoptorem odbiciowym chyba Ci nie wyjdzie. Zamiast palca bedzie widział filtr. Tomek

Reply to
Tomek

robisz przemaitanie tak jak zwykle, linia po linii, i zatrzaskuejsz wiersze po malym opoznieniu..powinno dzialac...

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

ja tez mam taka klawiature - dziala do dzis, a kupilem ja z moim pierwszym PC tem ok 12 lat temu - bylo to 386SX33,2x40MBHDD,2MBram i bajerem byla przesiadka z czystego DOS na windows 3.11 :)

no i wlasnei ta kalwiatura mnie zainspirowala.. przmiemiatasz wiersze linia po linni, i zatrzaskuejsz kolumny.. fakt- na 1 procu jest to banalne..

ale w przypadku gdy palec jest druga okladka kondensatora, to chyba matrycowo nie tak prosto to zrobic..

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

Czy to moze jest BTC53? Tez mam taka w domu. To jest sliczna klawiatura. Szkoda ze juz takich nie roba:)

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski