Kaseta-adapter nie działa

Witam... Kupiłem ostatnio kasetę-adapter, ale mam z nią problem. Po podłączeniu do mp3playera i włożeniu kasety do mikro wieży (SHARPa) kaseta jest odtwarzana przez jakieś 3 sekundy po czym wieża ją STOPuje. Tak jak w przypadku gdy zwykła kaseta sie kończy. Da się coś z tym cudem zrobić, czy próbować oddać?

Dzięki i pozdrawiam PS.a tak nawiasem mówiąc to kaseta działa tylko na jednej stronie. Na drugiej nic nie słychać, ale to jest akurat moje mniejsze zmartwienie.

Reply to
Valamarth

hm szczerze mowiac nigdy nie mialem takiej zabawki w rekach ale czy przypadkiem wieza nie ma zabezpieczenia ze obie rolki kasety musza sie krecic? tzn stopuje bo "mysli" ze nie ma kasety w srodku?

Reply to
kamtzu

Sun, 21 Nov 2004 17:42:02 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Valamarth" snipped-for-privacy@nie.lubi.spamu.tlen.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie. Koniec tasmy wykrywany jest zwykle przez taki plastikowy element ktory wchodzi obok glowicy w kasete i kiedy tasma sie konczy, jest ciagneta przez rolke, ale juz nie idzie bo na drugiej rolce sie skonczyla, tasma napreza sie i "czujnik" zostaje wypchniety na zewnatrz kasety, powodujac wylaczenie. Byc moze w tej kasecie adapterze nie ma miejsca na ten element, ale nie sadze zeby to bylo to, bo wyrzucenie tego elementu na zewnatrz powoduje zwykle _natychmiastowe_ wylaczenie magnetofonu, tak wiec raczej nie udalo by Ci sie go nawet wlaczyc.

Co sprytniejsze magnetofony wykrywaja tez ze nie kreci sie rolka z ktorej tasma jest podawana i tu moze byc problem, bo musialbys wykombinowac jakis sposob zeby rolka zwijajaca mogla napedzac ta podajaca - np. zakladac jakis pasek. I wydaje mi sie ze niestety u Ciebie jest to wlasnie tak, skoro mowisz ze po 3-ch sek. sie wylacza, poniewaz magnetofony z tym systemem maja zawsze kilkusekundowa "tolerancje" na brak obrotow rolki podajacej (to dlatego ze jak tasma jest np. luzno to rolka podajaca nie startuje w tej chili co ciagnaca (ta gumowa) i zwijajaca tylko dopiero po chwili).

BTW nie wierze zeby Twoja wieza nie miala wejsc pozwalajacych podlaczyc zewnetrzny sygnal normalnie, bez potrzeby uzywania wynalazkow typu "nibykaseta".

Jest to jak najbardziej normalne.

Reply to
BLE_Maciek

ten spryt mają prawie wszystkie magnetofony obecnie produkowane. Dlatego też porządne adaptery mają w środku zębatki napędzające lewą rolkę z prawej rolki. W moim adapterku kupionym kiedyś z jakimś badziewnym CD za paręnaście EUR jest nawet możliwość regulacji nacisku (skręcając porządnie śrubkę środkowej zębatki, nie wiem, czy to zamierzone było ;-)). Musiałem trochę podkręcić, bo mój samochodowy odtwarzacz ma jeszcze kontrolę, czy się za lekko lub za ciężko nie kręci. CDek już szlag trafił, ale do mojego mp3-playera pasuje ten adapterek.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

a jak jest z jakoscia dzwieku? bardziej zblizony do kasety czy do mp3?

Reply to
kamtzu

raczej do kasety. Na dokładkę jest dość wrażliwa na położenie, dlatego w lecie dorobiłem sobie wejście do radia samochodowego.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

BLE_Maciek sporządził(a) notatkę news: snipped-for-privacy@4ax.com o treści:

[ciach całą resztę]

Na szczęście mój jest raczej mało inteligentny... Rozkręciłem kasetę i wymontowałem z niej wszystko co się dało. Została tylko ta odrobina elektroniki. No i działa... Są rzeczy... itp. itd.

No niestety nie ma :-( Moja mikro wieża ma już parę latek i poza wyjściami na 2 głośnik, słuchawkowym i wejściami antenowymi nie ma nic :-(

Dzięki i pozdrawiam, idę słuchać :-)

Reply to
Valamarth

Mon, 22 Nov 2004 11:56:29 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Valamarth" snipped-for-privacy@nie.lubi.spamu.tlen.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zatem na Twoim miejscu rozkrecilbym ustrojstwo i dolozyl przelacznik pozwalajacy wlaczyc sie bezporednio np. na wzmaczniacz magnetofonu (gdybys tak robil to pamietaj ze glowica MUSI byc przy podawaniu zewnetrznego sygnalu odlaczona, w przeciwnym razie jezeli bedzie w magnetofonie kaseta a wcisniesz play i bedziesz podawal cos na nozki glowicy to jak bedziesz chcial pozniej tamtej kasety posluchac to sie zdziwisz :-) )

Reply to
BLE_Maciek