karta micro SD 64GB

dmesg, w przypadku oszukanej karty, powie, że jej rozmiar to XGB mimo że rozmiar flasha jest mniejszy. Ogólnie powie to, jak przedstawi się kontroler karty.

Taką sztuczkę łatwo było by obejśc po prostu formatując kartę.

Chińczycy są znacznie sprytniejsi. Karta raportuje tyle bloków, aby system myślał, że ma do czynienia z większą, a sposob ich "kompresowania" jest tak sprytnie zrobiony, aby filesystem potrafił zachować spójność do pewnego poziomu zapełnienia, zanim zacznie się katastrofa.

Reply to
heby

No nie, przepraszam. Właśnie 512MB było. Tym razem to ja się „machnąłem”.

Reply to
mirekc

No właśnie: co powiedział h2testw? Bo jeśli karta jest oszukana lub uszkodzona (a objawy na to wskazują), to szkoda walczyć a i dyskutować nie ma o czym.

BTW: Jeśli używasz Linuksa to jest f3write/f3read.

Reply to
mirekc

Oczywiście, ale miałem kiedyś przypadki, że zwykły user na to nie wpadł i uznał że karta popsuta. Byłem ciekaw czy obecnie te oszukane karty są nadal robione w ten sposób. A skoro to robią już na poziomie kontrolera to widać jest proceder bardziej zaangażowany.

Co do oszustw to właśnie po pół roku od kupienia od chińczyka 10 szt scalonych przetwornic dc-dc chciałem użyć jedną i się okazuje, ża na wszystkich pinach stan wysokiej impedancji jakby w ogóle nie było wew. struktury albo bondingu. A pod światło wierzchnia powierzchnia ma jakieś podejrzane ślady szlifu. Jestem zaskoczony bo układy dość niszowe a jednak komuś się chciało... Wniosek, by zakupione układy sprawdzać od razu a nie odkładać na później.

Reply to
Marek

pełno fake'owych kart na allegro hdd regenerator fake flash test

Reply to
zlotowinfo

W dniu 2023-03-12 o 08:53, Marek pisze:

Też ale to niewiele daje, najlepiej kupować dużych sklepach tme, mouser, rs, farnel.

Reply to
Janusz

Ponieważ SD Association zapewnia najszerszą kompatybilność w porównaniu do "wynalazków".

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Kiedyś wysłałem wynik H2TestW do producenta karty (dodatkowo ze zdjęciem macro karty i opakowania) i do sprzedawcy (albo portalu?). Producent potwierdził że to fake, a z portalu (lub z paypal, nie pamiętam) dostałem zwrot zapłaconej kwoty. OIDP zakup przez aledrogo z wysyłką z Chin (nie zauważyłem tej wysyłki z Chin kupując, nieduże pieniądze).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

No mamy kryzys, zaufani dostawcy mają braki i czasami nie ma wyjścia, bierze się od tych co akurat mają.

Reply to
Marek

Tylko to są wyrzucone pieniądze w błoto bo kupujesz kota w worku, a jak sprzedawca uprze się że masz zwrócić to jesteś w czarnej d..e, nawet zwrotu nie dostaniesz, więc co z tego że taniej kupisz. Więc lepiej przepłacić ale mieć to co chciałeś.

Reply to
Janusz

IMO to nie jest fake. Pojedyncze bity przekłamane.

J.F

Takich oszustw bylo kiedys pełno, i podejrzewam, że nadal jest pełno.

Ale ciekawe czy powyższe pomoże - komputer niby zduplikowanych sektorów nie zapisze, ale przeciez w kartach/SSD flash do "sektorów dysku" jest mapowany jakoś dynamicznie. W koncu zacznie przydzielac niestniejące/zduplikowane bloki flash.

Tak czy inaczej - karte z niepewnego źródła trzeba sprawdzic na początku i zwrócić, a nie kombinować.

J.F

Pan J.F napisał:

Czy nie jest tak, że pamięci flash, zgodnie z najnowszymi trendami, ostatnio coraz częściej okreslają się jako niebinarne? To znaczy, że nie ma tam komórek zerojedynkowych, tylko wielopoziomowe, a ich stan odczytują jakieś komparatory. Taki zapis analogowy. To by tłumaczyło przekłamania.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan J.F napisał:

Nie wiem na ile inteligentny jest kontrler w karcie (oraz jak przedstawia się inteligencja oszustów), ale przy zapisie zdjęcia mógłby po prostu duplikować w katalogu FAT jakąś starą fotkę dając jej nową nazwę (numerek). Wtedy na karcie zmieściłoby się mnóstwo zdjęć. Z tym że bardzo do siebie podobnych.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A telefon nie obsluzy exFAT, wiec po co komu taka rada ..

J.F

Firma "krzak" w kryzysie ma to, czego zaufani dostawcy nie mają? Raczej firma "krzak" "ma". Skrobankę/malowankę.

Reply to
Dawid Rutkowski

Strasznie ambitne, a oni przeciez potrzebują cos taniego na przekręt :-)

Zwykła karta z fałszywą pojemnoscią jest swietna - klient zaplaci, moze jeszcze pochwali/pozytywa da, a narzekac bedzie jak zapełni - co moze potrwać miesiącami. I nie bedzie narzekal na fałszywą kartę, tylko na kiepskiego producenta.

J.F

Tak ponoc jest, ale nawet te binarne są przecież analogowe.

Ale powinna byc jeszcze jakas suma kontrolna czy kod korekcyjny ... moze i jest ...

J.F

Jak mawiał lord Flockhard jestem gotów na takie poświęcenie. Nie zawsze jest się oszukanym. W tym samym czasie zamawiałem u innego Chińczyka inne układy i okazały się OK.

Reply to
Marek

NSkąd wiesz, że to krzak. Każdy kto nie nazywa się Mouser to krzak? Nie popadajmy w paranoję.

Reply to
Marek