Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Papkin pisze tak:

Jeśli jakiś brum się zaindukuje to pewnie wyjdzie tylko w torze urządzenia audio.

ja bym zalał

Reply to
PiteR

ale jaki brum jak sygnal jest cyfrowy?

Reply to
Papkin

W dniu 2012-10-13 10:47, Piotr Gałka pisze:

Bez przesady, nie te poziomy sygnału (brumu?). Jeśli byłby aż tak silny, by gdzieś przechodzić dalej, to z pewnością by nie było szansy też niczego odebrać.

Ja obawiałbym się raczej czegoś innego niż przenoszenia przydzwięku

50Hz. Co będzie jak w okolicy czaszy antenowej pierdyknie piorun? Co będzie jak piorun pierdyknie w stacje transformatorową i przepięcie pójdzie po liniach zasilających, więc i po tej idącej razem z kablami antenowymi (izolacja kabla na 400V może nie wystarczyć). Przy takim kładzeniu kabli - nie ma wielkiego sensu stosowanie listw przeciwprzepięciowych i innych cudów zabezpieczających stronę zasilania sprzętu, skoro przepięcie "od drugiej strony" może go zaatakować.
Reply to
BartekK

BartekK pisze tak:

tak :)

ale powiedzmy Papkin podłączy amplituner analogowy zapuści nutę na max i w przerwie między utworami usłyszy pyknięcie z pralki i poczuje audiofilski dyskonfort ;)

się pyta to szukamy najgorszego scenariusza

Reply to
PiteR

a ja bym to te kable w peszlach/arotach. Przeciez kiedys bedziesz chcial wymienic na nowe lub nawet cos naprawic - podloge bedziesz kul??? Jak w scianie to prosciej, bo to troche tynku, a podloga to parkiet/plytki i inne pokrycia!!!

Reply to
adresss

ta opcja raczej odpada, beda peszle ale nie odcinki ciagle, nie da sie wyciagnac grubego (dobrego) kabla antenowego jesli po drodze jest kilka zakretow a w peszlu ida 3 kable :/ ciagniesz i ch...j. Przerabialem juz nawet odcinek 3m i 4 kable SAT sie hacza/klinuja miedzy soba kreca (choc wkladane byly rownolegle). Do kazdego gniazdka minimum 2 SAT a do glownego TV 3 SAT. Postawil wiec inwestor na dobrej jakosci kable (by nie splesnialy po 10+ latach). Ja mam na dachu jakis no name i to bialy, dziala z 15lat juz a warunki paskudne :-) w porownaniu do markowego kabla pod wylewka.

Kabel antenowy za 2.5zl/m ma przezyc inwestora (CU + ekran Cu/Sn, ekran AL pokryty folia PP), erkanowany w klasie A++ (ok 120dB). W sumie to samo ze skretka, widziales skretki gnijace w izolacji (suche warunki pracy).

Reply to
Papkin