Kabla na podczerwień szukam lub jak zrobić

Kupilem karte PixelView Play TV Pro ale jak sie okazało bez kabla na podczerwień i pilot słuzy mi jako przycisk do papieru. Czy ktoś wie w jaki sposób mogę taki odbiornik IR zrobić? Wejście jest na minijacka stereo. A moze ktos ma na zbyciu takie ustrojstwo? Na Allegro sprzedaja mase roznych odbiornikow IR glownie na USB ale czy ktos probowal juz obsuzyc karte tv z takiego odbiornika? Przyznam ze wolalbym go wepchnac do wlasciwej dziury :) nie do USB Pozdr, McP

Reply to
McP

Odbiornik na kabelku to zwykły tfms5x36 albo 38. To Dioda odbiorcza ir ze zintegrowanym demodulatorem 36 lub 38kHz. Koszt ~2zł

PC

Reply to
Pablo C

hmm nie do konca bym sie zgodził, ja kupowałem po jakieś 2,5 no i nie wolno zapomnieć koszcie kabelka wtyczki + jakiś filtr ( rezystorek + kondziorek) co moze radykalnie podnieść koszty całego odbiornika o nawet o 100% !!!! :)))

heheh pozdrawiam bardzo i bardzo

PS: nie bądz mientki, nie kupuj !!! zrob samemu, pokaz ze potrafisz !!!!! jak zadziała to napewno bedzie duuuzo lepsze niz kupowane ( bo zrobione przez ciebie )

Reply to
Konrad Rokicki

:) Lutownicy w rece juz dawno nie trzymalem ale znam ta rozkosz tworzenia i rozpierajacej dumy z czegos co sie zrobilo samemu. Raz nawet jajecznice zrobilem ;)

A na powaznie, wystarczy tylko ta dioda czy faktycznie jeszcze jeszcze jakis filtr by sie przydal? Ostatni moj kontakt z elektronika mialem w podstawowce a to bylo ze dwie kopy lat temu wiec jesli cos wiecej to poprosze o jakis schemacik bo sam przez to nie przejde. Pozdr, McP

Reply to
McP

generalnie
i poszukaj IRDA

Reply to
Jacek

no jakos nie wydaje miesie zeby irdza odbierała sygnał do pilota, sądze ze chodzi o cos innego, o odbirnik taki do piltw, bawiem sie kiedzs takimi ) to był koj pierwszy raz) pogoogluj i poszukaj pod girder - to prog do obsługiwania tego odbiornika, napewno i tam znajdziesz schemat. wymyslił to jakiś czech.

ps bez kondziorków tez bedzie dziaalć , ale będzie masa błędnych sygnałów zakłuceń i innych przekłamań które powodują ze praca na tym stawała sie baaardzo uciązliwa.

Reply to
Konrad Rokicki

oprócz tego jednego elementu nic więcej nie potrzebujesz. tylko kabelek i wtyczkę oczywiście.

PC

Reply to
Pablo C

to proponuje taka diode podłączyć do kompa i zobaczyć jakie sygnały dochodzą, KUPA SMIECI !!!

Reply to
Konrad Rokicki

czy on chce przesyłać dane irdą czy może potrzebuje odbiornik podczerwieni do karty telewizyjnej do której ma pilota a nie ma kabelka. sprawdz z łaski swojej pierwszy post w tym wątku.

PC

Reply to
Pablo C

Użytkownik "Pablo C" <pch[ciach]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ch4t24$b7$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

no ja mówei o odbiorniku do pilota, mi bez kondziorków kupe smieci waliło i prawie nie mozna było tego uzywać.

Reply to
Konrad Rokicki