Jak zrobić RESET na ISA ?

Mam potrzebe zrobienia watchdoga do PC na karcie ISA. I mam pierwszy problem - jak zmusić PC do resetu mając do dyspozycji wyłącznie magistrale ISA. Wiem że można kombinować przez BIOS/ gate A20 ale chyba nie tędy droga. Potrzebuje jakiegoś prostego knifu. Cała reszta to banał :-)

Reply to
Verox

RESDRV: This signal goes momentarily high when the machine is powered up.Driving it high will force a system reset. B2: RESDRV

RESET DRV Reset Drive is driven high to reset or initialize system logic upon power up or subsequent system reset. RESET DRV: B2

PAndy

Użytkownik "Verox" <antispam snipped-for-privacy@bijspamera.veroxsystems.com> napisał w wiadomości news:slrndo1u86.qj4.antispam snipped-for-privacy@matrix.veroxsystems.com... <CUT>

Wysyłasz jakieś gówno w załączniku. Przeskanuj sobie system.

Fishman

Reply to
Fishman

Używasz gówna a nie czytnika - nie ma załącznika.

przeczytaj archiwum grupy i o bledach w OE :-)

Reply to
Michal Baszynski .

On Sun, 20 Nov 2005 23:55:15 +0100, PAndy napisał:

nie działa. W pozostałych dokumentacjach napisano że to tylko wyjście.

Reply to
Verox

Może dlatego że w/w strony odnoszą się mocno do: ""PC/104 Specification Version 2.3" by the PC/104 Consortium" ?

Watchdogi na isa miały zawsze wyjście do zwierania resetu. Przynajmniej wszystkie te które widziałem.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

liknij - oryginalny post w archiwum gazety. Coś tam jednak jest nasyfione, ale równo. Mój czytnik też to olał, ale ZOSTAŁO wysłane.

Reply to
Marek Lewandowski

linuxa... lol :D

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Nic nie ma. Jest 'dowcip' wykorzystujący _błąd_ OE. Tak samo jak poniżej.

begin to_nie_jest_wirus.exe

No właśnie tego sie obawiałem. Na tych płytach głównych które mamy nie ma wyprowadzonego sygnału RESET. Całe rozwiązanie ma być do akwizycji danych z czujników oparte na linuxie. Komputerki to COMPAQ EN SFF (małe, bardzo stabilne i strasznie wydajne - PII 350 chodzą po jakieś 30 pln). Jednak co PC to PC i dlatego myśle nad jakimś watchdogiem.

Martwi mnie jednak ten reset - jeśli nie ma wyprowadzonego na zewnątrz, może się okazać że nie ma go wogóle wyprowadzonego z chipsetu (tam jest jakiś specyficzny ASIC compaq'a). I to może być już dość poważny problem.

Reply to
Verox

Nie wiem jaki tam jest zasilacz, ale może ma wyjście "power good" do płyty głównej, jak standardowy ATX?

Jeśli komputer potrafi sam ruszyć po przerwie w zasilaniu - można go też resetować przekaźnikiem odcinającym zasilanie z sieci.

Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

Ale pecety mają wathdoga. Na trzecim kanale timera sprzętowego. Dwa pozostałe to timer przerwań i generator dla speakera.

Reply to
William

Marek Lewandowski napisa³(a):

Gazeta jest nieodporna na 'begin'? :-P

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066

On Tue, 22 Nov 2005 08:57:17 +0100, William napisał:

Nie wydaje mi sie. Ale szukam na ten temat. W/g ,,Anatomii PC'' wydanie V str 637 kanały timera podzielone są następująco:

- zegar

- RAM

- Głośnik

Reply to
Verox

Użytkownik "Verox" <antispam snipped-for-privacy@bijspamera.veroxsystems.com> napisał w wiadomości news:slrndo87gu.7ve.antispam snipped-for-privacy@matrix.veroxsystems.com...

Sam też z ciekawosci zajrzałem do "Anatomii" i masz rację. Wathdog jest na drugim UKŁADZIE a nie kanale timera.

Reply to
William