Jaki zasilacz do wzmacniacza samochodowego?

Mój kumpel kupił sobie wzmacniacz samochodowy Boschmann'a 1000W. Niby gówno ale nie chcę go zbyt gwałtownie uświadamiać. Teraz kombinuje jak go podłączyć w domu do suba. Zwrócił się do mnie jak go zasilać, a ja właściwie sam nie jestem pewien. Czy ktoś może wie czy wystarczy jakiś toroid, mostek Greatz'a i kondzioł, powiedzmy 10000uF, czy taki wzmak potrzebuje bardziej wyszukanego zasilania?

Jaką proponujecie moc trafo, bo o 1kW raczej nie myślę? Jaką to może mieć realną moc RMS /4ohm? Jakię proponujecie napięcie wyjściowe trafa, żeby po mostku i 10kuF napięcie wyjściowe układu było podobne do tego z samochodu?

Z góry dzięki.

Reply to
abc666666

w samochodzie masz ok. 14.4V. za prostownikiem dostajesz Utrafa * 1.41 -

2V. Jak weźmiesz trafo 10V to dostaniesz prawie równe 12V pod obciążeniem, a jak trafo będzie miało na luzie trochę większe napięcie to nie uwali jeszcze wzmacniacza.
Reply to
Marek Lewandowski

Zasadniczo tak. To jest 10VA mocy pozornej, którą wolno doprowadzić do głośnika. Głośnik jako taki jest dość mocno indukcyjny i występuje przesunięcie fazowe między prądem a napięciem... W każdym razie jak na normalnym głośniku pisze 50W to przeważnie mają na myśli 50VA...

Reply to
Marek Lewandowski

Ale MNIE na prawdę ta wartość nie jest do NICZEGO potrzebna!!!

Reply to
Marek Lewandowski