Jaki uC ??

Witam ,

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z uC.. Coś tam kiedyś robiłem na '51 , ale to jeszcze na dodatek w assemblerze.. Nieważne problem jest następujący. Chcę zrobić licznik oddechów , który na 7-mio segmentówkach będzie wyświetlał ilość oddechów/min. Planuję zrobić to na tensometrze zabudowanym w badziewie podobne jak w tokografach. Tak więc na wyjściu analogówki będę miał sygnał zmienny o częstotliwości rzędu 0.2-2Hz. Jaki uC proponujecie z przetwornikiem A/C na pokładzie ?? Wiadomo , jak najtańszy i z jakimś darmowym kompilatorem. Może być C , w ostateczności assembler.

MH

Reply to
MH

Jakikolwiek który ma A/D i wystarczającą ilość nóg :-| Ja bym użył PIC16F677 - bo mam całą szufladę :) Spełnia też Twoje kryteria.

pzdr.

Reply to
KO

Przeczytałeś moją odpowiedź na Twoje pytanie w wątku "programator"?

__ Irek.N.

Reply to
Irek N.

In the darkest hour on Wed, 9 Nov 2011 23:54:30 +0000 (UTC), MH snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> screamed:

Mały ARM. Eweeeentualnie AVR.

Reply to
Artur M. Piwko

Darmowy kompilator (całe środowisko), tani uC, tanie zestawy ewaluacyjne, dużo opcji, mi. przetworniki 10, 12, 16 bit. No to chyba tylko MSP od TI. Pamiętaj zestawy kupuje się w TI eStore, nie w Polsce.

Reply to
Andrzej W.

Am 10.11.2011 00:54, schrieb MH:

Podpisuję się pod mailem Andrzeja W. Polecam MSP430 TI, seria G byłaby w zupełności wystarczająca dla twoich celów. Gotowe płytki z procesorem (w DILu) kosztują jakieś 5$ z przesyłką. Dodasz do tego wyświetlacz i międzymordzie tensometru i masz gotowe ustrojstwo. Kompilator C można ściągnąć z sieci, dla tych maleństw jest za darmo (ograniczenie wielkości programów chyba 4k). Procesory luzem kosztują grosze (<1zł @

1k sztuk).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok