Jaki tranzystor P-MOS

Przeglądam katalogi i jakoś nic nie mogę dobrać. Moje wymagania:

- P-MOS

- Vgs około -2V (czyli "logic level")

- Ids około 100-200 mA (więcej mi nie potrzeba)

- Rds nie więcej niż 1 Ohm przy tych 200 mA i VGS=-2V

- możliwie najmniejsza obudowa

Gdyby nie brać pod uwagę obudowy, najciekawsze wydają się IRF7220 czy IRF7420. Co polecicie na znacznie mniejsze prądy i w mniejszej obudowie (SOT223 albo jeszcze lepiej SOT23)? Ważne, żeby było do kupienia w PL w ilościach niehurtowych.

Reply to
Adam Dybkowski

SI4435DY - ostatnio kupowałem na Allegro. Obudowa SO-8, parametry znacznie przewyższają żądane przez Ciebie - oprócz Vgs - jest odrobinę wyższy.

Czyli właściwie w niczym nie jest lepszy niż IRF7220? Może uściślę: potrzebuję czegoś w mniejszej obudowie niż SO8. W SO8 mam ten powyższy za AFAIR 1,40 zł/szt na Allegro.

Reply to
Adam Dybkowski

Dzięki. :-) Świetnie wyglądają jego parametry patrząc na PDFa, a gdzie kupić w PL kilka-kilkanaście szt?

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wygląda za dobrze. Przy VGS=-3,5V (i tak za dużo dla mnie) wykres RDS zaczyna się od 1,25 Ohm. Dla VGS=-2V nawet nie narysowali bo byłoby jeszcze gorzej.

Może napiszę inaczej: interesuje mnie P-MOS włączany VGS=-2V i o spadku napięcia między źródłem a drenem nie większym niż 0,2V przy 200 mA.

Reply to
Adam Dybkowski

Jest lepszy w Uds - ma 30V a nie 14V.

To nic nie wymyślę.

To mi po nic - w układzie nie mam więcej niż 5V.

Reply to
Adam Dybkowski

Rozumiem - nie jestem w stanie pomóc - dla mnie SO-8 to już wyzwanie :-( Jestem stara szkoła - montaż przewlekany w rastrze 2.54 mm najchętniej. A i tak już płytki robię z użyciem siatki 0.635 mm nawet do klasycznego montażu.

To zależy, co się robi. Dla mnie ważne są rozmiary płytki (miniaturyzacja) i szybkość montażu a do tego nie pracuję z wysokimi napięciami lub dużymi prądami, co by wymusiło stosowanie elementów większej mocy w montażu przewlekanym. Ostatnio składałem mały układ na płytce uniwersalnej i porównałem, że przylutowanie rezystora SMD zajmuje mi 2-3x mniej czasu, niż rezystora przewlekanego z przycięciem wyprowadzeń. Po prostu czas to pieniądz. :)

Reply to
Adam Dybkowski