Jaki to RAM?

Witam, Wysłałem kiedyś posta podobnej treści na inną grupę, ale tam nikt nie odpowiedział. Może tu ktoś będzie wiedział. Jak stwierdzić dokładnie co to za RAM, jak się ma tylko płytkę? Mam 2 kości dwustronne i 2 jednostronne RAMu. Nie mają żadnych nalepek. Po policzeniu styków (pinów) wyszło 2 x 84, czyli 168. Na podstawie wcięć i książki "Anatomia PC wyd. VI" P. Metzger'a stwierdziłem, że są to pamięci buforowane i o napięciu 3.3v. W tej książce są jeszcze tabelki z poszczególnymi pinami, ale nie wiem co mają oznaczać tamte wpisy. Próbowałem umieścić je w płycie głównej obsługującej pamięci EDO DIMM ECC, ale kości jednostronne nie uruchamiały komputera, a kości dwustronne wykrywane były jako 32MB (a powinno być więcej).

Chciałbym wiedzieć czy te pamięci to są EDO, DIMM, ECC lub jakieś dokładnie informacje o nich (np. wielkość, czas dostępu). Może ktoś wie jak stwierdzić parametry tych kości?

Na kostkach z jednej strony (jest ich 8) są napisy: JAPAN C006

98 19 6NN 51W16405LTS6

Na kostkach z drugiej (jest ich 10): NEC JAPAN D42S16405LG3

-A60-7JD

9817M9006

Na chipie z jednej strony:

83AD7KK LVTH162244

Na chipie z drugiej strony:

83C2CVK LVTH162244

Jeśli ktoś jest w stanie na podstawie takich informacji powiedzieć mi coś więcej na temat tych kości, to podam jeszcze informacje dla kości jednostronnych.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Łukasz Kusek

Reply to
Łukasz Kusek