Jaki opamp przy zasilaniu 3V ?

Jaki wzmacniacz operacyjny nadaje się do zastosowania przy napięciu zasilania 3V ? TL7x napewno nie bo pewnie na wyjściu miałbym na stałe połowę napięcia zasilania :-) Więc jaki ? Koniecznie ma być popularny (czyt. do kupienia w sklepiku za rogiem ;-) ), z wejściami FET i w obudowie SO8.

Robię sygnalizator wilgotności (a raczej suchości) na ATTiny15 do doniczki :-)

Reply to
BLE_Maciek

U¿ytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

[OT] :) ale tak siê z ro¶linami nie postêpuje... ;-) trzeba w³o¿yæ w to serce, puszczaæ im muzykê - koniecznie powa¿n±, mówiæ do nich i sprawdzaæ osobi¶cie paluchem czy juz podlaæ ;-)

A tak z ciekawo¶ci jak sprawdzasz wilgotno¶æ? Dwie elektrody? Chocia¿ nie wiem na ile jest to dobry sposób, jak mo¿e wp³yn±æ na ro¶linê sta³y przep³yw pr±du? Mo¿e w jaki¶ inny sposób wykonujesz pomiar?

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

Fri, 3 Nov 2006 10:50:13 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Darek" snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Dwie elektrody grafitowe pozyskane z ołówka :-)

Wbite w odległości 5 mm dają:

400-600 kOhm przy mokrej (świeżo podlanej) ziemi 2-3MOhm przy suchej

Nie stały. Będa klucze 4053 i połączenie w coś w rodzaju wyłącznika schodowego, tzn. raz jedna elektroda jest zasilającą (połączoną z plusem baterii CR2032), a druga pomiarową, raz odwrotnie.

Poza tym pomiar będzie co jakiś czas, nie ciągle (bo i po co ?), mierzone będzie też napięcie baterii. Sygnalizacja buzzerem i diodą. Możliwe że dołożę przycisk, po naciśnięciu którego układ wypiszczy mi w CW wyniki pomiarów. Przypuszczalnie zrobię też tak żeby sygnalizator podawał też identyfikator doniczki wymagającej podlania (też w CW). Całość będzie sterowana przez ATTiny15.

Kurde, a dzisiaj znowu konieczność podlania roślin zasygnalizowały mi pożółkłe liście :-)

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek napisał(a):

No to masz spóźniony "zapłon" !! ];-) Teraz to już nie ma co podlewać..... ;-(((((

Pozdrawiam Ciebie i roślinki też JeS

Reply to
JeS

Fri, 03 Nov 2006 13:08:47 +0100 jednostka biologiczna o nazwie JeS snipped-for-privacy@o2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Eee jeszcze nie jest tak źle :-) Zwykle po podlaniu odżywają za jakiś czas. Nie ususzyłem ich tak na śmierć :-)

Dzięki i nawzajem

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 3 Nov 2006 11:07:38 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Piotr Pitucha" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No tak, ale ja chciałem coś popularnego. Narazie wygrzebałem TS27L2, podobno jest w sprzedaży w SB. Przy zasilaniu 3V może dać na wyjściu od 0 do 1,7V. Pobór prądu 300uA. Nada się :-)

Reply to
BLE_Maciek

To nie z powodu suchej gleby, tylko jesień przyszła. Moje kwiatki też tak mają. Niezwykle łatwo żółkną liście. Na wiosnę się odrodzą. :-)

Ciekaw jestem skutków używania takiego urządzonka. Napisz na grupę o wrażeniach. K.

Reply to
John Smith
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Niezawodnym urzadzeniem do podlewania roslinek jest jednak kobita. U mnie nigdy nic nie chcialo rosnac, a od nastu latek bez maczety nie przejdziesz ;).

Tylko TCO jest potworny ;/

Reply to
Lukasz Spychalski

Fri, 3 Nov 2006 14:36:53 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Greg\(G.Kasprowicz\)" snipped-for-privacy@CERN.CH wyslala do portu

119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Oglądałem dataszita. To właściwie to samo co TS27L2 (z oznaczenia zresztą też podobne :-) ).

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 03 Nov 2006 14:35:03 +0100 jednostka biologiczna o nazwie John Smith snipped-for-privacy@buziaczek.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Napewno się podzielę.

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek schrieb:

nie lepiej wziąć MSP320? Potrzebuje dość mało prądu (kilkanaście mikroamper) i ma na dokładkę 16 bitowe AD na burcie. Akurat się czymś takim bawię. 20$ za toolkit z programatorem i kompilatorem C i C++ to niedużo. Kupiłem sobie 2 dla zabawy. Akurat oswajam I2C na tym. A projekt doniczkowy też leży w szufladzie i czeka na Godota ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Sat, 4 Nov 2006 03:56:10 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

O, zobaczę, dzięki.

Reply to
BLE_Maciek

Sat, 04 Nov 2006 14:45:41 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Waldemar snipped-for-privacy@infocity.de wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Racja, ale naprawdę ma to być z komponentów dostępnych od ręki, tanio, poza tym nie chcę żeby projekt podzielił los ładowarki do akumulatorów (p. snipped-for-privacy@4ax.com) tylko chcę go naprawdę zrobić :-)

Reply to
BLE_Maciek

Sat, 4 Nov 2006 18:35:27 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Opamp nie będzie sam podawał wilgotności i stanu baterii, ani nawet identyfikatora doniczki telegrafią (a przynajmniej trzeba by użyć do tego trochę więcej opampów ;-) ).

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 03 Nov 2006 15:03:02 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Lukasz Spychalski snipped-for-privacy@spamfe.polbox.com> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

:-)

Reply to
BLE_Maciek

nuclear schrieb:

Ten projekt, który mam "w szufladzie" jest dla mojego kumpla. Ma on dość średnio-duży ogród i własną studzienkę z pompą. Niestety studzienka nie ma zbyt dużej wydajności i na cały ogród na raz nie wystarczy. Od paru lat ma on wentyle sterowane elektrycznie i 4 obwody "wodne". Sterownik ma teraz robić toto automatycznie: mierzyć w ogrodzie wilgotność i odpowiednio załączać wentyle na tyle, na ile potrzeba. Ten MSP320F2013 akurat dobrze pasuje. Ma parę wejść AD (max 8, tu wystarczą 4), I2C (tu będzie sterowanie wentylami, odpytywanie przycisków do sterowania ręcznego, załączanie pompy i ewentualnie display). No zobaczymy, mam całą zimę czasu ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar