Jaka kreda do termotransferu?

Witam.

Dotychczas bawiłem się termotransferem na foliach TES. Wielu z was twierdzi że znacznie lepsze efekty można uzyskać używając papieru kredowego. Stąd moje pytanie. Jaki to powinien być papier. Błyszczący, półbłyszczący, matowy? Kreda jest we wszystkich tych odmianach. Domyślam się że najlepiej błyszczący, żeby toner ładnie od niego odchodził, ale może ktoś ma inne zdanie. No i jaka grubość? Im cieńszy tym lepszy? A może nie koniecznie?

Pozdrawiam

-willy-

Reply to
willy

Powitanko,

Od zbyt blyszczacego odpadaja sciezki po wydrukowaniu/slabo sie na nim drukuje. Z tego wzgledu zewnetrzne okladki czasopism srednio sie nadaja. Bycmoze jest to zwiazane z ich zatluszczeniem, w koncu najczesciej dotykane. Dosyc dobre efekty sa za to na wewnetrznych stronach okladek, testowane: Twoj Styl, Chip, EP. Zbyt grube okladki moga byc powleczone jakims swinstwem i moga usmarowac trwale drukarke.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Rzecz w tym że chyba bez sensu jest robienie tego na okładkach z gazet, podczas gdy ryzę papieru kredowego (100 kartek) można kupić za 10zł. Zwłaszcza jeśli robi się płyki dwustronne. Przy sklejaniu koperty łatwiej jest spasować strony jeśli papier jest czysty. Poza tym robiąc płytki za każdym razem na takim samym papierze ładtwiej jest znaleźć optymalne ustawienia czasu i temperatury "prasowania". Tyle że nie bardzo wiem na jaki konkretnie papier się zdecydować. Stąd moje pytanie

-willy-

Reply to
willy

willy napisał(a):

(...)

Ja kupowałem dwa razy takie ryzy, były trochę inne. Na obydwu płytki wychodziły super. Ważne aby papier był suchy inaczej powstają bąble. Odnośnie jego błyszczenia to ciężko określić. Błyszczy mniej więcej tak jak nowa książka w takiej "śliskiej" oprawie.

Reply to
Maksymilian Dutka

willy napisał(a):

Ja kupuje w hurtowni papierniczo-biurowej na ryzy, za kazdym razem inny papier (jaki akurat jest, w dodatku najtanszy) i zawsze jest ok. Raz co prawda zdarzyl mi sie taki, ktory mial jedna strone kredowa a druga mniejkredowa :), ale po prostu wystarczylo pilnowac z ktorej strony sie drukuje. Swoja droga - mam drukarke ktora ma kilka podajnikow, przez pomylke wybralem zly i wydrukowalem na zwyklym najtanszym papierze Partner Laser po 7zl/ryza500kartek, nie zauwazylem - wytransferowalem i wyszlo dobrze, tylko sie dziwilem "czemu tym razem papier odchodzacy ma lekki slad nadruku" bo zawsze odchodzil calkowicie bialy. Ale plytka wyszla 100% ok :)

Reply to
BartekK

ThomasN napisał(a):

Kto ma problemy z usuwaniem resztek papieru - niech sproboje kwasku cytrynowego (w proszku, wyglada jak cukier), po paru minutach moczenia w takim roztworze papier sam sie rozpada.

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

Ja kupiłęm HP LaserJet 2100 TN specjalnie do tego, żeby wreszcie zacząć jakąś elektronikę w domu robić. Drukarka używana - rzecz jasna - toner pochodzi z regeneracji. Papieru kredowego nie mam - na razie. Ale robiłem pierwsze próby na zwykłym.

  1. Płytka musi być przeszlifowana i odtłuszczona.
  2. Zelazko na ***. Kilka minut docisku przez grubszą warstwę (gazeta np).
  3. Potem 20 minut moczenia w wodzie.

Efekty były zadziwiajace - jak na pierwszy raz. Fakt faktem - kilka ścieżek odpadło. Papier zwykły jest chyba za bardzo chłonny. Jest porowaty i toner do niego dobrze przywiera. Muszę spróbować z kredowym, Przeszlifować płytkę grubszym papierem... Np 600.

Reply to
MKL

ThomasN napisał(a):

Sok z cytryny to za slabe chyba. Metoda analityczna:

- do herbaty wyciskam sobie pol cytryny i jest ok

- do herbaty wsypuje z 10 krysztalkow/drobinek kwasku cytrynowego i jest ok

- do czyszczenia plytki sypie ze 2 lyzeczki kwasku cytrynowego = takiej herbaty to bym chyba nie wypil ;)

Reply to
BartekK

ThomasN napisał(a):

Ale chyba właśnie o rysy chodzi, żeby toner mógł dobrze przywrzeć do płytki.

Reply to
MKL