Jaka drukarka do termotransferu?

Witam! Chciałem kupić tanią drukarkę laserową na allegro do termotransferu. Na co zwrócić szczególną uwagę? Czy wystarczy rozdzielczość 300 DPI? Z góry dzieki za pomoc.

Z Pozdrowieniami Tomasz Wojciechowski

Reply to
Bo(o)t manager

Na pewno nie kupuj Panasonika KX-P6500. Koszmarnie drogi bęben.

Nie. Jak robiłem wydruki testowe dla płytki ze złączem CompactFlash, to przy 300dpi wyraźnie widać niewystarczającą rozdzielczość.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Rozdzielczość wystarczy - ścieżek 1 mils robić nie będziesz ;-)

Gorzej z resztą. Kupowałem na Allegro HP LJ 4+ i odbierałem osobiście. Wierz mi - widok czyszczenia luster szarym, makulaturowym papierem toaletowym jest niezapomniany. 'Regeneracja' tonera przy pomocy odkurzacza i jeżdżenie końcówką tego odkurzacza po bębnie również. Ogólnie: 'usprawnianie' złomu poleasingowego, przywożonego na tony TIRami do Polski odbywa się w warunkach koszmarnych, w sposób równie koszmarny i totalnie na 'odp***l się'. W mojej drukarce trzeba było naprawdę dużo zabiegów, żeby doprowadzić ją do stanu przyzwoitego: lustro wirujące w ogóle nie było wczyszczone, pozostałe elementy optyki tylko z grubsza i to papierem toaletowym. Cały tor przesuwu papieru upaćkany w tonerze, jedynie piecyk był w dobrym stanie.

IMHO zdecydowanie nie należy kupować w ciemno, tylko pytać o możliwość odbioru osobistego. I wtedy, _na miejscu_ wszystko dokładnie sprawdzić. Ja nie sprawdziłem karty printserwera i skończyło się to kupieniem innej - tamta była tak stara, że w żaden sposób nie dało się jej zmusić do współpracy z MSN. Aktualizacja firmware też się nie udawała w żaden sposób - za stary sprzęt.

Ja mam inne doświadczenia. Kupiłem używaną HP LJ 6L. I żadnego problemu, drukarka czyściutka, pełny kartridż. Bęben troszkę porysowany, ale przy druku na papierze nie widać żadnych wad. Na folii jest gorzej.

HP mają to do siebie że tanio można kupić do nich profesjonalnie regenerowane i nowe kartridże drukujące. To był główny powód do zmiany mojego Panasonica na HP.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

6L z samej zasady będzie czystsza - jest produkowana od niedawna. 4+ to stary model, od dawna już w ogóle nieprodukowany. Zależało mi na 4+ ze względu na mechaniczną niezniszczalność tej drukarki. 12 stron na minutę też nie jest do pogardzenia :-) No i printserwer. Tyle, że drukarkę używam przede wszystkim do 'normalnych' wydruków - płytki tylko przy okazji. Ale to właśnie płytki zmusiły mnie do kupna drukarki laserowej - siakoś atramnt nie chciał się transferować ;-D [...]

Szkoda tylko, że tak często w 6L trzeba separator papieru zmieniać :-(

eee - 5/6L nowe to sa dosc dobre drukarki domowe. Ze 100k stron wydrukuja. Tylko niestety separatory trzeba zmieniac.

HP rozprowadzal bezplatnie kit naprawczy. Takie smieszne tekturowe "urzadzenie" wklejajace kawalek gumki.

5L to makabra, chyba najbardziej nieudany wyrob HP 6L imho lepsza

masz racje, rozprowadzal.. chyba, ze znasz jakis link, akurat potrzebuje jednego do 5L ;-)

Reply to
Michal Baszynski .

^^^^^^^^^^

Cóż... Teraz już wiem, skąd sie tego tyle na Pazzegro mnoży...

Mialem w biurze, troche jednak wydrukowala stron.

Lepsza - zalapala sie na czasy potanienia pamieci, 5L troche brakowalo ..

Faktycznie - wyglada na to ze discontinued i no longer avalaible ..

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

4+ to naprawdę taki pancerniak? I do ilu można by za nią dać?
Reply to
Bo(o)t manager

A co myślicie o drukarkach Kyocera i oki? Jest pare ktore mi się podobają ale... No właśnie czy sa jakieś ale?

Reply to
Bo(o)t manager

Myślę, że tak.

Ja dałem 219 PLN. Nowy toner do niej (na jakieś 8000 stron) 370 PLN...

Nowa czy stara ? Bo maja pare wad:

- osobne bebny. Niby zaleta bo toner moze byc tani, ale jak kupisz jakas uzywke i beben ci siadzie to tylko usiasc i zaplakac. W starych oki starczal na ~30k stron, cena ok 400 zl. Kyocera chyba uzywa osobnego developera, co tez podnosi koszty w razie awarii.

- ten toner wcale nie jest taki tani, mimo ze sam proszek [sprawdzic allegro, mogl potaniec.

- podobna kwestia serwisu - z czesciami do HP jest kiepsko, do innych marek - tragicznie. [ps. szukam fusera do brothera]

- emulacja HPGL bywa kiepska i czasem wychodzi, tzn nie wychodzi. OKI w ogole nie maja HPGL i zostaje "windows only". Co gorsze jak drukarka stara a windows nowy .. Z iloscia pamieci tez roznie bywa.

- jak windows only to i praca sieciowa spodziewane duze klopoty [o dziwo oki pracuje]

- oki nie sa laserowe ale diodowe - niby zadna roznica, ale .. czy sa 600dpi ? 300 to ciut malo..

- kyocery z malymi kartkami niechetne .. ale to chyba nie wada ?

Widzialem Kyocere FS1700+ ktora miala ~350k stron na liczniku, i po przeczyszczeniu calkiem dobrze dzialala dalej. Ale ile bebnow po drodze zuzyla to nie wiem.

Stara znaczy używana.

Ceny na allegro takie sobie.

O brotherach wogóle nie myslę :)

:(

A jakie jest wystarczające minimum ?

Coś więcej mogłbyś o tych kłopotach powiedzieć?

A jednak.

Taka sobie.

No to może się skuszę :) Czy stan bębna łatwo ocenić po wydruku, wydaje mi się że tak, ale moze sie mylę?

Reply to
Bo(o)t manager

no wlasnie, poza tym ZTCP to rozprowadzal do 6L i 1100. Sam mam 1100, to i do 1100 zamowilem, dostalem i zamontowalem. A jak sie niedawno okazalo ze i do 5L jednej sztuki potrzebuje, to juz po ptokach :-(

Reply to
Michal Baszynski .

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Sorry że cie męczę ale jak to widzisz: HP 4+ z pamiecią 8Mb i nowym bębnem 270 PLN jest tu:

może ta?
zas mógłbym dojechać i obejrzeć ale to nie HP

Bo(o)t manager

Dnia 2004-10-12 22:51, Użytkownik Tomasz Piasecki napisał:

Mogę Cię prosić o namiar na osobę od której kupiłeś drukarkę na Allegro na priva? Przymierzam się do zakupu jakiegoś HP-ka i dobrze byłoby wiedzieć kogo unikać a od kogo brać.

Reply to
badworm

Dnia 2004-10-12 22:47, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[...]

Nowy bęben? Niemożliwe. Widziałem te 'nowe' bębny. Facet przywozi karton z cartridge'ami luzem i przebierają...

Moja też była z Ostrowa Wielkopolskiego - być może to ta sama 'fabryka' - tam chyba pod 4 nickami na Allegro handlują...

14 punktów, zdjęcie ukradzione z aukcji, w której ja kupowałem...

Nic nie wiem o Kyocera :-(