Jak zrobić prosty regulator mocy na triaku

Pamiętam że był jakiś taki prosty układ do sterowania kątem zapłonu triaka. Nie zależy mi na stabilizacji napięcia wyjściowego. Chciałbym tym regulować prąd zgrzewarki. Może ktoś mi przypomnieć ten schemat lub podpowiedzieć gdzie go znaleźć w necie.

Tak jak na schemacie. Chciałbym regulować kątem zapłonem triaka TR który będzie regulować prąd płynący przez transformator T. Z uzwojenia wtórnego tego transformatora są zasilane elektrody zgrzewarki.

Schemat do którego chcę zbudować sterownik można znaleźć tutaj

Gienek

Sat, 8 Nov 2003 18:37:37 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Gienek" <gienek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zobacz w archiwum. AFAIR kiedys ktos dawal linki do takich schematow. Niewykluczone ze znajdziesz tez cos na

BLE_Maciek

jest taki prosciutki ukladzik z triakiem, chyba 3ma rezystorami , chyba dwoma kondensatorami i diakiem. Nawet dziala. Po szczegoly zapraszam na priv.

Reply to
pp