Działało ale przestało :( Praca dyplomowa

Dzis za 7h mam juz obrone pracy dyplomowej. Układ który mam zaprezentować działał. Jednak po kombinaczjach z różnymi programami, działac przetał.

Praca skłąda sie w sumie z kilku układów, ale ich centralnym punktem jest płyta główna, czyli zwykła uniwersalka na AT89C2051. Działała, jeszcze wczoraj idzisiaj. Przestała :(

Napięcia są dobre, nigdzie nie mam przebić, rezonator pracuje, ale na dwóch pinach mam napięcie 3.5V :/ Wymieniałem już sześć tych atmeli, i każdy sie tak zachwuje niezależnie od tego jaki program mu wbije. Poprostu na wszystkich pinach ciągle są te same stany. Miernikiem przeleciałem po cąłym ukłądzie i jest bez zarzutu. Bez tej płyty głównej nic nie wystartuje bo nie ma na czym.

Teraz robie juz tylko- a właściwie to koncze- obudowy do czterech układów, żeby poprostu było. Wygląda na to, że będe bronił niedziąłającego układu :(

Reply to
Flea

Użytkownik "Flea" snipped-for-privacy@bezspamuprosze.o.pl> napisał w wiadomości news:979cc$42a62b07$3eb35e4f$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

a pin RESET ?

Moze go cos trzyma w stanie wysokim i procek nie startuje.

Reply to
Andy

dawaj adres wysyłam flache :D

Normalnie czy to noramlne żeby po dobrym kacu nie pujść spać i z marszu iść bronić swego dzieła? :)

Reply to
Flea

Użytkownik "Flea" snipped-for-privacy@bezspamuprosze.o.pl> napisał w wiadomości news:136c1$42a669b0$3eb35e4f$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

hiehiehie... dosiwadczenie "procentuje" :D

pozdrawiam oscar<><

Reply to
Oskar M.

Użytkownik "Flea" snipped-for-privacy@bezspamuprosze.o.pl> napisał w wiadomości news:979cc$42a62b07$3eb35e4f$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

przykazani jest: nie ruszac jak dziala :) sam juz klika razy majac za chwile cos uzyc itp, zaczelem w tym grzebac i skonczylo sie podobnie, kiedys np. ( zupelnie niepotrzebnie) zaczalem przed wyjazdem na wakacje auto naprawiac, skonczylo sie tak, ze zamiast kilka dni w gorach spedzilem je w domu, potem sie okazalo, ze wszytko przej jedna uszczelke ktora spadla na kolektory wylotowe i dymilo sie potem jak z parowozu

Tomek

Reply to
tomm

Użytkownik "Flea" snipped-for-privacy@bezspamuprosze.o.pl> napisał w wiadomości

A ja miałem obronę wczoraj! :D I dostałem ocenę celującą za "Model inteligentnej instalacji elektrycznej" :-)

Ale nikomu nie życzę takiego stresu i czekania ok. 6 godzin na wejście do sali :) Jak zacząłem odpowiadać to byłem taki zdenerwowany, że chyba w ciągu 20 minut powiedziałem ze 100 stron tekstu A4 :D

Pozdrawiam

PS. Jaka ocenka?

Reply to
Piotrek

a potem wyszedles i po 5 min czules sie dziwnie, i w sumie myslac, ze po co mi to wszysto, i wolny czas, i co ja dzis w sumie bede robic itp.

ja tak przynajmniej mialem :)

Tomek

Reply to
tomm

Użytkownik "tomm" snipped-for-privacy@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

jak wyszedłem to myslalem tylko o tym czy nie zrobiłem z siebie głupka i nie mówiłem głupot, ale chyba na tle klasy, w której było 5 niedostatecznych oraz tylko 3 celujące wypadłem dobrze :-)

ale masz racje... takie mysli tez sie nasuwały... byłem tak podekscytowany, że nie wiedziałem co mam robic ;-)

Potem najbardziej chciało mi się smiać z kolegów, którzy nie potrafili odpowiedzieć na pytanie ratujące ich przed niedostateczną: "(nauczyciel) - Jakbyś zamontował gniazdko elektryczne w ścianie. Wymień po kolei wszystkie czynności instalacyjne. (uczeń) - Eeee.... Nie wiem "

..... odpowiedź po 5 latach nauki w technikum elektrycznym :-/

Ale byli też tacy, co sobie świetnie radzili, np. kumpel, który robił transformator Tesla :-) równiez ocena celująca.

Pozdrawiam

Reply to
Piotrek

Pozwolili mu zaprezentować? :D

Reply to
Maksymilian Dutka

Użytkownik "Flea" snipped-for-privacy@bezspamuprosze.o.pl> napisał w wiadomości news:136c1$42a669b0$3eb35e4f$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

:-)

rozumiem, ze pomoglo ?

Reply to
Andy

Użytkownik "Piotrek" snipped-for-privacy@piotrek.com napisał w wiadomości news:42a6dcb8$0$2139$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Transformator Tesli !

On się nazywał Tesla, nie Tesel ;-)

Jarek P.

Użytkownik "Maksymilian Dutka" snipped-for-privacy@usunpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Oczywiście! Działał chociaż nie tak jak powinno, ale działał :-) Pioruny było widać :-)

Pozdrawiam

Reply to
Piotrek

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka] snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości

:) Nie robiłem... mam prawo nie wiedzieć :-) Ale dzięki za poprawienie :)

Reply to
Piotrek

A co w niej bylo inteligentnego? Wrzuc prace do Sieci to sobie poczytamy, temat wydaje sie byc interesujacy.

BTW: Moja praca magisterska lezy tutaj:

Adam Dybkowski

Użytkownik "Piotrek" snipped-for-privacy@piotrek.com napisał w wiadomości news:42a7048f$0$2125$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Jako absolwentowi technikum elektrycznego bym Ci takiego prawa nie dawał, ale niech będzie :-)

Jarek P.

Pewnie ze pomogło. Obaj obroniliśmy prace na 5!!! :D

Reply to
Panoramix

No my czekaliśmy na wejście 2h, a potem 6h czekaliśmy na wyniki. Do tego dwa modułuy w sumie nie ruszyły, ale ch.,... z tym. Troche podłamani tym byliśmy, ale promotor wiedział ile pracy i serca w to poszło i napewno pomógł komisji zadecydować o ocenie ;) A prezentacje zrobiliśmy z prawie zerowym przygotowaniem, tzn. powiedziliśmy sobie tylko kto co mówi 20min przed wejsciem i tyle. Bez zadnych folii, prezentacji w powerpoincie, wykutych wierszyków na pamięć itp. Gadaliśmy jak najęci obaj, prezentacja nie weim ile trwała, ale komisja sie troche zmeczyła i nie miałą już żadnych pytań (nawet p. Majtyka któy słynie z zadawania trudnych pytań o nic nie pytał ;)) Poszliśmy centralnie na żywca po nie przespanej nocce (ja niespałem przed obroną 28 godzin), bo cały czas uruchamialiśmy ten projekt.

Ocenka jak już wspomniałem post wyzej 5!!!! :D

Reply to
Panoramix

A tak szczerze, to sam zaprojektowałeś, wytrawiłeś i zlutowałeś tę płytkę? Odpalila za pierwszym razem?

Jestem pod wrażeniem 8|

Reply to
Panoramix

Normalne - to sie nazywa "syndrom demonstracyjny" :-)

Slyszalem kiedys o zasilaczu ktory padl na godzine przed obrona. Coz bylo robic - pobiegli chlomaki do sklepu, kupili dwie baterie, podlaczyli pod potencjometr, obrona zaliczona :-)