jak polutowac ?

witam!

nawiazujac do mojego niedawnego pytania o podstawki pod uklady w obudowach TSSOP, mam kolejne pytanie:)

wlasnie przyszly plytki zamowione w gotrinic'u i mam w zwiazku z tym pytanko...jak to malenstwo polutowac na te plytki ?

dysponuje w pelni amatorska lutownica mocy 30W z cienkim dosc grotem, statywem z lupa, oraz cyna cieniutenka (0.25mm) i kalafonia - mam tez reczna odsysarke

jak radzicie to lutowac? kazda nuzke dokladnie pokolei, delikatnie, czy moze zalac wszytskie i potem odessac odsysaczem ?

lutownica juz sie grzeje wiec wszelkie pomysly beda mile widziane zwlaszcze jesli beda szybkie :) czekam niecierpliwie i dziekuje

(jednoczesnie przepraszam ze was zarzucam pytaniami od kilku dni no ale kogo mam pytac jak nie fachowcow...:))

Reply to
Tomasz Antkowiak

Tomasz Antkowiak napisał(a):

Przydała by się lica oraz kalafonia w płynie (a raczej topnik). :)

No to musisz dużo kalafoni używać. Na początku dobrze ustaw scalaczek, przylutuj skrajne nogi. Tak się zastanawiam, czy nie można by było rozpuścić trochę kalafonii, żeby ładnie pokryć wszystkie nogi. :) Daj kropelkę cyny i przejeżdżasz po wszystkich nogach (jeśli będzie za dużo cyny lub/i za mało topnika/kalafoni to wszystko Ci się zleje). Póżniej posprawdzaj lupą czy nie ma zwarć oraz przejedź śrubokręcikiem/igłą po wszystkich nogach, aby sprawdzić, czy wszystkie są przylutowane.

Powodzenia!

Reply to
Virus_7

Tomasz Antkowiak napisał(a):

juz polutowalem...:) mozolnie kazda nozke z osobna...w sumie wyszlo niezle nawet, ale strasznie to czasochlonne:) mysle ze nastepnym razem wykorzystam ktoras z Waszych metod

dzieki!

Reply to
Tomasz Antkowiak

Tomasz Antkowiak napisał(a):

Musisz sobie koniecznie dokupić jakiś topnik (i ew. licę). To bardzo pomocne rzeczy. :)

Reply to
Virus_7

Virus_7 napisał(a):

dobra! a co to ?:) (mam kalofonie z puszeczce jak pasta do budow niegdysiejsza)

Reply to
Tomasz Antkowiak