jak połaczyc sygnał z 2 anten tv ?

Witam : Mam 2 anteny TV: zbiorczą i za oknem - jedne programy dobrze łapie zbiorcza inne ta za oknem - kiedy podłącze obie pod tv zwykłym łacznikiem - ta zbiorcza "sieje mi" po kanałach które odbieram własną anteną. czy jest jakiś sprzęcior, który mi to naprawi ?:) czy muszę recznie odłaczać zbiorczą antene od tv gdy chce popatrzec na inne programy ?

Reply to
Looki

problem, ze jak po prostu zsumujesz, to ci powstana odbicia, gdy 2 stacje sie zmieszaja z roznymi fazami... trzebaby sumowac po kanalach za pomoca filtrow... ale chyba to sensu nie ma..

Reply to
Greg

Użytkownik "Looki" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:bu5g9g$g8u$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... Witam : Mam 2 anteny TV: zbiorczą i za oknem - jedne programy dobrze łapie zbiorcza inne ta za oknem - kiedy podłącze obie pod tv zwykłym łacznikiem - ta zbiorcza "sieje mi" po kanałach które odbieram własną anteną. czy jest jakiś sprzęcior, który mi to naprawi ?:) czy muszę recznie odłaczać zbiorczą antene od tv gdy chce popatrzec na inne programy ? Looki @:-)

Reply to
Beathan-Live

Looki naskrobał:

Prawdopodobnie w zbiorczej masz zbyt duży poziom sygnału, co powoduje intermodulację z relatywnie słabszymi sygnałami z anteny zaokiennej. Możesz stłumić sygnał ze zbiorczej do poziomu przy którym jakość odbioru jej programów jest jeszcze OK, a już nie występuje intermodulacja. Użyj do tego jakiegoś oporowego tłumika. A sygnały oczywiście należy łączyć sumatorem.

Reply to
Jacek Maciejewski

czy nie zapomnieliscie, ze stosuje sie do tego celu zwrotnice antenowe? anteny musza byc tego samego zysku (no gdzies +/- 5dB), obydwie 75om (kombinuje sie wzmacniaczami, dzielnikami oporowymi - tlumikami i symetryzatorami) instalacja musi byc koncentryczna potem laczy sie odpowiednie zakresy anten do zwortnicy a drugi koniec do telewizora i musu dzialac, chyba ze jest slaby sygnal (trzeba wzmocnic) lub zlomiasta antena (typu echo) koniecznie anteny yagi-uda (kierunkowe), zadnych (echo), tzn. szerokopasmowych, uniwersalnych, czy jak sie tam nazywaja

RAZimnicki

Beathan-Live napisał(a):

Reply to
Robert Zimnicki