Jak obliczyć grzałkę.

Poświęcając chwilkę wolnego czasu TomaszB naskrobał(-a):

Nie stopę tylko wkładkę buta. TermoFity dopasowują się do stopy pod wpływem temp ciała. Zimna wkładka ogrzewa się od stóp bardzo powoli zwłaszcza na mrozie. Jeżeli podgrzeję ją wstępnie to dopasuje sie praktycznie natychmiast po założeniu buta.

Pytałem o coś zupełnie innego.

Reply to
Żurek

Poświęcając chwilkę wolnego czasu SP9LWH naskrobał(-a):

A ja przewiduje sukces. Rozminęliśmy się trochę w zrozumieniu tego o co mi chodziło. 15W przez 2-3 godziny w bucie to wcale nie jest mało.

Reply to
Żurek

Żurek napisał(a):

FAkt, nastapilo pewne rozminiecie sie tego o czym mowimy i myslimy. Jezeli but ma byc grzany w samochodzie, to po co akumulator? Masz alternator, i cala mase "pradu" do zagospodarowania. Najprostsze wyjscie, to suszarka do wlosow, przystosowana do zasilania z gniazda zapalniczki, na dwa buty, to dwie ;) Jezeli zas chodzi o przewod grzejny, to zostaja tylko doswiadczenia. Ale wydaje mi sie, ze cieplym powietrzem szybciej nagrzejesz wkladke niz przewodem grzejnym o dosc malej powierzchni styku z wkladka. Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB

Użytkownik "Żurek" snipped-for-privacy@SKASUJTO.aol.com> napisał w wiadomości news:cfd1frk3l11y$. snipped-for-privacy@darzurbox43pl.oo...

Na to nie wpadłem, że w samochodzie i że masz mnóstwo czasu:-(

Koncept z termoregulatorem podano wcześniej.

Może coś z gotowych rozwiązań ?

? Chyba coś podobnego w EU da się kupić.

No cóż. :-( Przepraszam za zamęt i niezrozumienie polskiego języka. dojazd na stok : długotrwały dojazd limuzyną z hotelu pod alpejski wyciąg.

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "TomaszB" <bresio_spam snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dsdr66$nmt$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zdecydowanie tak Jeżdżący byle jakim autem położyłby buty blisko wylotu powietrza z nagrzewnicy auta. Eleganckich butów w limuzynie tak nie można grzać.

Reply to
SP9LWH

Poświęcając chwilkę wolnego czasu SP9LWH naskrobał(-a):

Zazwyczaj jest to długotrwały dojazd z wrocławia na jakiś czeski stok. :)

Reply to
Żurek

Poświęcając chwilkę wolnego czasu TomaszB naskrobał(-a):

Toteż nigdy o akumulatorze nie wspomniałem. Mówiłem o grzałce 10W zasilanej 12V. :)

A na 8 butów to 8. Średnio przyjemna perspektywa. :)

Z pewnością szybciej, ale patrz wyżej. A dojazd zabiera mi i tak ok. 3 godzin więc wkładka też da radę.

Reply to
Żurek

Poświęcając chwilkę wolnego czasu SP9LWH naskrobał(-a):

A co z pasażerami?? 8 butów zabiera tyle miejsca co 2 pasażerów, więc buty zazwyczaj wędrują w bagażniku, gdzie nawiewów niestety nie mam.

Reply to
Żurek

Użytkownik "Żurek" snipped-for-privacy@SKASUJTO.aol.com> napisał w wiadomości news:120o16qm2coq1$. snipped-for-privacy@darzurbox43pl.oo...

To może da się przerobić najtańszy elektryczny grzejnik, suszarkę termowentylator 2kW 230V na 12V ? Inaczej podłączyć mu silnik by się kręcił przy 12V ? Ogrzewać cały bagażnik,

8 butów zajmuje mnóstwo miejsca, chyba, że to auto kombi . Grzejniki, wkładki muszą mieć dużą powierzchnię i znikomą moc jednostkową Zamiast kombinować z drutem oporowym, to kilka połączonych równolegle większych oporników 39 Ohm
itp. przyklejonych do kawałka blachy na pewno się nie spali przy doprowadzeniu do nich ćwieći mocy znamionowej. Dla bezpieczeństwa i na wszelki wypadek jakiś termiczny wyłącznik byłby pożądany.
Reply to
SP9LWH

Da się. Ale prościej jest kupić 150W termowentylator na 12V "dla zmarzluchów" w samochodowym

Reply to
William

Poświęcając chwilkę wolnego czasu SP9LWH naskrobał(-a):

A to jest fajny pomysł. 4 szt. będą akurat 15W obciążeniem a na każdym wydzieli się niecałe 4W więc z pewnością się ich nie uszkodzi. Ciekawy tylko jestem do jakiej rozgrzeją się temperatury. Ale to już chyba sam sprawdzę. :)

Reply to
Żurek

Takie ceramiczne to podejrzewam ze przy pelnej mocy maja ze 150 C. Cwiarka bylaby w sam raz .. o ile sa chlodzone. Bo jak zapakowane w gabke to moze byc roznie.

Nie wiem czy nie powinienes cos typu suszarka zrobic - z wentylatorkiem i wymuszonym obiegiem. Nawet widzialem takie suszareczki do butow - tanie bo chinskie :-)

Poświęcając chwilkę wolnego czasu J.F. naskrobał(-a):

Już znalazłem. :) Przy 20% obciążeniu ok. 60C, więc tak jak mi potrzeba. Nakleję je sobie między kawałki blaszki alu i wypas. :)

Reply to
Żurek

Użytkownik "Żurek" snipped-for-privacy@SKASUJTO.aol.com> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@darzurbox43pl.oo...

Po 3 godzinach do zbyt wysokiej jeśli będą dobrze izolowane. Luźne, na stole przy ćwiartce mocy znamionowej, nie będą parzyć nawet po kwadransie. Przy pełnej mocy parzą po kilkudziesięciu sekundach. Ona mają mały rozmiar i nie ma gdzie to ciepło uciec. "Radiator", choćby kawałek blachy stalowej jak na dachy, pożądany. Koniecznie myśl o wyłączniku termicznym. To są dobre oporniki, kiedyś stosowane w telewizorach. Dziś nie modne i tanie na bazarach, o ile pożądany typ da się kupić.

Reply to
SP9LWH

Poświęcając chwilkę wolnego czasu SP9LWH naskrobał(-a):

Przy 20% mocy znamionowej ok. 60-70C, więc jak je przykleję do radiatorka będzie OK. :)

Na początek pobawię sie bez wyłącznika. Myślę, że powinno być dobrze.

Reply to
Żurek

Użytkownik "Żurek" snipped-for-privacy@SKASUJTO.aol.com> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@darzurbox43pl.oo...

Tak jak widziałem problem przy podgrzewaniu 15W zmarzniętych stóp jadąc na wyciągu orczykowym czy kolejce linowej, bo moc była za mała, tak tu może być za duża, jeśli na dworze będzie dodatnia temperatura. Obawiam się, że po 3 godzinach grzania możesz stopić miejscowo gąbczaste tworzywo sztuczne, jeśli blacha nie będzie miała dużej powierzchni. Sugerowany wcześniej bimetal na 40...90 st.C nie jest drogi - wystarczy jeden wyłączający wszystkie grzejniki umieszczony blisko jakiegoś opornika. Podobne oporniki były produkowane z bezpiecznikiem -sprężysty drut rozlutowywał cynę i rozłączał opornik. Wniosek ? One mogą rozgrzać się do >300 stopni.

Reply to
SP9LWH