Jak handlować próbkami na Allegro.

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:djvnbr$s1d$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

ciach ...

kiedys na audiostereo.pl bylo ogloszenie oddam za darmo uklady lub na wymiane

pomysl o tym :)

Reply to
MuNiO

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:djvnbr$s1d$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Inną przyczyną, która spowodowała zaleganie elementów na magazynach jest

1.05.2004 Jak się nagle wstrzymuje produkcję (bo brak CE) zawsze zostaje ileś tam końcówek opakowań elementów. Każde proste urządzenie to kilka scalaków. Scalaki kupowane powiedzmy setkami. To statystycznie po 50 każdego zostaje. Następna data to lipiec 2006 (nie pamiętam dokładnie kiedy) jak wejdzie dyrektywa ROHS (bezołowiowość). Znów zostanie mnóstwo elementów - do wyrzucenia. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka napisał(a):

(...)

Jeżeli one zalegają w firmie to proponuje wystawić aukcje i w jej opisie poinformować o możliwości wystawienia faktury VAT. Natomiast w przypadku dużych prywatnych zapasów też niewidze większego problemu, albo wystawić aukcję z dużą ilością jednego typu elementu, albo wysłać post na grupę z odpowiednim dopiskiem w temacie (o ile reszta grópowiczów się zgadza).

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Reply to
Maksymilian Dutka

Urok osobisty nie jest tu bez znaczenia. Raz dawno temu, udało mi się kupić dzięki temu kilka sztuk nietypowych układów scalonych w firmie która sprzedawała tylko i wyłącznie hurtowo. Oczywiście troszkę musiałem opowiadać, że do dyplomu to potrzebne, taki biedny student, nie ma skąd, niespełnione ambicje itd. Choć potrzebowałem tylko po jednej sztuce to prosiłęm o trzy żeby choć trochę zwiększyć szanse mojej prośby :) - choć mnie to rujnowałeo, bo części drogie były. Teraz sam czasem, ale dość sporadycznie otrzymuję takie prośby. Lecz tylko ewentualna sympatia może coś zmienić w regule, którą opisałem w poprzednim poście.

Cobane

Reply to
Cobane

w rzeczy samej,ani kraj ani nikt inny, producent zarabia bo kostki sa coraz szerzej znane, a o to w tym wszystkich chodzi plotki jakoby do Polski juz nie przysylaja sampli sa wyssane z palca, osobiscie jak mam jakas swoja potrzebe sciagam sobie kostke (i nie tylko, ostatni raz dostalem do swoich eksperymentow OCXO) z dowolniej firmy. nie kojarze aby dotychczas ktos odmowil;) pozdrawiam tom

nonsens, wysla kazdemu kto racjonalnie uzasadni potrzebe ich posiadania, wiec takze amatorskie zastosowania - JAK NAJBARDZIEJ! tom

nie widze potrzeby oddawania za darmo, teraz ani w pysk nie dostaniesz za darmo(chyba ze sie myle) i lepiej sprzedac - nawet za symboliczna kwote. z tym ze jak to zrobisz na allegro to na pewno od razu zostaniesz okrzykniety zlodzieje, nawet jakbys nigdy nic nie ukradl jak to sie mowi, KAZDY SADZI PO SOBIE tom

nigdzie nie jest napisane ze tylko Twoja metoda zalatwienia tej sprawy jest jedna i sluszna. mozna to rozwiazac na wiele sposobow, takze za pomoca sprzedazy na allegro. mi osobiscie w przypadku pojedynczych sztuk faktura nie jest do niczego potrzebna. po prostu przyznaj sie: ceny na allegro kola Cie w oczy, bo Ty nie jestes w stanie za tyle sprzedawac bo musialbys zamkna firme, ale niestety czasy sa takie ze mamy wolny rynek;) tom

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Masz na myśli kogoś konkretnego czy tylko teoretyzujesz?

Reply to
badworm

^ToM^ napisał(a):

Prawda jest taka, że jak ktoś potrzebuje sampli i sensownie to uzasadni to (prawie) zawsze dostanie. Znajomy potrzebował do projektu na studiach jakąś nową ATmegę - poprzez "promotora" tego projektu poszła prośba o sample do JM - zgodnie z przewidywaniem nie odmówili. Niestety niedawno okazało się, że Atmeli coś się sypnęło w fabryce i praktycznie cała pierwsza partia procesorów poszła w kibel - niewielką część, która okazała się sprawna rozesłali jako sample do najbardziej priorytetowych klientów(więc jakieś tam stopniowanie jest).

Reply to
badworm

^ToM^ napisał(a):

To są tylko propozycje rozwiązania, z wielu możliwych.

Mi też, ale jeżeli ktoś jest w stanie wystawić fakturę to znaczy że ma podzespoły z legalnego źródła.

(...) Niestety musze zdementować te pogłoski, nie jestem sprzedawcą podzespołów, ani nie mam zamiaru ich sprzedawać.

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Życzę wszystkim jak najtańszych podzespołów byleby one niebyły samplami.

Reply to
Maksymilian Dutka

O ile mnie skleroza nie myli, to chodziło o Remyca.

stety niedawno

zawsze mozna uderzyc wprost do Atmela z pominieciem "ustawowych" posrednikow, w dobie telefonow czy email - to nie problem pozdrawiam tom

tylko

Próbki może zamówić każdy. Z punktu widzenia wielkich producentów elektroniki jestem nikim a przysyłają mi próbki bez problemu.

Atmel odsyla do lokalnego dystrybutora

Reply to
MuNiO

Użytkownik "Maksymilian Dutka" snipped-for-privacy@usuntopoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:djvtl2$93t$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Trzeba by mieć czas na pakowanie wysyłanie itd. - więc prawdopodobnie poleżą na magazynie z 5 lat, kiedyś ktoś się zlituje zrobi przegląd i się zezłomuje. W zeszłym roku myślałem, aby zrobić paczki na gwiazdkę dla początkujących (z prywatnych zapasów), ale nie znalazłem czasu. Teraz jest tak, że robiłem coś bardzo czasochłonnego i pilnego zarazem i to coś zostało przerwane, to znów przerwane, itd... Jestem, według moich obliczeń na 5-tym poziomie przerwań. A program główny jest niesamowicie pilny, bo jego niewykonanie bardzo utrudnia realizację tych przerwań, które z kolei niestety nie mogą czekać. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Maksymilian Dutka napisał(a):

Rozmawiałem na ten temat z szefem sprzedaży Analog Devices na Europę Wschodnią. Problem jest duży - Polska jest bezwzględnie na pierwszym miejscu w Europie pod względem liczby zamawianych próbek. Na świecie wyprzedzają nas Chiny, USA i Rosja (albo my Rosję? - nie pamiętam). Dla wszystkich jest oczywiste, że handel próbkami kwitnie. Na razie Analog jedynie ogranicza maksymalną ilość oraz wartość próbek jakie można zamówić przez sieć. Ale zupełnie poważnie rozważany jest/był pomysł zawieszenia programu próbkowego na Polskę.

Stąd też wynika potrzeba, jak to ktoś ujął, "tłumaczenia się" po co zamawia się próbki.

Więc apeluję: nie kupujcie układów na Allegro i w jemu podobnych serwisach. Zagrożenie ponownego zablokowania przez producentów próbek na Polskę jest realne.

ae

Reply to
Andrzej Ekiert

a co powiecie na te aukcje? :

tylko po 3 sztuki, typowo jakby to były próbki, ale takich iopakowań nie daje microchip chyba. zgłosiłem ale zero odpowiedzi

Reply to
szlovak