działa pióro

Moje dziecko dostało w prezencie książeczkę z bajkami. Okazało się, że do kompletu potrzebne jest jeszcze "magiczne pióro", które można kupić za ok. 100 zł albo otrzymać po zakupie pozostałych książeczek z serii za kilkakrotnie wyższą cenę.

Czy ktoś widział takie coś? Opis jest tu:

strona nie opisuje, jak działa to pióro, tylko jak je obsługiwać.

Ogólnie: na różnych stronach są wyróżnione małe pola (o średnicy kilku milimetrów), których dotknięcie ma powodować odtworzenie jakiegoś dźwięku lub tekstu. Mają tak też działać większe obszary, np. zadrukowane tekstem. Na ostatniej stronie jest wydrukowana klawiatura muzyczna, na której można coś zagrać piórem.

Jeśli to działa jak opisano, to powinno mieć funkcjonalność podobną do ekranu dotykowego - ale na papierze (wykrywanie położenia z błędem najwyżej kilku milimetrów). Nie zauważyłem w książce żadnych nadajników, RFID itp. (zresztą musiałyby być małe i musiałyby być ich setki). Nie ma też na symbolach wydrukowanych w książce żadnych kodów; zresztą ma to też działać w obszarze tekstu, bez symboli.

Przypuszczam, że wszystkie treści do odtworzenia są z góry zapisane w "piórze" (chociaż nazywane jest ono "czytnikiem"). Nie wiem jednak, jak wykrywane są dotknięcia i jak dobrze to działa - a chciałbym wiedzieć, skoro mam już wydać kilkaset złotych.

P.

Reply to
Piotrne

W dniu 31.03.2013 21:07, Piotrne pisze:

mam takei coś. ale o ile wiem, to piszczy tylko w określonych otworach, zawsze tych samych, pomimo zmian obrazków. za naszego dzieciństwa były takie zabawki z kablami. Co Ci sprawdzić w tym piórze bez rozwalania młotem?

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 31.03.2013 21:07, Piotrne pisze:

końcówka pióra ma centralny bolec na środku i pierścień dookoła. bolec wsuwa się i jest wypychany sprężynką. jeśli dotkiesz piórem przedmiotu metalowego, prąd płynie pomiędzy bolcem a pierścieniem i pióro piszczy. na kartkach są pola dotykowe - niektóre (miernikiem ) mają 400-600 ohm, inne mają rezystancje -> nieskończoność. Wszystko jasne? ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2013-03-31 21:35, ToMasz pisze: > mam takei coś. ale o ile wiem, to piszczy tylko > w określonych otworach, zawsze tych samych, pomimo zmian obrazków. > za naszego dzieciństwa były takie zabawki z kablami. > Co Ci sprawdzić w tym piórze bez rozwalania młotem?

Tam nie ma żadnych otworów ani metalizowanych pól. Są kartonowe strony książki, całkiem gładkie. Zajrzyj pod podany link - są filmiki z demonstracją. Nie chodzi też o piszczenie, ale o odtwarzanie _różnych_ tekstów i dźwięków zależnie od dotkniętego pola. Pól jest od kilku do kilkudziesięciu na stronie, stron jest kilkanaście, różnych książeczek jest 24.

P.

Reply to
Piotrne

Pan Piotrne napisał:

Wygląda na jakiś czytnik RFID sterujący odtwarzaczem MP3. Być może na takie chipy, jak do znakowania zwierzaków. Te zabawki z kabelkami faktycznie takich rzeczy nie robiły. Ale za to w tamtych czasach zamiast magicznego pióra był zaczarowany ołówek. Nawet fajniejszy w sumie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 31.03.2013 22:00, Piotrne pisze:

masz racje, nazwa ta sama, urządzenie - inne ToMasz

Reply to
ToMasz

Piotrne pisze tak:

Read pen has two main parts: 1. Read pen Camera: for scan out the special voice code printed in book, it like Scan camera which use in super market checkout desk, but this camera is more smart and accurate to recognize adelomorphic code printed on book.

  1. Read pen Voice player parts: this parts similar like normal mp3 Quran pen player, build in famous reciter's voice, and with Quran read pen system software to control scan and voice play.

While use pen to touch the specially printed book pages, the camera of read pen will scan and recognize the voice code then software will search in data back and find out which voice data is match this code and play it out.

Reply to
PiteR

PiteR pisze tak:

pierwsze z brzegu w Google :)

Reply to
PiteR

Poświeć latarką UV - obstawiam jakieś (QR)kody obrazkowe ;)

Reply to
Michoo

W dniu 2013-03-31 23:11, PiteR pisze:

Piszą tam o "voice code" wydrukowanym w książce - jednak niczego takiego nie widzę. Symbole są identyczne - nutka we fioletowym kółku; poza tym "aktywne" są też obszary bez symboli. Sprawdzałem też w UV. Jeśli jednak tam są jakieś kody, to dobrze schowane i jednocześnie bardzo skutecznie i szybko rozpoznawane (sądząc z demonstracji), bez konieczności odpowiedniej orientacji "pióra", działa też w jadącym (trzęsącym) samochodzie.

Tylko czy takie coś (kamera i procesor obrazu, odtwarzacz, pamięć na treść 24 książeczek) zmieści się w 99 złotych?

P.

Reply to
Piotrne

Piotrne pisze tak:

Co by to nie było to jest to tanie w produkcji czyli mikro kody mozaikowe z linkiem co w danym punkcie odegrać z pamięci mp3 lub jakieś znaczniki chipowe ale to mniej prawdopodobne.

Zakryj punkt i sprawdź czy tez zadziała. Jeśli nie to kamerka jak w myszkach optycznych.

Reply to
PiteR

Najczęściej bywa tak, że podejrzewamy że zastosowano super zawansowana technikę, a późnej jest rozczarowanie bo okazuje się że tam gdzie miała być minuaturowa kamerka jest zwykła żarówka ;)

Reply to
Marek

a może mierzy pojemność?

Reply to
identyfikator: 20040501

PiteR snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał(a):

Wątpię aby mikrokody były tanie. Skoro ich nie widać, to muszą być naprawdę małe a optyka musiałaby działać niezawodnie w ręce dziecka i bez problemy te kody odczytywać.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Dnia Mon, 01 Apr 2013 01:44:32 +0200, Piotrne napisał(a):

Kartki grube,wiec tresci nie ma tam duzo - zapewne sie w byle odtwarzaczu zmiesci.

Ale sposob odczytu jest ciekawy .. nadrukowali jakis kod IR, czy w kartonie ukryte cos co umozliwia okreslenie pozycji ?

Hm, 99zl ... musi to byc jakis prosty pomysl :-)

W dniu 2013-04-01 17:57, J.F. pisze:

OK, kupię to i sprawdzę... Po przejrzeniu materiałów wydaje mi się, że to jednak nie jest proste i w środku musi być rozpoznawacz kodów 2D. Których nie udało mi się zauważyć w książeczce.

Może udało się użyć do tego części myszki optycznej? Kamerka ma tam trochę małą rozdzielczość (1000 pikseli), za to może być szybka: 6000 fps. Są różne projekty stosujące te kamerki: Using the Optical Mouse Sensor as a Two-Euro Counterfeit Coin Detector

P.

Reply to
Piotrne

Dnia Mon, 01 Apr 2013 19:08:03 +0200, Piotrne napisał(a):

A nie ma gdzies wystawionego ? Droga ta ciekawosc ... no chyba ze dla przyjemnosci dziecka :-)

Piotrne snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Bo jest, już podałem linka:

Grzegorz Niemirowski

W dniu 2013-03-31 21:07, Piotrne pisze:

Zmierz omomierzem, czy te pola dotykowe nie mają przypadkiem różnej rezystywności. Zmierzyć rezystancję między elektrodami z dokładnością

4-5bitów to nie problem. pzdr JS
Reply to
JS

JS snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

W jaki sposób pióro mierzyłoby rezystywność między elektrodami, skoro dotyka tylko jednej?

Reply to
Grzegorz Niemirowski